رئیس فدراسیون تنیس در گفت وگو با جی پلاس؛

مشکلات ارزی دامن تنیس ایران را هم گرفت؛ خبری از مربی خارجی نیست

رئیس فدراسیون تنیس گفت: با توجه به نوسانات ارزی انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی تنیس امکان ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس  در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص شرایط این رشته در ایران اظهار کرد: تنیس جزو اولین فدراسیون‌هایی بود که مجوز برگزاری مسابقات ر ا از ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی دریافت کرد و به محض آن که مجوز را گرفتیم کمیته مسابقات جلسه تشکیل داد. مسابقات باقی مانده جام حذفی را به میزبانی استان البرز آغاز کردیم و یک هفته بعد هم رقابت‌های جام حذفی بانوان را خواهیم داشت؛ به هر حال تیم‌ها هزینه کرده‌اند و منتظر برگزاری مسابقات بودند. اوایل آبان ماه هم جام دیپلمات‌ها را خواهیم داشت که برنامه ریزی‌های آن انجام و مجوز وزارت خارجه را هم گرفتیم  تا این رقابت‌ها را به عنوان جام صلح و دوستی برگزار کنیم. در مورد سایر رقابت ها هم کمیته مسابقات در چند روز آینده جلسه تشکیل می‌دهد و برنامه دقیق را اعلام خواهد کرد منتها با توجه به شرایط حال حاضر و به دلیل کلی بودن مجوزی که دریافت کردیم هر مسابقه‌ای بخواهد برگزار شود میزبانان آن باید دوباره مجوز بگیرند اما چون شرایط لحظه‌ای تغییر می‌کند با احتیاط پیش می‌رویم به این خاطر که جان ورزشکاران برای ما اهمیت دارد.

او در مورد برنامه‌های فدراسیون در سطح تیم‌های ملی گفت: طبق آخرین اظهار نظر تا سال 2021 مسابقه‌ای نخواهیم داشت و به خاطر مشخص نبودن تاریخ دقیق مسابقات نمی‌توانم نظر کاملی بدهم اما در آینده‌ای نزدیک کمیته فنی را تشکیل می‌دهیم و مذاکراتمان صورت گرفته و پس از تشکیل کمیته از مربیان ایرانی که سابقه‌ای در سطح ملی داشته باشند  دعوت به عمل می آوریم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

عزیزی در پاسخ به این سوال که تکلیف انتخاب سرمربی چه زمانی روشن خواهد شد اظهار کرد: همان طور که گفتم کمیته فنی تا هفته آینده تکلیفش مشخص می‌شود و مذاکرات لازم صورت گرفته؛ کمیته فنی که مشخص شد در مورد گزینه‌های سرمربیگری برنامه‌های خود را می‌دهند و در نهایت با توجه به برنامه‌هایی هر گزینه دارد در موردش تصمیم می‌گیرد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه امکان دارد این بار گزینه خارجی هم در نظر گرفته شود گفت: با توجه به شرایط ارزی کشور و نوسانات شدید آن امکان این که از سرمربی خارجی بخواهیم استفاده کنیم عملا منتفی است.

رئیس فدراسیون تنیس در پایان صحبت‌های خود به پرداخت حقوق سرمربی پیشین تیم ملی اشاره کرد و گفت: تا جایی که مطلع هستم عمده مطالبات ایشان پرداخت شده و باز هم موارد دیگر را پیگیری خواهم کرد.  به هر حال احمدوند زحمت خودش را کشیده و فدراسیون هم مکلف است قدردان زحماتش باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید