گزارش جی پلاس

پشت پرده دعوای کی روش و رحمتی/ تیم ملی؛ داغی که بر دل سید ماند!

یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی ورزشی مهدی رحمتی بی شک بحث و جدل او با کارلوس کی روش بود که در نهایت به کنارگذاشتن او از تیم ملی منجر شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، سید مهدی رحمتی روز گذشته با انتشار پستی در اینستاگرام به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد تا کارش را به عنوان سرمربی شهرخودرو ادامه دهد؛ هرچند که مدرک مربیگری ندارد!

یکی از مهم ترین چالش های دوران ورزشی مهدی رحمتی بدون شک، مشکلات او با کارلوس کی روش بود که به کنار رفتن همیشگی او از تیم ملی منجر شد.

مهدی رحمتی در سال 91 به یک باره اعلام کرد به دلایل شخصی مدتی از تیم ملی دور خواهد بود و خداحافظی موقتی با تیم ملی خواهد داشت. او انتظار می کشید که بعد از این اتفاق کی روش از او دلجویی و مقدمات بازگشتش را فراهم کند اما این اتفاق رخ نداد. کی روش به آرزوی موفقیت و تشکر از خدمات رحمتی قناعت کرد تا رحمتی بیش از گذشته از کی روش عصبانی شود.

رحمتی حتی در برنامه نود به عادل فردوسی پور گفت: اگر شما تصمیم بگیری برنامه‌ات را تعطیل کنی، مد‌‌‌‌یر شبکه سه از شما د‌‌‌‌لیل این تصمیم را نمی‌پرسد‌‌‌‌ و به شما می‌گوید‌‌‌‌ خد‌‌‌‌احافظ؟

این اظهار نظر کاملا ثابت کرد که رحمتی تصمیم جدی برای کناره گیری از تیم ملی نداشته و بیشتر به دنبال جلب توجه کی روش بود تا درباره مشکلات با این دروازه بان صحبت کند اما سرمربی وقت تیم ملی هیچ گاه نه برای قهر رحمتی و هیچ بازیکن دیگری پاپیش نگذاشت و همین منجر به ساخت تیمی شد که هیچ یک از عواملش جرات قهر نداشتند. چرا که کی روش ثابت کرد هرکسی از تیم ملی برود دیگر جایی در ترکیب نخواهد داشت.

رحمتی اعلام کرد به دنبال ناز کردن برای تیم ملی نیست و همیشه مثل سرباز در اختیار تیم خواهد بود.

مهدی رحمتی که از اظهار نظرهای کی روش ناراحت و عصبانی بود اعلام کرد در یک وقت مناسب همه چیز را درباره کی روش می گوید. او در مصاحبه دیگری هم گفت: باید‌‌‌‌ بگویم بالاجبار این کار را انجام د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ه و د‌‌‌‌لایل محکمی‌برای این کار د‌‌‌‌ارم. اگر مرد‌‌‌‌م د‌‌‌‌لایل من را بد‌‌‌‌انند‌‌‌‌ به من حق می‌د‌‌‌‌هند‌‌‌‌ ولی اجازه د‌‌‌‌هید‌‌‌‌ پس از صعود‌‌‌‌ تیم ملی به جام جهانی حرف‌هایم را بزنم. او وعده آینده را برای افشای ماجرای کی روش داد اما این موضوع هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و وعده رحمتی هم عملی نشد. در واقع او قرار بود بعد از صعود به جام جهانی همه چیز را بگوید اما نگفت!

