مرتضی استکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورزشکاران می‌توانند در این شرایط  علاوه بر تمرینات بدنی به مطالعه تخصصی رشته ورزشی خود بپردازند تا بعد از شکست کرونا بیشتر به پیشرفت ورزش آنها کمک کند.

این داور و مربی بین‌المللی تکواندو اظهارداشت: رشته تکواندو به شکلی است که خود فرد هم به تنهایی می‌تواند در خانه تمرین کند ولی تمرینات تخصصی باید زیر نظر مربی و با مطالعه باشد چون ممکن است برای ورزشکار آسیب‌پذیر باشد و حتی باعث مصدومیت شود.

وی با اشاره به اهمیت بدن‌سازی و حرکت‌های انفرادی در ورزش تکواندو افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات تکواندو در کشور لغو شده و این رشته ورزشی نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه راهبرد علمی و عملی از سوی فدراسیون است تا هیات‌ها در این شرایط برنامه واحدی برای ورزشکاران داشته باشند.

استکی تاکید کرد: این اقدام می‌تواند از طریق فضای مجازی صورت گیرد تا ورزشکاران به شکلی واحد با هم در ارتباط باشند و ورزش خود را به صورت حرفه‌‍ای در خانه یا فضایی که دارند دنبال کنند.

وی  با بیان اینکه هنوز این اقدام توسط فدراسیون صورت نگرفته است گفت: ارائه برنامه‌های آموزشی مناسب و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند برای ورزشکاران رشته تکواندو از اهمیت بالایی برخوردار باشد و به پیشرفت این رشته در این شرایط کمک کند.

این ورزشکار اصفهانی با ابراز نگرانی از مباحث مالی و دستمزد ورزشکاران و مربیان در شرایط کرونایی افزود: بیشتر کلاس‌های آموزشی تکواندو خصوصی هستند که متاسفانه تعطیل و مربیان و برخی ورزشکاران  در این زمینه متضرر شدند.

استکی با تاکید بر چاره‌اندیشی این مشکل از سوی مسوولان امر یادآور شد: دوران کرونا تمام و وضعیت دوباره عادی می‌شود، خودمان باید با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن این زنجیره بیماری را قطع کنیم.

وی گفت: در این زمینه ورزشکاران سهم بسزایی دارند و می‌طلبد در این زمینه همه هدفمند و فعال حرکت کنیم تا به شکست کرونا به وضعیت عادی برگردیم و بتوانیم باعث افتخار ورزشکاران کشورمان در میادین ملی و بین‌المللی باشیم.

مرتضی استکی دارای دان ۸ تکواندو ملی و بین‌المللی است و  در مسابقات جهانی پومسه تیمی سال ۲۰۰۶ در سئول مدال نقره گرفت و در مسابقات جهانی پومسه تیمی سال ۲۰۰۷  اینچیون کره  مدال برنز را بر گردن آویخت.

استکی سابقه  سرمربی‌گری تیم پومسه استان اصفهان در چندین دوره مسابقات قهرمانی کشوری را دارد و در سال ۲۰۱۱ مربی تیم ملی پومسه و دستیار استاد حسن زاهدی بود.

وی مدرس مربی‌گری پومسه و مدرس داوری کیوروگی و پومسه است و داور مسابقات لیگ و قهرمانی کشوری در ادوار مختلف را در کارنامه خود دارد و  در رقابت‌های تکواندو پومسه قهرمانی آسیا  ۲۰۱۳ داوری کرده است.

مسابقات تکواندو که یکی از ورزش‌های المپیکی است در سه رشته کیوروگی، هانمادانگ و پومسه برگزار می شود.

استان اصفهان بیش از ۶۰ هزار تکواندو کار و ۳۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.