گزارش جی پلاس از تاریخچه تقابل های پرسپولیس و السد

از سیو میلیون دلاری بیرانوند تا خداحافظی ژاوی در تهران +فیلم

پرسپولیس و السد از سال 2018، شش بازی را در لیگ قهرمانان آسیا برابر یکدیگر انجام دادند که تیم ایرانی بردهای بیشتری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم های پرسپولیس و السد در سال های اخیر بارها به مصاف یکدیگر رفتند که در شش تقابل صورت گرفته پرسپولیس 3 برد را به نام خود ثبت کرده است. تیم قطری هم موفق به کسب دو پیروزی شده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسید.

نکته جالب توجه از تقابل دو تیم این است که بازی آن ها همیشه با گل همراه بوده است.

السد 3- پرسپولیس یک

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2018 دو تیم در دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری تیم میزبان همراه شد. در آن بازی بغداد بونجاح دبل کرد و سیامک نعمتی هم تک گل شاگردان برانکو را به ثمر رساند.

پرسپولیس یک - السد صفر

در بازی برگشت، دو تیم فروردین 97 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بار نوبت به پیروزی پرسپولیس رسید. پرسپولیس با گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی موفق شد با یک گل السد را که در آن بازی ژاوی را در ترکیب خود داشت از پیش رو بردارد.

السد صفر- پرسپولیس یک

مهر همان سال دو تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. در آن زمان که السد بازی های قابل قبولی را از خود به نمایش می گذاشت برابر پرسپولیسی قرار گرفت که به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود با کمبود بازیکن مواجه شده بود. در بازی رفت در قطر شاگردان برانکو با تک گل علی علیپور حریف را شکست دادند تا در آستانه فینالیست شدن قرار بگیرند.

پرسپولیس یک - السد یک

بازی برگشت دو تیم اول آبان برگزار شد و السد و ستاره هایش به ورزشگاه آزادی آمدند. بونجاح مهاجم زهردار السد خیلی زود دروازه پرسپولیس را باز کرد تا دو تیم در مجموع دو بازی به تساوی یک یک برسند اما در ابتدای نیمه دوم سیامک نعمتی گل تساوی را به ثمر رساند. شاگردان برانکو با دست های خالی اما با حمایت تماشاگرانشان در مجموع 2 بر یک السد را شکست دادند و به فینال رسیدند. واکنش یک دست علیرضا بیرانوند در برابر ضربه سر ژاوی هرناندس در دقایق پایانی این مسابقه یکی از به یادماندنی ترین صحنه های سال های اخیر فوتبال ایران را رقم زد.

السد یک- پرسپولیس صفر

دو تیم السد و پرسپولیس در فصل بعد لیگ قهرمانان در یک گروه قرار گرفتند  و در بازی رفت که السد میزبان بود آن ها موفق شدند با تک گل بونجاح به پیروزی برسند.

پرسپولیس ۲- السد صفر

در بازی برگشت که پرسپولیس عدم صعودش به دور بعد قطعی شده بود، آن ها توانستند با گل های علیپور  و ترابی تیم قطری را باشکست بدرقه کنند.

در پایان این مسابقه و در ورزشگاه آزادی ژاوی هرناندس بازیکن سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید