صحبت های سرمربی پرسپولیس بعد از دربی

گل محمدی: رسول پناه به ریش ما می خندد/ در شان باشگاه استقلال نیست که نیمکت شلوغ باشد/ هواداران این مساوی را به پای من بگذارند/ اگر آدم های قوی نیایند، این باشگاه زمین می‌خورد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: موقعیت های زیادی هم برای گلزنی داشتیم و نیمه دوم هم جبران کردیم و می توانستیم برنده شویم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تساوی ۲ بر ۲ تیمش برابر استقلال اظهار کرد: یک گل زودهنگام خوردیم. کنترل بازی بعد از گل دست ما بود و موقعیت هم داشتیم. نیمه دوم هم جبران کردیم و جلو افتادیم و بعد از آن می‌توانستیم ببریم. از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم. در شش قدم می‌توانستیم به گل برسیم. از لحاظ فوتبالی و ایجاد موقعیت حق ما برد بود. می‌توانستیم برنده شویم، حتی با اختلاف بیشتر از یک گل. در وقت اضافه تمرکز لازم را نداشتیم. قایدی یک بازیکن تاثیرگذار و تعیین کننده در اینطور بازی‌هاست. از غافلگیری ما استفاده کرد و به گل رسید.

او ادامه داد: متاسفانه اتفاقاتی که افتاد قبل از فینال آسیا برنامه‌ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند. بازیکنانی را خیلی راحت از دست دادیم. هیج اراده‌ای برای نگه داشتن این بازیکنان وجود نداشت. منظورم افرادی است که بودند؛ رسول پناه و هیات مدیره. توجیه آن‌ها این بود رفتن یک بازیکن مشکلی ایجاد نمی‌کند. هنوز که هنوز است ایشان به عنوان رییس هیات مدیره کار می‌کند و به ریش ما می‌خند. هیچکس‌ هم جواب نمی‌دهد. اینکه این همه بلای سر این تیم آمد جای تاسف دارد.

او درباره داوری مسابقه هم گفت: داور در مجموع خوب سوت زد. بازی سنگینی بود. داوری این بازی سخت است. در مجموع خیلی خوب مدیریت کرد. آن صحنه‌ای که غلامی بازیکن ما را گرفت فکر می‌کنم اخراج داشت. حداقل به نظرم من کارت قرمز داشت. به غیر از آن صحنه فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشت.

گل محمدی همچنین در نشست خبری بعد از دربی ۹۴ گفت: بازی خیلی جذاب و دیدنی بود به خصوص از طرف تیم ما. روی یک اشتباه عجیب و غریب و غافلگیری گل خوردیم. در زمین حریف بازی را کنترل کردیم و موقعیت های خوبی داشتیم و نتوانستیم در نیمه اول گل بزنیم اما در نیمه دوم خودمان را به حریف دیکته کردیم. از فضای موجود استفاده کردیم و گل برتری را هم زدیم. می‌توانستیم گل سوم و چهارم را بزنیم. متاسفانه از موقعیت های خیلی خوبمان استفاده نکردیم و در نهایت حرکت فردی قایدی و عدم تمرکز خط دفاعی یک گل خیلی راحت دریافت کردیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه می توانستیم حریف را با تعداد گل بالا شکست دهیم، این اتفاق رخ نداد. واقعا حیف شد. با این بازی، حقمان سه امتیاز بود اما خیلی راحت دو امتیاز از دست دادیم.

او درباره اعتراض به نیمکت استقلال و سروصدای زیاد آن‌ها گفت: نیمه اول متاسفانه این اتفاق افتاد و کسانی که بالا نشسته بود داد و بیداد می‌کردند. این اتفاق در شان و کلاس باشگاه استقلال نیست که نیمکت شلوغ باشد. منظورم کسانی است که روی سکوها بودند. در نیمه دوم اوضاع بهتر شد.

گل محمدی درباره تعویض های تیمش و انتقاد از این عملکرد او اظهار کرد: خیلی خوب پاس می دادیم. دلیلی ندارد که حتما تعویض کنیم. تعویضی هم که شد به خاطر مصدومیت مهدی عبدی بود. همه بازیکنان خوب بودند و وقتی عملکردشان خوب است دلیلی برای تعویض نداریم.

