صحبت های سرمربی استقلال در پایان دربی

فکری: اگر ما سروصدا کردیم به حق بود/ بازیکن پرسپولیس ما را مسخره کرد/ به داور گفتم تو را به خدا با ما مهربان باش!

سرمربی استقلال گفت: این که بازیکنان آن‌ها بازیکن ما را مسخره می‌کردند در شان باشگاه پرسپولیس است؟ سروصدای ما به خاطر اشتباهات داوری بود. داوری به ضرر ما بود و برایمان پنالتی گرفته نشد. باید به سیدجلال کارت زرد داده می‌شد. داور بالای ۱۰، ۱۵ خطا به ضرر ما گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمود فکری، سرمربی استقلال پس از دیدار با پرسپولیس اظهار کرد: خسته نباشید به هر دو تیم می‌گویم. بازی خوبی در دو نیمه بود و موقعیت‌های خوبی ایجاد شد. بازی چهار گل داشت و در مجموع مساوی شدیم. فکر می‌کنم تماشاگران از این بازی راضی بودند. بازی‌ای که خوب بود و موقعیت‌های زیادی داشت. جا دارد از همه بازیکنان‌مان تشکر کنم. در نیمه دوم گل خوردیم ولی تلاش‌شان ستودنی بود که بازی را به تساوی کشیدند.

او درباره تعویض‌های تیمش گفت: تعویض ما براساس این بود که باتوجه به جلو بودن‌مان در بازی، نتیجه را حفظ کنیم. ما می‌خواستیم برنده بازی باشیم. اشتباهات ما فرصت زیادی به تیم حریف داد. ما از گل زود هنگامی که خوردیم باید بهتر استفاده می‌کردیم ولی بازیکنان‌مان استرس گرفتند. ما می‌توانستیم همان یک گل را حفظ کنیم و برنده بازی باشیم. ما امسال تیم خوبی را آماده کردیم. در داربی نتیجه برعکس جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی است و وقتی تیم بالانشین جلو می‌افتد، فکر می‌کند که بازی را برده است.

سرمربی استقلال درباره عملکرد داوری بازی گفت: آقای کرمانشاهی در نیمه اول استرس داشت. در نیمه اول به بازیکن ما کارت داد که همان صحنه را می‌توانست به سید جلال کارت زرد بزند. جا دارد به تیم داوری خسته نباشید بگویم و امیدوارم که توجه بیشتری به داوران‌مان شود. امیدوارم  داوران ایرانی بیش تری ببینیم که در بازی‌های بین‌المللی سوت بزنند.

محمود فکری در نشست خبری نیز حاضر شد و  اظهار کرد: جا دارد به هر دو تیم خسته نباشید بگویم. بازیکنان استقلال با تمام وجود و توان تلاش کردند و زحمت کشیدند. می‌توانستیم بازی را ببریم. گل زود هنگام باعث شد یک  مقدار استرس بگیریم اما در همان نیمه اول روند خوبی را داشتیم و شاید متاسفانه پنالتی‌ای که اتفاق افتاد و گرفته نشد، می‌توانست روند بازی را عوض کند. استرس آقای کرمانشاهی و قضاوت در اولین داربی خود، باعث عصبی شدن ما و تیم‌مان شد. 

او ادامه داد: موقعیت‌های زیادی روی هر دو دروازه ایجاد شد. از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم که تا آخرین لحظه تلاش کردند. یک گل آفساید زدیم و بعد از آن هم به گل دوم رسیدیم. این شخصیت تیم ما را نشان می‌دهد. ان شاء الله این شخصیت خود را حفظ کنند و ببینیم در آینده چه پیش می آید.

وی درباره تعویض احمد موسوی و افت استقلال در این بخش از زمین گفت: ما با وارد کردن دیاباته دنبال تهاجمی بودن تیم‌مان بودیم. پرسپولیس هم دنبال گل بود. در نهایت کم تجربگی و یا اعتماد به نفس بالا تیم ما را بهم ریخت. در دربی در اکثر مواقع تیمی که در صدر جدول شرایط بهتری دارد، در بازی بهتر نیست. نگرفتن آن پنالتی هم وضعیت را بهم ریخت. در بازی فولاد نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که پنالتی نگرفتند. بازی با ماشین سازی پنالتی نگرفتند و به بازیکن ما پنالتی ندادند. در این بازی هم گفتند توپ به دست ما خورده است. این‌جا هم اعتراض می‌کنند عارف غلامی باید اخراج شود. مگر هر خطایی اخراج دارد؟ سید جلال حسینی باید در نیمه اول و دوم کارت می‌گرفت. چندین بار به آقای کرمانشاهی در لیگ یک و دوم گفتم تو را به خدا با ما مهربان باشد. نمی‌دانم چرا داوران به این شکل علیه ما سوت می‌زنند. یک کارشناسی وابسته به جایی است و می‌گوید خطایی نبوده است. 

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: کارشناسان برای این که نظارت بازی‌ها را بگیرند، به نفع داورها قضاوت می‌کنند. در این ۱۰ بازی اکثر بازی‌ها بر ضرر ما بوده است. ما برای تیم داوری آرزوی موفقتی داریم. باز هم از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم که شخصیت لازم را دارند و بازنده نبودند. ما می‌توانستیم با همان یک گل هم پیروز این مسابقه شویم. 

فکری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گل‌محمدی سروصدای زیاد روی سکوها و نیمکت استقلال را در شان این باشگاه نمی‌داند گفت: این که بازیکنان آن‌ها بازیکن ما را مسخره می‌کردند در شان باشگاه پرسپولیس است؟ سروصدای ما به خاطر اشتباهات داوری بود. داوری به ضرر ما بود و برایمان پنالتی گرفته نشد. باید به سیدجلال کارت زرد داده می‌شد. داور بالای ۱۰، ۱۵ خطا به ضرر ما گرفت. اگر ما سروصدا کردیم به حق بود. پرسپولیسی‌ها دیدند با شلوغ کاری، سروصدا و جنجال به نتیجه می‌رسند. حتی بازیکن‌شان ما را مسخره کرد. آن موقع نمی‌توانستند بازیکن خودشان را کنترل کنند؟  این رفتار در شان این باشگاه بود؟ اگر ما حرف بزنیم ایراد دارد؟ بله باشگاه استقلال شخصیت بالایی دارد و به هر حال انتظار می‌رود یک جاهایی توقع چیز دیگری باشد. 

او درباره این که عبدیان، عضو هیات مدیره گفته از عملکرد فنی تیم رضایت ندارد اظهار کرد: این سوال برای بعد باشد و جواب‌شان را می‌دهیم. 

سرمربی استقلال درباره این که چرا به جای نادری که به تازگی از مصدومیت برگشته بود، به میلیچ بازی نداده است؟ گفت: شرایطی و انگیزه‌ آقای نادری ما را متقاعد کرد تا از او استفاده کنیم. من در مجموع از ایشان راضی هستم و با توجه به آسیب دیدگی بازی کرد. آقای میلیچ هم تمرین می‌کند و هر وقت نیاز باشد و تشخیص بدهیم از او استفاده می‌کنیم.

او در واکنش به سوال خبرنگای که گفته بود عقب کشیدن وریا غفوری به نفع پرسپولیس شد گفت: بعد از بازی همه کارشناس می‌شوند. اگر در حین بازی تشخیص دهید و تاکتیک مناسب را اتخاذ کنید مهم است. این که همه بعد از بازی از داخل و خارج کارشناس شدند و انتقاد می‌کنند جالب است. فکر می کنم هر کس به وظیفه خود عمل کند بهتر است.

دیدگاه تان را بنویسید