جی پلاس

گیوتین روی گردن غلامی/ استقلالی ها کی حرفه ای می شوند!؟

در فضای مجازی جو روانی عجیبی بر روی مدافع استقلال ایجاد شده و بعید نیست این فشار وحشتناک در بازی های بعدی نیز روی او تاثیر داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلالی ها از بازی مدافع خود راضی نیستند. البته حق دارند راضی نباشند چرا که این مدافع در دربی روز خوبی را پشت سر نگذاشت و حتی فکری هم در تمرین پس از دربی این مساله را به او گوشزد کرد، اما جو روانی وحشتناکی علیه این بازیکن خصوصا در فضای مجازی یاد شده و حتی از تیتر "سندروم پای بی قرار" هم برای او استفاده کرده اند.

در فوتبال همیشه اشتباهات فردی در هر سطحی وجود دارد. اصلا اگر اشتباهی وجود نداشته باشد گلی به ثمر نمی رسد، تاریخ دفتر پربرگی از اشتباه های فردی را در خود ثبت کرده است؛ از کاریوس و والدس با اشتباه های فاجعه بارشان درون دروازه لیورپول و بارسلونا گرفته، تا باجویی که پنالتی فینال جام جهانی را خراب کرد و ... همه و همه در دل تاریخ به یادگار مانده است اما ...

واکنش ها به اشتباه های فردی چیست؟ در سطح بالای فوتبال مربیان و افراد کارکشته هیچ گاه اشتباهات بازیکنان را در عموم به رخ نمی کشند. مسلما قرار نیست از اشتباه های فردی بگذرند و حرکتی نکنند، اما این کار در تمرین و در محیط درون خانوادگی مطرح می شود. در مصاحبه ها و مقابل چشم هواداران همیشه این جمله مطرح می شود که همه با هم می بریم و همه با هم می بازیم.

در میان هواداران نیز واکنش هایی از این دست رخ می دهد. بازیکنی که خطای فاحشی کرده تشویق می شود تا روحیه خود را به دست آورد و در ادامه خطایش را تکرار نکند و یا حتی جبران کند.

اما نوع دیگری از واکنش قهرآمیز نیز وجود دارد. خراب کردن همه چیز بر سر بازیکنی که خطا داشته تا جایی که او دیگر نه توان و نه روحیه ای برای ادامه بازی نداشته باشد. از این دست واکنش ها در فوتبال ایران فراوان سراغ داریم!

اما پرسپولیس در سال های گذشته نشان داده که توانسته و یا حداقل تلاش کرده جزو دسته اول باشد و نتیجه اش را هم دیده است. بازیکنان این تیم بارها با خطاهای فاحش باعث ناکامی شده اند، اما مورد حمایت قرار گرفته اند. برای یاد آوری اش به حافظه تاریخی هم نیاز نداریم. بازیکنی مانند شیری با پنالتی بچگانه رسما اسباب از دست رفتن قهرمانی شد، اما مورد هجمه قرار نگرفت، همین طور نوراللهی که با خطایی بی مورد پنالتی اول را به اولسان در فینال آسیا داد.

نوراللهی در دربی هم چند فرصت صد در صد گلزنی را خراب کرد، اما باز هم مورد حمله واقع نشد، حداقل به اندازه ای که غلامی در اردوی آبی ها مورد حمله ها قرار گرفت.

استقلالی ها می توانند تمام کاسه کوزه ها را سر غلامی بشکنند و او را بابت نمایش ضعیف در دربی به عنوان مقصر قلمداد کنند، اما آیا کل بازی تدافعی استقلال هم حاصل کار غلامی است؟ سه شوت در چارچوب و واگذار کردن توپ و میدان به شاگردان یحیی هم کار اوست؟ تعویض های اشتباه چه طور؟ آنها را هم غلامی انجام داده است؟

استقلالی ها تکلیف شان را بابت حمایت از تیمشان باید مشخص کنند. در روز پیروزی که حمایت معنا ندارد. به به چه چه کردن هم از همه بر می آید، اما استقلالی ها بالاخره یاد خواهند گرفت که همچون رقیب خود در روزهای شکست هم پشت بازیکنان یا مربیان خاطی خود در آیند؟ باید منتظر ماند و دید.

 

دیدگاه تان را بنویسید