جی پلاس

جنگ پدیده ها برنده نداشت/ فیروزجا صدر جدول را حفظ کرد +تحلیل

علیرضا فیروزجا در دور نهم رقابت های شطرنج تاتااستیل برابر آندری اسیپنکو از روسیه به تساوی رسید اما صدر جدول را همچنان حفظ کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دور نهم رقابت های شطرنج تاتااستیل برگزار شد و در حالی که تمام توجه ها به جدال دو بازیکن از نسل جدید شطرنج بود، این دیدار برنده ای نداشت. علیرضا در این دیدار مهره سفید را در اختیار داشت اما نتوانست برابر آندری اسیپنکوحریف 18 ساله خود که در دور گذشته کارلسن را شکست داده بود، کاری از پیش ببرد.

فیروزجا با این تساوی 6 امتیازی شد و صدر جدول را همچنان برای خود حفظ کرد، اما اکنون حداقل یک رقیب به نام کاروانا را هم امتیاز با خودش در صدر جدول می بیند و شاید آنیش گیری هم در صورت پیروزی صدر جدول را به مثلث تبدیل کند.

فیروزجا همانند تمام بازی های گذشته با سبکی تهاجمی بازی را شروع کرد تا بتواند با پیچیده کردن شرایط از قدرت فوق العاده تاکتیکی خود بهره ببرد، اما از آن جایی که این سبک به شدت تهاجمی و جنگجویانه خطرات بالقوه ای هم دارد، در اواسط بازی متوجه شد که اوضاع چندان خوبی ندارد و زمان بسیار زیادی را صرف کرد تا وضعیت را نگه دارد.

در نهایت فیروزجا در تنگی زمان شدید در حالی که حرکات دقیق را به دلیل کمبود وقت برای محاسبه نمی توانست پیدا کند، با وضعیت متعادل رو به بد، به آخر بازی رسید و سرانجام پس از آن که به حرکت 41 و زمان اضافی رسید، در شرایطی که از نظر انجین ها متعادل بود و هیچ یک از دو بازیکن راه آشکاری برای برد نداشتند به حریف پیشنهاد تساوی داد و اسیپنکو نیز پذیرفت.

در این وضعیت نهایی فیروزجا بعد از بردن فیلش به خانه e2 به حریفش پیشنهاد تساوی داد و اسیپنکو نیز پس از بررسی وضعیت و تشخیص این که راهی برای پیروزی برای هیچ یک وجود ندارد به تساوی رضایت داد. (عکس)

photo_2021-01-26_20-48-33

 

در دیگر دیدارهای مهم کاروانا، مرد شماره دو شطرنج جهان مقابل سوپراستاد بزرگ ویتاشک به پیروزی رسید تا با 6 امتیاز مشترکا به همراه فیروزجا صدرنشین شود.

فیروزجا در دور دهم به مصاف استاد بزرگ سوئدی نیلز گرندلیوس می رود. بازیکنی که در دورهای ابتدایی رقابت ها در صدر جدول قرار داشت. گرندلیوس نشان داده به تساوی علاقه ندارد و بیشتر بازی هایش با برد یا باخت به پایان می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید