جی پلاس؛

مرد روس دیر به ایران می آید اما میلیاردی می گیرد!

در حالی که فدراسیون والیبال به خاطر صرفه جویی مالی و ارزی، کولاکوویچ را برکنار کرد اما حالا می خواهد مربی گرانقیمتی به مانند آلکنو را برای تیم ملی انتخاب کند؛ مربی که به نظر نمی رسد زودتر از 3 یا 4 ماه قبل از المپیک بتواند به ایران بیاید!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تبدیل به یک سریال شده که هرقسمت آن اتفاقات عجیبی رخ می دهد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون ابتدا نام مربی خارجی را از کاندیداهای سرمربی گری تیم ملی خط زد و اعلام کرد که به خاطر مشکلات مالی و ارزی تصمیم به انتخاب سرمربی ایرانی گرفته است؛ اصلا به همین دلیل بود که ایگور کولاکوویچ را برکنار کردند. فدراسیون دلیل برکناری کولاکوویچ را صرفه جویی مالی اعلام کرده بود.

حالا که داورزنی نه با خرد جمعی؛ بلکه خودش تصمیم به آوردن سرمربی خارجی گرفته می گوید می خواهیم مربی تراز اولی هم چون آلکنو روسی را به ایران بیاوریم. اما سوالی که پیش می آید این است که منبع مالی برای آوردن این مربی از کجا تامین شده است؟

مگر نه اینکه ایران با کولاکوویچ سهمیه المپیک گرفت و فدراسیون اعلام کرد برای کاهش هزینه ها به صورت توافقی قرارداد این مربی فسخ شده است؟ حال چه شد که فدراسیون دست روی مربی به نام آلکنو گذاشته که قطعا دستمزدی سنگینی را از فدراسیون ایران خواهد گرفت؟

با وجود اینکه مسئولان برگزاری المپیک توکیو اعلام کردند که بازی ها سال آینده قطعا برگزار می شود اما هنوز هم نمی توان با قطعیت چیزی گفت. شرایط جهان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است و مشخص نیست چه رخ خواهد دارد. بنابراین امضای قرارداد با مربی که حتی قرار نیست لیگ را ببیند و در بهترین شرایط سه تا چهار ماه قبل از بازی ها به ایران می آید چه سودی برای تیم ملی دارد؟

آلکنو که در لیگ روسیه فعالیت می کند بعید است قبل از پایان مسابقات به ایران بیاید و عملا او یک مربی چند ماهه با یک دستمزد بالا خواهد بود! آن هم در فدراسیون والیبال که به مانند دیگر فدراسیون های ورزشی دچار مشکلات مالی است.

به نظر می رسد شرایط مدیریتی در فدراسیون والیبال دیگر به مانند گذشته نیست و می توان مشکلات زیادی را در تصمیم گیری ها دید. داورزنی که خودش ایگور کولاکوویچ را انتخاب کرده بود او را برکنار هم کرد؛ اگر کولاکوویچ مربی ناکارآمدی بود پس رئیس فدراسیون باید پاسخگوی انتخاب اشتباه خود باشد و اگر هم این موضوع را قبول ندارد سوال پیش می آید که چرا این مربی مونته نگرویی از ایران رفت؟

 

دیدگاه تان را بنویسید