تلخ‌ترین خاطره ورزشی مهدی رحمتی

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال می‌گوید:« ما در عرض ۱۰ دقیقه ۳ گل خوردیم و دربی را واگذار کردیم، ولی‌ای کاش آن ۳ گل را یک ایرانی می‌زد تا یک خارجی.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ کیانوش رحمتی بازیکن سابق استقلال و کارشناس ورزشی کشور گفتگو نوروزی داشت که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

آقای رحمتی سال ۹۸ چطور گذشت؟

متاسفانه هم از لحاظ فوتبالی، که نماینده‌های ما در جام باشگاه‌های آسیا خوب نتیجه نگرفتند و هم تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی نداشت، تغییرات زیاد مدیریتی در تیم‌ها و در نهایت ناکامی تیم ملی امید نشان دهنده این است که زیاد سال خوبی از لحاظ فوتبالی نداشتیم و از لحاظ اجتماعی هم که سیل و زلزله و در نهایت این ویروس کرونا بلای جان مردم شد؛ و در مجموع سال خوبی نبود.

با کدامیک از بازیکنان دوران ورزش خود هنوز صمیمی هستید؟

عباس آقایی، جواد نکونام، محمد نصرتی، آرش برهانی و پژمان منتظری از جمله بازیکنانی هستند که خیلی با آن‌ها رفیق بودم و هستم و اکنون هم با آن‌ها ارتباط دارم. هرچند بازیکنان دیگری نیز هستند که با آن‌ها راحت بودم، اما این نرفات بیشترین رفاقت را با من داشتند.

بهترین خاطره دوران ورزشی؟

گلی که به اردن در فینال جام غرب آسیا زدم که باعث شد تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان قهرمانی را در این مسابقات بدست آورد. هرچند خاطرات دیگری هم وجود، اما بهترین خاطره از نظر من همین گل زیبا بود.

تلخ‌ترین خاطره ورزشی شما در این سال‌ها چه بوده است؟

پارگی رباط صلیبی در استقلال یک از بدترین خاطرات ورزشی من بود و باعث شد مدت زیادی را از میادین دور باشم و با تلاش بسیار زیادی مجدد به میدان بازگردم. البته شکست ۳ بر ۲ مقابل پرسپولیس در دربی پایتخت هم تلخی زیادی داشت که دلایل زیادی دارد و هنوز از یاد من نرفته است.

چه دلیلی داشته که هنوز هم حرفی از آن دربی می‌شود، شما ناراحت می‌شوید و از ذهنتان پاک نشده است؟

ما ۴ بازی بود که پشت سرهم پرسپولیس را برده بودیم و اعتماد به نفس بالایی داشتیم، دو گل هم جلو افتاده بودیم و همه چیز را تمام شده می‌دانستیم، اما متاسفانه اتفاقی افتاد که به نظر من معجزه بود و ۱۰۰ سال یکبار هم اتفاق نمی‌افتد و ما در عرض ۱۰ دقیقه ۳ گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم، ولی‌ای کاش آن ۳ گل را یک ایرانی می‌زد تا یک خارجی! در ضمن این را هم بگویم من تنها بازیکنی بودم که آن ۴ بازی معروف را ۹۰ دقیقه فیکس بازی کردم.

از فوتبال خارج شویم، عید امسال هم مثل هر سال به مسافرت خواهید رفت؟

برنامه‌ای برای رفتن به جایی ندارم، چون عاقلانه نیست که در این شرایط از منزل خارج شویم تا ویروس کرونا ریشه‌کن شود و مشکلی برای هیچ ایرانی بوجود نیاید.

تفریحات مورد علاقه شما چیست؟

من در منزل که هستم فوتبال می‌بینم، حتی بازی‌های تیم خودمان در لیگ یک را نگاه می‌کنم تا نقاط ضعف و قوت تیم‌ها را شناسایی کنم، اما کلا در به در این هستم تا یک فوتبال نشان داده شود و بلافاصله ساعت‌ها پای آن بنشینم.

گویا اهل سینما و ادبیات هم هستید؟

بله در حال حاضر که سینما نمی‌‎توان رفت، ولی در منزل فیلم زیاد نگاه می‌کنم و ادبیات هم که پدرم ۳۰ سال آموزگار ادبیات بود، و به همین دلیل من هم علاقه زیادی به آن دارم تا به نوعی رقیب پدرم باشم.

دروغ ۱۳ سال جدید چه می‌تواند باشد؟

پرسپولیس قهرمان لیگ‌برتر می‌شود. (باخنده)

حرفی یا صحبتی در پایان دارید؟

ان‌شاءالله سال خوبی برای مردم ایران باشد و مهمترین پیام من درباره ویروس کروناست، امیدوارم مردم به توصیه‌های پزشکی و بهداشت فردی و عمومی اهمیت دهند تا زمانی که این بیماری در کشور است، کسی آسیب نبیند.

 

دیدگاه تان را بنویسید