یادداشت جی پلاس

لطفا این بار از جیب خودتان!

فدراسیون فوتبال در سنگین ترین پرده از محکومیت های همیشگی اش در حالی باید مبلغی حدود 200 میلیارد تومان بابت غرامت فسخ قرارداد ویلموتس بپردازد، که انتظار عمومی جامعه پرداخت این مبلغ از جیب متخلفان و نه بیت المال است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مصطفی معدنی ثانی؛ فیفا سرانجام حکم دعوای حقوقی بین مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال را صادر و به نفع طرف بلژیکی رای داد تا فدراسیون فوتبال موظف به پرداخت جریمه ای بالغ بر 6 میلیون یورو شود که با احتساب قرارداد دستیاران و همچنان تاخیر در پرداخت از 200 میلیارد تومان هم فراتر خواهد رفت.

در شرایطی که فدراسیون فوتبال با جدیت تمام و به رغم تمام هشدارها تاکید می کرد که از قرارداد با کارلوس کی روش درس لازم را گرفته باز چنین قراردادی بسته شده، که در نهایت حکم به محکومیت ایران می دهد.

این نخستین بار نیست که ایران در مجامع بین المللی از نظر حقوقی و قضایی بازنده می شود، اما این بار رقم به قدری سنگین است که به هیچ شکلی نمی توان و نباید با پا درمیانی مسئولان رده بالاتر آن را حل کرد. چرا که هیچ یک از ایرانیان حاضر نیست سرمایه ملی از بیت المال صرف جبران افتضاح مدیریتی آقایان شود.

یکی از بزرگترین پرونده های مالی در سال های گذشته پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بود که به دلیل رقم بالای آن واکنش زیادی در سطح جامعه داشت، حالا قرارداد ساده یک مربی خارجی درجه دو در فوتبال رقمی حدود 10 درصد آن اختلاس خسارت بر روی دست مان گذاشته است. به راستی مسببان و مقصران آن نباید در همان حد مجازات و محاکمه شوند؟

انتظار می رود قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و هر نهاد ذی ربط دیگری با شناسایی دقیق پرونده در صورتی که رای نهایی پس از اعتراض به ضرر ایران رقم خورد، مقصران از پایین ترین رده تا بالاترین جایگاه را شناسایی و مبلغ خسارت را از اموال شخصی آن ها تامین کرده تا بیت المال هدر نرود.

 

دیدگاه تان را بنویسید