سرپرست این اردو و سرمربی تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: اردوی تیم ملی دو صحرانوردی متشکل ۲۱ ورزشکار است که به میزبانی بروجن در حال برگزاری است.

سجاد مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:اردوی آماده‌سازی نفرات برتر دو صحرانوردی ایران با هدف انتخاب تیم ملی جهت شرکت در مسابقات آسیایی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در رده سنی جوانان این اردو، محمد عباس رضایی از استان چهارمحال و بختیاری، امیررضا ثمودی از آذربایجان شرقی، عارف بنی عامریان از استان البرز، امیرمهدی سهرابی از اصفهان و زانیار رحمانی از کردستان حضور دارند.

مرادی یادآور شد: در رده سنی بزرگسالان نیز همایون همتی از کرمانشاه، جواد صیادی از فارس، امیر آذریان از کهگیلویه و بویر احمد، خلیل ناصری و جلیل ناصری هر دو از ایلام، امیرحسن صفری از استان خراسان رضوی و رحیم دیبایی از استان آذربایجان شرقی مهمان شهرستان بروجن هستند.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی ایران گفت:در بخش بانوان نیز پریسا عرب از تهران، سمیرا خداترس از خراسان رضوی، بهاره جهان‌تیغ از استان سیستان و بلوچستان، زهره عبدالحسین افخم از استان آذربایجان شرقی از رده سنی بزرگسالان منتخبین تیم ملی در دوی صحرانوردی اردوی بروجن هستند.

به گفته وی،در رده سنی جوانان نیز تکتم دستاربندان از خراسان رضوی، پریچهر شاهی از تهران، شقایق خطیبی از زنجان و فاطمه چناری از استان همدان در این اردو حضور دارند.

قهرمان سابق آسیا در دوی سرعت گفت: شرایط لازم برای برگزاری این اردو در شهرستان بروجن فراهم شده است و این مرحله از اردو تا ۲۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به ارتفاع دو هزار متری چهارمحال و بختیاری، این استان یکی از مناطق مهم برای برگزاری اردوهای تیمهای ملی است.

وی گفت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، شهرستان بروجن می‌تواند میزبان اردوهای تیم‌های خارجی نیز باشد.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و پیست دوومیدانی این شهرستان یکی از پیست‌های استاندارد کشور است.

این پیست یکی از مجهزترین پیست های کشور در رشته دوومیدانی است و 
عملیات ساخت پیست دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن از سال ۸۷ با ۱۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده و در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع آغاز شد. 
برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی ۱۶۰ میلیارد ریال در دولت یازدهم هزینه شد و تمامی زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از این ورزشگاه در این دولت فراهم شده است. 
این ورزشگاه دارای سالن تخصصی دوومیدانی با کف تمام تارتان ۶ خطی است که قابل استفاده برای مسابقات ملی و بین‌المللی است. 
پیست تارتان بروجن با ظرفیتیکهزار نفر، ۲ رختکن ویژه ورزشکاران و داوران، سالن بدنسازی و امکانات رفاهی برای ۲۰ نفر، اتاق رسانه، جایگاه ویژه میهمانان و خبرنگاران و اسکوربرد است. 
سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده، روح‌الله عسگری، داریوش قنبری و برخی از ملی پوشان دوومیدانی ایران از بروجن به رقابت‌های المپیک و جهانی راه یافتند. 
تارتان نوعی روکش ویژه برای پیست دوومیدانی است که به دلیل کاربرد مصالح برای این رشته بسیار حایز اهمیت است و در مسابقات بین‌المللی و المپیکی از این نوع روکش استفاده می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.