علی شاه سنایی در گفت وگو با جی پلاس؛

قهرمان کیک بوکسینگ جهان: هیات ها اصلا ملی پوشان را نمی‌شناسند/ روز جهانی تکواندو افرادی دعوت شدند که برای نمایش دست بیل می‌شکستند !

قهرمان کیک بوکسینگ جهان گفت: مسئولان هیات استان‌ها خیلی از ملی پوشان را نمی‌شناسند و در هیچ جلسه‌‌ای من با رئیس هیات دیدار نداشته و تاکنون موفق به دیدن او نشده‌‌ام.

لینک کوتاه کپی شد

علی شاه سنایی قهرمان کیک بوکسینگ جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در مورد بی توجهی‌های مسئولان نسبت به خود اظهار کرد: پس از بازگشت از مسابقات جهانی کیک بوکسینگ wasco ایتالیا 2017 تاکنون هیچ مسابقاتی برگزار نشده و از همه بدتر اینکه فدراسیون ایران هم هیچ رقابتی برگزار نکرده است، هر چند حتی قبلاً هم که مسابقه بود وزارت ورزش حمایت چندانی نمی‌کرد و تنها حمایت‌ها از سمت علیرضا روح پرور سرمربی تیم ملی و نماینده سازمان جهانی wasco در ایران صورت می‌گرفت. در این مدت هم شاهد تغییر نام فدراسیون به فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی بوده‌ایم.

او افزود: با توجه به شرایط حاد بیماری کرونا خیلی از مسابقات برگزار نشده است. به نظرم اگر مسابقات این رشته به صورت زنده پخش تلویزیونی داشته باشد خیلی بهتر است زیرا این اتفاق کمک می‌کند تا ورزشکاران بهتر دیده بشوند. برایم جای تعجب است چطور در رسانه ملی از اعتیاد، تصادفات و ... صحبت می‌شود اما مسابقات ورزشی ما را پوشش نمی‌دهند.

قهرمان کیک بوکسینگ جهان با انتقاد از شرایط موجود گفت: شرکت‌های بزرگ باید از ما حمایت کنند تا بهتر دیده شویم. فعلاً که هیچ تمرینی در پیش نیست و کرونا منجر به تعطیلی باشگاه‌ها شده است و فدراسیون هم امکاناتش طوری نیست که برای ما چاره‌ ساز باشد. شرایط سخت و امکانات هم کم است. مسئولان هیات نیز خیلی از ملی پوشان را نمی‌شناسند. هیچ جلسه‌‌ای با رئیس هیات نداشتم و تاکنون موفق به دیدن او نشده‌ام. حتی در جلسات سالیانه که برگزار می‌شود حضور پیدا نکرده ام چون از آن بی خبر بوده ام درصورتی که من یکی از اعضای مجمع انتخاباتی هیات بوده ام. رئیس هیات مخالفان زیادی دارد ولی این که از چه طریقی حمایت می‌شود ما از آن بی خبر هستیم. بعضی از افراد با من تماس می گیرند و از هیات به من گلایه می کنند این در صورتی است که من هیچگونه تماس و فعالیتی با مسئولین هیات ندارم.

دارنده مدال برنز تکواندو جهان ادامه تصریح کرد: سال گذشته که از مسابقات جهانی تکواندو هانمادانگ کره جنوبی برگشتیم، تاکنون در هیچ مسابقه‌ای اعم از قهرمانی استان و قهرمانی کشور شرکت نکرده‌ایم. البته تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای انتخابی تیم ملی اسفند سال گذشته بود که آن هم به دلیل کرونا لغو شد. تمام مشاغل در کشور به صورت عادی در جریان است و تنها مسابقات ورزشی از این قاعده مستثنی است. حتی لیگی که قرار بود در استان اصفهان انجام شود هم برگزار نشد. در روز جهانی تکواندو، من که قهرمان جهان تکواندوهانمادانگ بودم را برای مراسم دعوت نکردند  و در عوض یکسری آدم جدید در آنجا حضور داشتند که برای اجرای نمایش دسته بیل می شکستند در صورتی که در حرکات نمایشی تکواندو در هیچ جای دنیا این حرکت وجود ندارد. مسئول تکواندو استان اصفهان هم من را  نمی‌شناسد و من هم اصلا این شخص را ندیدم درصورتی که مربی تیم ملی  استاد مردانی است اما هیچ استفاده‌ای از او نمی‌شود در حالی که اکثر نمایش های زیبا و معتبر تکواندو ایران و حتی مسابقات فدراسیون جهانی را تیم نمایشی استاد مردانی برگزار کرده است. از مرداد ماه ۹۸ حتی یک مشت هم نزدم تا ببینم قدرتم در چه وضعیتی است که رکوردم مشخص شود.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مسئولان باید از ورزشکاران حمایت کنند گفت: ما هیچ حمایتی نمی‌شویم و مسئولان باید به فکر باشند. هزینه‌های ورزش را باید خودمان پرداخت کنیم و متاسفانه همان مبلغی هم که نصیب ما می‌شود باز هم صرف تمرین و مسابقات و کلا ورزش می‌کنیم. الان در این وضعیت تورم باید وسایل زیادی تهیه کنم مانند مکمل ورزشی هر چند که من زیاد اهل این مسئله نیستم و حتی گوشت و تخم مرغ و مرغ هم نمی توان به راحتی تهیه کرد. وقتی ما مشت می‌زنیم نیازی نیست شخصی در کنار ما باشد تا کرونا بگیرد. از سال ۹۷ هیچ مسابقه‌ای در استان اصفهان برگزار نشده که این نشان از کم توجهی مسئولان به ورزشکاران این رشته دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید