جهانگیر سیدعباسی در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: آلکنو آبروی چندین ساله‌اش را فدا نمی‌کند/ او فرصتی برای تغییر سبک تیم ملی ایران ندارد

کارشناس والیبال ایران گفت: ولادیمیر آلکنو برای حضور در نیمکت تیم ملی والیبال ایران انگیزه دارد و آبروی چندین ساله‌اش را فدا نمی‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جهانگیر سید عباسی کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: قرارداد سرمربی جدید تا بعد از المپیک است.آلکنو یکی از بهترین‌های دنیا است هم به لحاظ رزومه کاری و هم اینکه اکنون در یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا به عنوان سرمربی فعالیت دارد؛ همچنین مقام‌هایی که بدست آورده را به ندرت یک مربی می‌تواند کسب کند.

او در مورد اینکه گفته می‌شود سبک کاری مربیان روس با والیبال ایران سازگار نیست گفت: بله، شبهاتی بعدا به وجود می‌آید که سبک مربیگری مربیان روس به والیبال ایران نمی‌خورد؛ من اعتقاد دارم با توجه به اینکه ولادیمیر قرار است مدت کوتاهی هدایت تیم ملی ایران را به عهده داشته باشد فرصتی برای تغییر سبک نخواهد داشت ضمن اینکه دستیاری با خود به همراه می‌آورد که نسبت به سیستمی که ما با آن کار می‌کنیم کاملا مسلط است بنابراین در این باره نباید نگران باشیم. به هر حال آلکنو نام بزرگی دارد و اینکه اینگونه چالش‌ها را سه بار تجربه کرده و مدیریت بسیار قوی دارد اما در هر صورت زمان زمان کوتاهی است و نباید انتظار زیادی داشت.

سید عباسی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند اگر آلکنو زودتر از فروردین به ایران بیاید حضورش تاثیر بیشتری خواهد داشت تصریح کرد: ما دو حالت بیشتر نداریم؛ یا مربی تاپ می‌خواهیم که آلکنو در دنیا بهترین است یا اینکه مربی معمولی می‌خواهیم. اگر یک مربی معمولی می‌خواهیم بله برخی از آن‌ها تیم ندارند و می‌توانند زودتر به ایران بیایند اما با این فرض که حتی اگر یک مربی در سطح متوسط هم انتخاب کنیم باز هم بازیکنان ما در اختیار نیستند و درگیر مسابقات هستندحالا برخی لژیونر و بقیه هم در ایران.

او در ادامه افزود: از طرفی مربیان مطرح هم صد در صدشان تیم باشگاهی دارند بنابراین چاره‌ای نبود؛ حتی اگر همین امروز هم ولادیمیر به ایران بیاید باز هم نمی‌تواند اردو برگزار کند. او در حال حاضر می‌تواند لیگ ما را رصد کند و حتما هم با سرپرست تیم و بعضی از مربیان در ارتباط خواهد بود که فیلم بازی‌ها را به دستش برسانند تا بازیکنانی که می‌توانند کاندید باشند و مدنظرش  هستند را زیر نظر بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند الکنو بعد از ولاسکو می‌تواند دوباره تحولی در والیبال کشورمان ایجاد کند و فدراسیون را به تحقق هدفش که قرار گرفتن تیم ملی در جمع چهار تیم برتر المپیک است برساند گفت: هیچ کس نمی‌تواند در مورد تحقق اهداف قول بدهد. فدراسیون فقط می‌تواند به دنبال مربی خوب باشد. به نظر من این موفقیت بزرگی برای والیبال ایران است چون بعد از ولاسکو هیچوقت نتوانستیم مربی‌ در سطح آلکنو جذب کنیم و ولادیمیر بعد از ولاسکو معتبرترین مربی‌‌ است که به ایران می‌آید بنابراین فدراسیون وظیفه خودش را انجام داده اما نتیجه چیزی نیست که از الان بتوان در موردش صحبت کرد.

جهانگیر سید عباسی در پایان صحبت‌های خود گفت: ظرفیت والیبال ما کاملا مشخص است باید بگویم بعد از ولاسکو مربی‌ نبود که تمام پتانسیل ما را به فعلیت برساند امیدوارم آلکنو در این مدت زمان کوتاه بتواند این کار را انجام دهد. حضور ولادیمیر از نظر نظم تیمی، تجربه و انگیزه‌ای که دارد خیلی مهم است. او برای حضور در ایران انگیزه دارد و آبروی چندین ساله‌اش را فدا نمی‌کند بنابراین اگر فکر می‌کرد تیم ملی ایران پتانسیل بالایی ندارد هیچوقت هدایتش را قبول نمی‌کرد. امیدوارم تمام اعضای خانواده والیبال دست به دست هم بدهیم تا در المپیک نتایج درخشانی کسب کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید