در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک

صالحی امیری: سیاست ما با فوتبال تعاملی است/ درصورت پذیرش مجلس بودجه را به 200 میلیارد می رسانیم/ سال 1400 کام ملت شیرین می شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:. تلاش ما این بود که عملکرد شفافی داشته باشیم و همدلی و همگرایی همه اعضای مجمع را داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: امروز سومین مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک در دوران کاری من بود. تلاش کردم شفاف کاری داشته باشیم بنابراین کمترین بحث و جدل را در مجمع داشتیم. در سه سال گذشته دنبال انسجام و وفاق بودیم و شفاف و پاسخگویی را سر لوحه کار خود قرار دادیم. تمام منابعی که هزینه کردیم در سایت خود قرار می دهیم. مسیر حرکت همه فدراسیون ها نیز شفافیت حداکثری و جلب اعتماد مردم باشد. 

او ادامه داد: رویکرد ما در سه سال گذشته برنامه محور بود و تلاش کردیم از روزمرگی فاصله بگیریم. 15 برنامه رو تعریف کردیم. برای توسعه زیر ساخت ها 20 میلیارد برآورد کرده ایم و 10 میلیارد هم برای نوسازی تجهیزات برآورده کرده ایم تا برای سال ها بتواند پاسخگوی نیازهای تیم های ملی باشد.  در مورد موزه ورزش نیز 2هزار 500 اثر را در موزه سازماندهی کرده ایم. تالار مشاهیر را رونمایی کرویم و تالارهای جدیدی را در آینده نزدیک رونمایی می کنیم. 

صالحی امیری در مورد افزایش بودجه کمیته ملی المپیک نیزگفت: بودجه 43 میلیاردی کمیته را به 120 میلیارد رساندیم و اگر مجلس بپذیرد بودجه ما به مرز 200 میلیارد تومان می رسد. شاخص هایی را تعریف کردیم که ساختار جدیدی را در توزیع بودجه ایجاد می کند. 

او با اشاره به توجه به پیشکسوتان تصریح کرد: توجه ویژه به پیشکسوتان را در دستور کار قرار. دادیم. امسال میزان حقوق و مزایای المپیکی ها را 50 درصد افزایش می دهیم. 

صالحی امیری در مورد توزیع بودجه سال 99 تاکید کرد: امسال 190 میلیارد ، 49 میلیارد و 800 میلیون تومان به فدراسیون ها تخصیص دادیم. 55 درصد آن را به فدراسیون ها دادیم. 

سه میلیارد حقوق مربیان و ورزشکاران را دادبم و 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به ورزشکارانی که بورسیه هستند، دادیم. 28 میلیارد حقوق و مزایا پرسنل و 12 میلیارد برای توسعه زیر ساخت ها هزینه شد. 

صالحی امیری در مورد برنامه آینده کمیته ملی المپیک گفت: به دنبال اخذ مجوز برای جذب 10 تا 15 قهرمان هستیم. همچنین برای گرفتن کرسی بین المللی نشست های زیادی را در خارج از ایران داشتیم. تلاش کردیم از طریق دیپلماسی تهدید ها را کاهش و فرصت ها را زیاد کنیم. تمام ظرفیت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بسیج شده تا حضور عزت مندانه ای در شش رویداد پیش رو در سال 2021 از جمله  المپیک، بازی های ساحلی ، داخل سالن اسیا داشته باشیم. آن چیزی که ما تلاش کردیم این بود کمک مالی هم علاوه بر بودجه به فدراسیون ها بدهیم تا کاملا برای رویدادهای سال اینده اماده شوند.  سال 1400 کام ملت شیرین می شود و ورزش ایران نشاط را به ارمغان می اورد. 

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر بند اساسنامه نباید در داخل حل می شد تا با ioc  وارد چالش نشویم، تصریح کرد: کمیته ملی المپیک باید اصلاحات اساسنامه خود را به تصویب دولت برساند که این کار را انجام دادیم اما دنبال تعامل با شورای نگهبان هستیم و نمی خواهیم وارد مناقشه شویم. 

او در مورد حضور نبی در مجمع کمیته ملی المپیک و اینکه قبلا گفته شد که وقتی فوتبال حضور کمیته ملی المپیک را در مجمع خود را به رسمیت نمی شناسد، کمیته ملی المپیک هم از حضور نماینده فوتبال در مجمع خود جلوگیری می کند، تاکید کرد: سیاست ما با فوتبال تعاملی است. فوتبال در رویدادهای مختلف کام ملت را شیرین میکند. همه وظیفه داریم از آن حمایت کنیم. اینکه ما در مجمع فوتبال باشیم یا نه موضوع جانبی است و بعدا به آن می پردازیم.  اگر میخواستیم از حضور نماینده فوتبال جلوگیری کنیم تصمیم عکس العملی بود و این را به صلاح کمیته ملی المپیک نمیدانم. بعد از انتخاب رییس و هیات رییسه فوتبال برای حضور موثر در مجامع فوتبال وارد مذاکره می شویم . از این رو مبنا را بر سکوت را قرار دادیم.

دیدگاه تان را بنویسید