رحمتی حتی در اظهار نظری کی روش را شایسته نفر دوم بودن در تیم ملی دانست و گفت: به موقع د‌‌‌‌رباره کی‌روش صحبت می‌کنم. ما رفته‌ایم، مربی از خارج آورد‌‌‌‌ه‌ایم که کارنامه‌اش مشخص است. او هر جا بود‌‌‌‌ه به عنوان نفر د‌‌‌‌وم کار کرد‌‌‌‌ه و موفق هم بود‌‌‌‌ه است. به همین خاطر من به فد‌‌‌‌راسیونی که به خاطر ترسش هیچ صحبتی نمی‌کند‌‌‌‌ پیشنهاد‌‌‌‌ می‌د‌‌‌‌هم یک ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند‌‌‌‌ و کی‌روش را به عنوان د‌‌‌‌ستیار کنارش قرار د‌‌‌‌هد‌‌‌‌، ببینند‌‌‌‌ چه می‌شود‌‌‌‌ و ایرانی چه کار می‌کند‌‌‌‌.

بعد از این اظهار نظر عصبانیت کی روش از مهدی رحمتی بیشتر شد تا جایی که وقتی در کنفرانس خبری از سرمربی تیم ملی درباره رحمتی پرسیدند او با لحن تندی گفت: چرا د‌‌‌‌ر این ارتباط بحث می‌کنید‌‌‌‌؟ راجع‌ به نفراتی باید‌‌‌‌ حرف بزنیم که برای تیم ملی اشک می‌ریزند‌‌‌‌ و فریاد‌‌‌‌ می‌زنند‌‌‌‌ باید‌‌‌‌ از این نفرات د‌‌‌‌ر صفحه اول روزنامه‌هایتان بنویسید‌‌‌‌ و حرف بزنید‌‌‌‌، بازیکنانی که می‌خواهند‌‌‌‌ برای تیم ملی بجنگند‌‌‌‌ و صحبت د‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌ سایر نفرات را نیز د‌‌‌‌ر سطل زباله‌ها قرار د‌‌‌‌هید‌‌‌‌.

رحمتی منتظر پادرمیانی یا حل شدن اختلافاتش با کی روش ماند اما این اتفاق رخ نداد تا خودش مجبور شد حرفش درباره نفر دوم بودن کی روش را پس بگیرد و این صحبت ها را ناشی از عصبانیت و فشار زیاد اعلام کند. البته در همان زمان رحمتی گفت من کاری نکرده ام که از کی روش عذر خواهی کنم. هر چند در نهایت رحمتی مجبور شد با این جمله از کی روش دلجویی کند: آماد‌‌‌‌ه‌ام که به تیم ملی کمک کنم، اگر هم د‌‌‌‌عوت نشوم د‌‌‌‌ر خانه د‌‌‌‌ست به د‌‌‌‌عا خواهم بود‌‌‌‌ تا تیم ملی موفق باشد‌‌‌‌.

البته دروازه بان سابق استقلال گفت من فقط نامه عذرخواهی که کفاشیان و نبی به من دادند را امضا کردم! در ادامه او یک سری صحبت ها در خصوص افرادی غیر از خودش و کی روش صحبت کرد که باعث این اختلاف نظرها شده اند. او همچنین معتقد بود اگر زبان پرتغالی، اسپانیایی یا انگلیسی بلد بود و می توانست راحت با کی روش صحبت کند دیگران سواستفاده نمی کردند. بسیاری این صحبت ها را متوجه جواد نکونام می دانستند اما رحمتی اعلام کرد درباره این گمانه زنی نظری ندارد.

رحمتی در داربی 81 هم عملکرد خوبی داشت و این سبب شد بسیاری تصور کنند کی روش این دروازه بان را به تیم ملی دعوت می کند اما سرمربی پرتغالی هیچ گاه رضایت به بازگشت رحمتی نداد.

سرانجام مهدی رحمتی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تصمیمش برای خداحافظی از تیم ملی اشتباه بوده اما قتل نکرده است. در نهایت همین تصمیم اشتباه باعث شد رحمتی برای همیشه از تیم ملی دور بماند اما او هیچ گاه درباره پشت پرده کی روش و وعده ای که داده بود صحبت نکرد!

دیدگاه تان را بنویسید