سرمربی پرسپولیس درباره ناکامی تیمش در دو دربی متوالی در اواخر مسابقه یادآور شد: تیمی که عقب است فشار می‌آورد. چیزی که مهم است باید در وقت اضافه بازیکنان تمرکز بالایی داشته باشند و خیلی عقب نشینند. در هر صورت حساسیت بازی به حدی زیاد است که ناخودآگاه تیم عقب می نشیند و فرصت هایی به حریف داده می شود. در آن صحنه هم خلاقیت قایدی تاثیرگذار بود که گل دوم را خوردیم. در کل بازی همین دو توپ روی دروازه ما آمد و خیلی ساده گل خوردیم. در هر صورت شرایط روحی و روانی بازیکنان را هم باید در نظر گرفت. در چند ماه اخیر فشار خیلی زیادی به بازیکنان آمده است.

او ادامه داد: فشار بیش از اندازه‌ای آمده است که مربوط به بحث مدیریت و ... است و مشکلاتی هم برای ما به وجود آوردند که باعث شد کادر فنی هم تمرکز لازم را نداشته باشد. هواداران تا آخرین لحظه منتظر پیروزی بودند. دوست داشتیم بازی را ببریم. من از هواداران عذرخواهی می کنم و می‌خواهم این مساوی و نبردن را به پای من بگذارند. بازیکنان تلاش خود را کردند و موقعیت های زیادی داشتیم. در این چند ماه مشکلات عجیب و غریبی داشتیم که نباید برای تیم به وجود می‌آمد. ببینید هیات مدیره استقلال چقدر خوب این تیم را حفظ کرد و چهارٰ پنج بازیکن درجه یک گرفت و الان هم کار خود را می کنند. هیات مدیره یعنی همین اما از آن سمت هیات مدیره ما را ببینید. یکی یکی بازیکان را فرستادند و آخر هم بیانیه می‌دهند که رفتن بازیکن مشکلی برای تیم ایجاد نمی کند.

گل‌محمدی همچنین گفت: ما یک بازیکن را از دست ندادیم. ما ۱۰ بازیکن را از دست دادیم. متاسفانه فکر می‌کنم اراده‌ای برای این که تیم قوی باشد و موفقیت هایش ادامه داشته باشد هیچ وقت دیده نشده است. کسی که این همه مشکلات برای ما ایجاد کرده، الان هم به عنوان رئیس هیات مدیره به کارش ادامه می دهد و یک پوزخند هم می‌زند که من هستم. کسی هم یک فرد قوی را نمی‌گذارد. این مشکلات ما را اذیت کرده و کسی هم نیست جواب دهد. آقای وزیر هم باید دخالت کند و آدم قوی بگذارد اما عین خیالشان نیست. این وضعیت ادامه کار را سخت می‌کند. اگر من با این تیم ادامه دادم، فقط به خاطر هواداران بود چون فینال آسیا را داشتیم. مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند. الان هم به خاطر بازی امروز ادامه دادیم.

وی افزود: اگر آدم های قوی نیایند، این باشگاه زمین می‌خورد. مشکلات زیادی در آینده داریم. ۵۰۰ هزار یورو باید به بودیمیر و ۶۰۰ هزار یورو به کالدرون و دستیارانش بدهیم. کسی نیست این مسائل را مدیریت کند. آینده خوبی برای باشگاه نمی‌بینم و تا این افراد بالای سر کار باشند، این مشکلات وجود دارد. نمی‌خواهم نبردن امروز را توجیه کنم. تمام مقصر نتیجه امروز خود من هستم. کار کردن در باشگاهی که هیات مدیره قوی ندارد و کار خود را با عدم مدیریت خوب توجیه می‌کنند، سخت است. من تا یکی، دو روز آینده به آقای وزیر می‌گویم که اگر آقای رسول پناه در سر کار باشد، دیگر تبعات همه چیز را باید خودشان به گردن بگیرند. بحث استعفا نیست. باید تبعات این اتفاق را قبول کنند. وقتی آدم های کوچک و ضعیف باشند، ادامه دادن به این وضعیت برای باشگاه سخت است. از آقای سمیعی هم که در این چند وقت اخیر تلاش کردند می‌خواهم با آقای وزیر صحبت کنند. آدمی که این همه برای ما مشکل ایجاد کرده نباید باشد. ما از او توهین و فحاشی شنیدیم. ما بی احترامی‌ها به بازیکن و مربی را به خاطر هواداران و بازی امروز تحمل کردیم. از الان خودشان تصمیم بگیرند که می خواهند این باشگاه را به صورت خوب مدیریت کنند یا می خواهند باشگاه وارد مشکلات دیگر شود.

دیدگاه تان را بنویسید