جی پلاس

سوءاستفاده AFC از کاربرانی ایرانی/ انتخاب بهترین ها با بازگذاشتن راه تقلب!

در ماه های اخیر نظرسنجی های کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است و همین موضوع مناسبی برای AFC شده تا با سواستفاده از این مشارکت تعداد آرای خود را بالا ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از تعطیلی رقابت های فوتبال به دلیل گستردگی ویروس کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بیش از گذشته به انتشار نظرسنجی های مختلف روی آورد و تلاش کرد مخاطبان و علاقمندان را به شرکت در آن ترغیب کند.

در میان تمام کاربران آسیایی، ایرانی ها بیشترین حضور را در این نظرسنجی ها داشتند و همین یک دلیل مهم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا شد که تلاش کند در تمام آن ها نمایندگانی از ایران حاضر باشند. تقریبا می توان گفت در بیش از 90 درصد موارد که نام یک ایرانی در میان افراد حاضر در نظرسنجی وجود داشت آن ها برنده می شدند.

نظرسنجی هایی که هیچ یک از آن ها معتبر نیست و قرار نیست به شخص یا تیم برنده امتیاز یا جایزه خاصی اهدا شود و به نظر می رسد AFC فقط به دنبال افزایش مشارکت است که ایرانی ها پای ثابت آن هستند.

در آمارگیری های معتبر شرایط خاصی حاکم است و کاربر بیش از یک بار نمی تواند رای بدهد اما در AFC اینگونه نیست و حتی درآخرین نظرسنجی انتخاب پرهوادارترین تیم ایران هم شرایطی وجود داشت که با باز کردن سربرگ های زیاد بی نهایت امکان رای دادن بود؛ یعنی یک نفر می توانست به تعداد زیادی رای بدهد.

برکسی پوشیده نیست که تراکتور هواداران پرشوری دارد و حتی خارج از تبریز هم بسیاری به این تیم علاقمند هستند. با این حال همه می دانند که پرسپولیس و استقلال دو تیم پرطرفدار ایرانی هستند که در قاره آسیا هم جزو تیم های پرهوادار هستند اما آرای آن ها کمتر از تراکتور بود!

در روزهای اخیر هم در بسیاری از نظرسنجی ها بازیکنان پرسپولیس در خصوص بهترین های لیگ قهرمانان آسیا نفر اول شدند. پرسپولیس فینالیست رقابت ها و به نوعی قهرمان غرب آسیا است و در بسیاری از پست ها بازیکنانش عملکرد فوق العاده ای داشتند اما انتخاب برخی از آن ها نیز به مانند تراکتور، صرفا به مشارکت زیاد باز می گردد؛ نه هیچ امتیاز فنی بالا.

به هرشکل به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا راه جلب نظر مخاطبانش برای شرکت در نظرسنجی را پیدا کرده و آن هم سواستفاده از هواداران ایرانی است. نظرسنجی هایی که هیچ پایه و اساس فنی متقن ندارند و صرفا به خاطر آرای هواداران است. AFC راه تقلب را در نظرسنجی ها باز می گذارد تا فقط درصد مشارکت بالا برود!

با وجود اینکه در نظرسنجی ها ایرانی ها اکثرا برنده می شوند اما در نهایت بازیکنان و تیم های جوایز سال آسیا را کسب می کنند که ایرانی نیستند!

 

دیدگاه تان را بنویسید