آقای محروم کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می شود

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با این برنامه گفت و گو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید آذری در ابتدای سخنانش گفت: حتی اهل رسانه هم مطمئن نیستند که این هفته لیگ برگزار می شود یا خیر. این یعنی اینکه ما هنوز برنامه مدونی برای شروع مسابقات لیگمان نداریم. ابتدا یک هفته عقب افتاد، این هفته قاعدتا باید برگزار شود زیرا برنامه اعلام شده است. ما وقتی انتقادی را مطرح می کنیم، انتقادمان بر اساس مستندات و ادله است. الان تیمی که از دو ماه قبل تمریناتش را شروع کرده، یارگیری کرده، هزینه کرده و اردوهای مختلفی گذاشته، این هفته بازی خواهد کرد و دوباره لیگ دو هفته به خاطر اردوی تیم ملی تعطیل خواهد شد. من در این دو هفته چگونه تیمم را نگه دارم؟ مربی با چه برنامه ای تیمش را نگه دارد؟ یا باید به بیرون از خوزستان برویم و بازی کنیم. یا باید تیمی به خوزستان بیاوریم که در آن صورت هزینه هتل و هواپیما را از ما میخواهد. همان هزینه هایی که بنده برای بازی های رسمی پیش بینی کرده ام، باید همان اندازه هزینه مازاد برای بازی های تدارکاتی پرداخت کرد. آقایان از انقادات ناراحت نشوند! انتقادات به حقی که صدای خیلی از مدیران باشگاه ها در این کشور است اما متاسفانه شهامت بیان کردنشان را ندارند. اگر بخواهید آمار و اسناد مربوط به خرج 4 الی 5 میلیاردی که سال گذشته برای کرونا هزینه کردم را منتشر می کنم.

وی در رابطه با دستور محرومیت موقت خود ادامه داد: این یک ابلاغ اولیه است که به بنده ابلاغ شده و هنوز منجر به رای نشده است. چیزی که برای من جالب بود این بود که همین قرار موقتی که برای من فرستادند، رویش نوشته شده بود: آنی/ حائز اهمیت/ محرمانه. اما وقتی هنوز به دست من نرسیده بود، دیدم که در سایت فدراسیون فوتبال به صورت کامل و جامع تشریح شده بود که ایشان با زیر پا گذاشتن مقررات اخلاقی، با صدور قرار موقت، از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم شده است. این کمی جای سوال دارد. رویه اداری که این قرار موقت به من ابلاغ شده واقعا جالب است. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ یک رویه مخصوص اداری را برای مکاتبات خود و باشگاه ها اعلام کرده بودند. که مثلا ما حق نداریم به صورت مستقیم با کمیته های فدراسیون مکاتبه کنیم. نامه هایی که می آید باید با ابلاغ دبیرکل محترم فدراسیون باشد. باید نامه ها به رییس سازمان لیگ زده شوند و آنها در چرخه اداری خود نامه را به ما برسانند. یک نامه آقای اسدی به دبیرکل فدراسیون فوتبال زده است، آقای کشوری به عنوان دبیر سازمان لیگ در خوانش این نامه به بنده گفته مدیرعامل محترم باشگاه فولاد خوزستان. علی رغم این که نامه می گوید شما دیگر برای ما معتبر نیستی! رویه رویه ی خوبی نبود. اگر محرمانه بود، چرا روی سایت می گذارید و چالشی برای خودتان درست می کنید؟ تمام صحبت هایی که از مرداد ماه تا کنون کردم مستدل، در آیین نامه ها و مفادشان و مفاد بخش نامه ها بوده است و چیزی فراتر نگفته ام. من در برنامه شما گفتم آقای اصفهانیان حق تصدی ریاست کمیته داوران را ندارد. به استناد بند یک ماده 4 آیین نامه کمیته داوران کشور خودمان و همچنین فیفا، کسانی که دارای سمت های اجرایی در ساختار فدراسیون ها هستند، حق تصدی همزمان چنین اموری را ندارند. آقای اصفهانیان رییس هیات استان زنجان هستند، عضو هیات رییسه هستند و رییس کمیته داوران نیز هستند. ایشان برای چی رفت و برای چی آمد؟

وی در رابطه با صحبت هایش در ارتباط با فدراسیون در دوران مهدی تاج و پس از آن، ادامه داد: روزی که با آقای شرکتی تماس گرفتم که پرسیدم که بنده برای چه احضار شدم و رای موقت برایم صادر شده، گفت شما در مردادماه مصاحبه ای کردید که بعد از رفتن آقای تاج اوضاع فدراسیون نابسامان تر شده است. متاسفانه نتوانستیم با آقای اسدی صحبت کنیم و اطلاعات مستقیم بگیریم. با آقای اثنی عشری دبیر کمیته اخلاق نیز نتوانستیم صحبت کنیم. برایم جالب است که در همین مدت، نماینده های محترم استان خوزستان و شهر اهواز، اعلام آمادگی برای ورود به این قضیه کرده بودند.

وی در پایان سخنانش گفت: این دفعه با قدرت برای انتخابات فدراسیون فوتبال می آیم و برای ریاست ثبت نام می کنم. دفعه قبل به این نتیجه رسیدم که نیایم ولی الان حس می کنم کسانی که وارد این عرصه می شوند، از لحاظ سوابق مدیریتی، هم از لحاظ سوابق آکادمیک و دانشگاهی، هم مباحث ورزشی کسانی هستند که می توانم با آن ها رقابت کنم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید