صالحی امیری: نباید انتظار از وزنه‌برداری را بیشتر کرد/ همه کسانی که سهمیه می‌گیرند ۹۰ میلیون دریافت می کنند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزنه‌برداری عزم خود را برای ۲ سهمیه جزم کرده اما نباید توقعات را زیاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدرضا صالحی‌امیری درباره بازدید از چند فدراسیون مستقر در آزادی اظهارداشت: این بازدیدها جزو برنامه کاری ماست. روز شنبه را برای بازدید از ۵ فدراسیون برنامه‌ریزی کردیم. از اسکیت آغاز کردیم، این رشته روند روبه رشدی دارد و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خواهد درخشید. اسکیت نیاز به حمایت دارد که ما قول این حمایت را دادیم.

* وزنه‌برداری عزم خود را برای کسب سهمیه جزم کرده

وی افزود: در ادامه از مجموعه وزنه‌برداری بازدید کردیم، همان طور که می‌دانید در این رشته محدودیت سهمیه داریم و هنوز هم سهمیه‌ها کسب نشده است. ما کار سختی داریم، مجموعه وزنه‌برداری عزم خود را جزم کرده تا ۲ سهمیه را به دست آورد و در المپیک حاضر شود. شرایطی که به ما تحمیل شد سهمیه ما را کاهش داد در غیر اینصورت بعد از کشتی برنامه‌ریزی ما برای کسب مدال وزنه‌برداری بود.

* نباید انتظار از وزنه‌برداری را بیشتر کرد

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه نباید انتظار را از وزنه‌برداری بیشتر کرد، گفت: الان نباید توقع زیادی را برای وزنه‌برداری ایجاد کنیم. برداشت ما این است وزنه‌برداری ۲ سهمیه را بگیرد، درخشش خوبی در المپیک خواهد داشت اما شرایط سخت است‌ در مسقط بودیم من با دبیر کل آسیا جلسه داشتم و قول همه نوع همکاری را دادند اما از نظر قواعد بین‌المللی دست ما بسته است.

صالحی‌امیری یادآور شد: وضعیت سهراب مرادی خاص است و باید از او مراقبت کنیم. ببینیم نتیجه‌ای که کسب می‌شود چطور خواهد بود. در خصوص رشته بسکتبال و والیبال هم باید بگویم روزهای خوشی را نوید می‌دهند. والیبال جزو مدعیان جهانی است و داورزنی در توسعه این رشته نقش بی‌نظیری داشت.

* بسکتبال با برنامه پیش می‌رود

وی افزود: بسکتبال هم همین مسیر را طی می‌کند. همین که به کسب سهمیه المپیک رسیده به هدف نزدیک شده است. سرمایه‌گذاری روی لیگ‌ها، نوجوانان، جوانان و ... انجام شده بسیار خوب است. طباطبایی و کادر مدیریتی فدراسیون آگاهانه و با برنامه پیش می‌رود.

* ووشوی ایران در دنیا مدعی است

صالحی‌امیری همچنین درباره وضعیت ووشو، خاطرنشان کرد: فدراسیون ووشو در یک دهه گذشته توسعه خوبی هم در زیرساخت‌ها و هم در بخش قهرمانی سرمایه‌گذاری خوبی انجام داد. ووشوی ایران در دنیا مدعی است و پرمدال. مجموعه‌ای که علی‌نژاد پایه‌ریزی کرده برادران صدیقی دنبال کردند. ووشو جایگاه ما را در آسیا تغییر خواهد داد.

صالحی‌امیری در ادامه مصاحبه خود، درباره اینکه به آخر سال نزدیک می‌شویم باز هم حمایت شما ادامه دارد، چقدر از سقف بودجه بیشتر به فدراسیون‌ها کمک شده، عنوان کرد: مسئله فدراسیون‌ها با فضای بیرون متفاوت است. آنها الان نیاز به کمک دارند تا المپیک. ۱۴۰۰ برای بازی‌های آسیایی هانگژو به کمک نیاز دارند. ما نمی‌توانیم کمک‌ها را ۲-۳ ماه قبل از المپیک انجام دهیم بلکه باید یکی دو سال قبل از این بازی‌ها باشد تا آنها ظرفیت خود را افزایش دهند.

* ۳۰ میلیارد بودجه مستقیم داشته‌ایم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما تا الان ۳۰ میلیارد تومان کمک مستقیم داشتیم، تا هفته قبل ۱۴ میلیارد تومان کمک غیرمستقیم داشتیم. پیش‌بینی ما این است تا پایان امسال در مجموع ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌های قهرمانی برای برگزاری رویدادها و برنامه‌های خود کمک داشته باشیم. ما هزینه بلیت پرواز بسکتبال، وزنه‌برداری و سایر رشته‌ها را تامین کردیم. بالاترین رشته ۷ میلیارد به کشتی بوده و پایین‌ترین فدراسیون‌ها کارگری، سه‌گانه، دانش‌آموزی و دانشجویی بودند.

وی عنوان کرد: بقیه فدراسیون‌ها هم به همین ترتیب کمک شدند، حقوق قهرمانان، بورسیه ورزشکاران و ... نیز از دیگر پرداختی‌های کمیته بوده است. برای ۶ ماه آینده به کسانی که سهمیه گرفته‌اند هم کمک مالی خواهد شد و همه کسانی که سهمیه می‌گیرند ۹۰ میلیون دریافت خواهند کرد.

* مجلس نقش مهمی برای توسعه ورزش دارد

صالحی‌امیری با تاکید بر نقش مجلس برلی حمایت از ورزش، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است از این جهت که در لایحه بودجه کمک ویژه‌ای به ورزش داشته باشد. نیازهای فدراسیون‌ها واقعا چندین برابر توانایی ما برای پرداخت بودجه است.

وی در پاسخ به این سوال که کمیته تمام توان خود را برای حمایت گذاشته آیا در مقابل آنها برای بازی‌های المپیک پاسخگوی عملکرد خود هستند، تصریح کرد: همه برنامه‌ها دو جانبه است. ستادی داریم که با فدراسیون‌ها جلسه گذاشته و در چارچوب برنامه حرکت می‌کنیم. وظیفه ما حمایت است و وظیفه فدراسیون‌ها کسب موفقیت.

 

دیدگاه تان را بنویسید