جی پلاس؛ فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

همه چیز درباره ببرهای کُره ای/ اولسان؛ بی رحم در خط حمله و بیزار از سکوی دوم+آمار

تیم فوتبال اولسان کره جنوبی از نظر هجومی جزو بهترین تیم های باشگاهی قاره آسیا محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  تیم فوتبال اولسان کره جنوبی با برتری در بازی 120 دقیقه ای برابر ویسل کوبه ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و حریف پرسپولیس برای کسب جام شد. این تیم برای کسب دومین قهرمانی خود در مسابقات روز شنبه 29 آذر به مصاف پرسپولیس ایران می رود.

با توجه به اینکه این تیم در دو جام داخلی کُره به مقام دوم رسیده، ایستادن در جایگاه دوم در لیگ قهرمانان آسیا می تواند یک هت تریک نایب قهرمانی برای این تیم باشد.

اولسان دو برنامه مهم برای گلزنی دارد که یکی از آن ها شوت از راه دور و دیگری بازی ترکیبی به خصوص در محوطه جریمه و ایجاد موقعیت است. با توجه به دفاع فشرده پرسپولیس آن ها این شانس را دارند که در صورت اجرای بی نقص برنامه های گل محمدی دو برنامه مهم اولسان را خنثی کنند.

عملکرد تیم‌های کره‌ای در پنج فینال اخیر لیگ قهرمانان آسیا

سال 2010- سئونگنام: قهرمانی

سال 2011- چونبوک: نایب قهرمانی

سال 2012- اولسان: قهرمانی

سال 2013- اف‌سی سئول: نایب قهرمانی

سال 2016- چونبوک: قهرمانی

 

اولسان هیوندای کره جنوبی

مسیر اولسان برای فینالیست شدن

اولسان هیوندای در دور گروهی رقابت ها در ابتدا برابر اف سی توکیو به میدان رفت و برابر این تیم به تساوی یک یک رسید.

در برگزاری متمرکز رقابت ها اولسان عملکرد قابل توجهی داشت و از پنج بازی خود 5 برد کسب کرد.

اولسان در هفته دوم به مصاف شانگهای رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. در این مسابقه "یون" دو گل و کیم یک گل برای تیم کره ای به ثمر رساندند. در پیروزی این تیم برابر پرس گلوری نیز "کیم" و "نگرائو" در لحظات پایانی گلزنی کردند و باعث شدند اولسان بازی یک بر صفر باخته را دو بر یک ببرد. در آغاز دور برگشت نیز اولسان بازهم با گل های "کیم" و "نگرائو" که این بار هم در دقایق پایانی به ثمر رساند 2 بر صفر گلوری استرالیا را از پیش رو برداشت. در مصاف این تیم برابر اف سی توکیو در دقیقه یک "ناگای" برای ژاپنی ها گلزنی کرد اما "یون بیت گارام" در دقایق 44 و 85 دو گل برای اولسان زد تا سه امتیاز دیگر نصیب تیم کره ای شود. در آخرین بازی دور گروهی شاگردان "کیم جو هون" برابر شانگهای با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و با 5 برد، یک تساوی و 16 امتیازی به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند. "جیونگ"، "لی سانگ" و "جانس" (دوبار) برای اولسان گلزنی کردند.

ملبورن ویکتوری استرالیا رقیب مرحله یک هشتم نهایی اولسان بود که تیم کره ای بدون مشکل و زحمت با نتیجه 3 بر صفر حریفش را شکست داد و راهی مرحله بعد شد. "جانسن" دو گل و "وون" یک گل برای اولسان در این باز به ثمر رساندند.

این در یک چهارم نهایی رو در روی بیجینگ گوان چین قرار گرفت و با دو گل "نگرائو" حریفش را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

این تیم در نیمه نهایی به مصاف ویسل کوبه رفت و در حالی که یک گل عقب بود در وقت های اضافه ۲ بریک به پیروزی رسید و فینالیست شد. گل کوبه را یاماگوچی زد و برای اولسان هم یانسن و نگرائو گلزنی کردند.

اولسان هیوندای کره جنوبی

بازیکنان اولسان:

جو سو هوک، بولتویس، پارک جو هو، جونیور نگرائو، یون بیت گارام، لی کئون هو، وون دو جائه، کیم تائه هوان، کیم کی هی، لی چانگ یونگ، لی سانگ هئون، جئون دونگ، کیم این سانگ، سین جین هو، جانگ سئون، کیم سانگ، مارس جانسن، کوه میونگ، سئو جو هوان، سئو جو هوان، هانگ چول.

سرمربی گری این تیم را دو هوم کیم برعهده دارد.

اولسان هیوندای کره جنوبی- سرمربی تیم اولسان

آمار اولسان در لیگ قهرمانان آسیا 2020

از 21 گل اولسان در لیگ قهرمانان آسیا دو گل با ضربه سر، شانزده گل با پای راست، سه گل با پای چپ، شانزده گل درون محوطه جریمه، چهار گل بیرون محوطه جریمه . یک گل هم از روی ضربه آزاد به دست آمده است.

*98 شوت زده و 51 ضربه در چارچوب

*6 گل خورده

*57 کرنر

* 22 آفساید

*13 کارت زرد و بدون کارت قرمز

*میانگین دوئل‌های زمینی برنده: ۴۹/۳٪

*میانگین دوئل‌های هوایی برنده: ۵۴/۷٪

* تعداد کلین شیت: ۳ بازی در۹ بازی

*میانگین درصد مالکیت توپ: ۵۸/۳٪

بهترین گلزنان: بیورن یانسن و جونیور نگرائو 5 گل؛ یون بیت گارام 4 گل

بهترین پاسورها: یون بیت گارام 3 پاس گل؛ شین جین هو؛ کیم این سونگ؛ جانگ هون سونگ 2 پاس گل

نماینده کره جنوبی چهار بازیکن خارجی از کشورهای نروژ، استرالیا، هلند و برزیل در ترکیب خود دارد. بیورن یانسن نروژی، جیسون دیویدسون استرالیایی، داو بولتوش از هلند و جونیور نگرائو از برزیل خارجی‌های این تیم هستند که تاثیر زیادی در قدرت این تیم دارند.

اولسان هیوندای کره جنوبی

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید