در گفت وگوی مهناز رنجبر با جی پلاس مطرح شد

سکوت درباره اتفاق مهم در دوومیدانی/ مربی تیم ملی: مسئولان برای ورزشکاران ناشنوا ارزش قائل نیستند!

مربی تیم ملی دوومیدانی بانوان ناشنوا گفت: ورزشکاران از این شرایط موجود راضی نیستند، زیرا مسئولان ارزشی برای ورزشکاران قائل نیستند در صورتی که نباید فرقی بین ورزشکاران در تمام رشته‌ها قائل شوند.

لینک کوتاه کپی شد

مهناز رنجبر مربی تیم ملی دوومیدانی بانوان ناشنوا در گفت‌وگو با خبرنگار جی پلاس،  در خصوص عملکرد این دوندگان در لیگ دوومیدانی اظهار کرد: به نظرم همین که دوندگان ما توانستند در لیگ دوومیدانی حضور پیدا کنند اتفاق مثبتی بود و باید این موضوع را به فال نیک گرفت. به طور مثال ورزشکاری مانند الهه گل‌محمدی از چهار محال بختیاری در پرتاب دیسک با وجود اینکه با ورزشکاران سالم مسابقه می داد از رکوردی که بر جای گذاشته راضی هستیم. پس از چند ماه دوری از مسابقات به دلیل کرونا همین که ورزشکاران تا حد زیادی توانستند آمادگی خودشان را بسنجند برای ما ارزشمند است. سطح ورزشکاران شنوا کاملا متفاوت با ورزشکاران ناشنوا بود و بالطبع قهرمانان شنوا در مسابقات قوی‌تر ظاهر شدند. برای اینکه بتوانیم یک عرصه رقابت سالم را ایجاد کنیم، تصمیم گرفتیم ورزشکاران ناشنوا را در قالب تیم باشگاهی در لیگ‌ دوومیدانی شرکت دهیم.

او با اشاره به مشکلات مالی زیادی که در این رشته برای ورزشکاران وجود دارد، افزود: متاسفانه از لحاظ مالی مشکلات زیادی وجود دارد که آن هم به دلیل وقوع بیماری کرونا در بین تمامی رشته‌های ورزشی امری طبیعی است و باید با این موضوع بتوانیم خودمان را تطبیق دهیم، هر چند که خیلی از مربیان ما هنوز موفق به دریافت جایزه خود نشده‌اند. نباید فراموش کرد که برای نخستین بار بود که دوندگان ما با ورزشکاران سالم مسابقه می‌دادند که این اتفاق به ما کمک زیادی کرد تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت ورزشکاران خودمان را بهتر ارزیابی کنیم. خداراشکر در این مدت شاهد کمک‌های خوبی از سوی احمد گودرزی و امید عباس‌نیک بوده‌ایم تابتوانند بهترین شرایط را از لحاظ مالی و امکانات برای ما فراهم کنند.

مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان تصریح کرد: خوشبختانه استعدادهای فراوانی در این رشته وجود دارند اما چون حمایت زیادی از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد مجبورند از ورزش خداحافظی کنند، البته با وجود این ناملایمت‌ها بازهم منتظریم مسئولان نیم نگاهی به ما هم داشته باشند. ورزشکاران از این شرایط موجود راضی نیستند، زیرا مسئولان ارزشی برای ورزشکاران قائل نیستند در صورتی که نباید فرقی بین ورزشکاران در تمام رشته‌ها قائل شوند.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: تلاش‌های صورت گرفته جای تقدیر و تشکر دارد اما برای موفقیت در این رشته نیاز است تمام دست‌اندرکاران به کمک بیایند تا بتوانیم خیلی بهتر پیشرفت کنیم تا در مسابقات پیش‌رو بهترین نتایج را بگیریم.  فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان برای اولین بار نیز در لیگ تیمداری کرد و ورزشکاران برتر مرد و زن دوومیدانی ناشنوایان در لیگ شنواها حضور پیدا کردند.  البته چون این اولین تجربه است و اکثر ورزشکاران ناشنوا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نتوانستند تمرینات کافی را داشته باشند و آمادگی زیادی نداشتند اما باز هم تلاش‌های آن ها جای تقدیر و تشکر دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید