گزارش جی پلاس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر

جنگ داغ سهمیه در مشهد و اصفهان/ تقلای ذوبی ها برای فرار از سقوط در روز جشن قهرمانی پرسپولیس+برنامه و جدول

تیم های استقلال و سپاهان و شهرخودرو در حالی که ماراتن لیگ برتر به ایستگاه های پایانی نزدیک می شود، به رقابت تنگاتنگ برای کسب عنوان نایب قهرمانی یا حداقل سهمیه فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا، مشغولند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، هفته بیست و هشتم لیگ برتر با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد. دو دیداری که هر دو نقش بسیار مهمی در تعیین سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد خواهند داشت. 

شهر خودرو - استقلال پنج شنبه 16 مرداد ساعت 20

در مهم ترین بازی این هفته در مشهد، شهر خودرو نه فقط در اندیشه گرفتن انتقام شکست دور رفت بلکه به فکر نزدیک شدن به جایگاه دومی جدول و افزایش شانس کسب سهمیه آسیایی است. اختلاف چهار امتیازی استقلال با شهرخودرو، نشان دهنده این است که اگر تیم میزبان نتواند رقیب تهرانی را شکست دهد، نه فقط از نایب قهرمانی دور می شود بلکه برای کسب سهمیه هم کارش بسیار دشوار خواهد شد اما اگر سه امتیاز این دیدار خانگی به حساب شهرخودرو واریز شد، شهر خودرو نیز با 47 امتیاز می تواند امیدوارانه دو هفته پایانی را دنبال کند. هرچند دو دیدار بعدی نیز آسان نیست. یکی با سپاهان که جنگ مستقیم سهمیه است و دیگری با نساجی که با محمود فکری خوب نتیجه می گیرد و در هفته های اخیر هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را متوقف کرده است.

استقلال با مجیدی هرچند خیلی دیر، اما بالاخره در حال تجربه کردن روزهای خوش است. پس از کسب 6 امتیاز از دو بازی برابر پارس جنوبی جم و سپاهان، حالا آبی ها شانس اصلی کسب عنوان نایب قهرمانی هستند. هرچند هر دو پیروزی استقلال برابر پارس و سپاهان با حاشیه هایی همراه بوده اما به اندازه کافی به بازیکنان این تیم روحیه داده که در مشهد به فکر کسب سه امتیاز باشند. مجیدی اگر بتواند فصل را با عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی جام حذفی به پایان برساند، احتمالا فصل بعد هم رنگ نیمکت آبی را خواهد دید وگرنه هوادارانی که روزهای خوش استراماچونی را تجربه کرده اند، بعید است حتی به اسطوره خود هم برای فصل بعد فرصت دهند.

تا دو ماه پیش که بحث اصلی فوتبال کشور، تعطیلی یا برگزاری رقابت ها بود، شهر خودرو و استقلال دو هم پیمان و متحد بودند. حمیداوی از آن سو با مصاحبه های طوفانی خواهان کنسلی لیگ بود، از این سو هم مجیدی و باشگاه استقلال خواهان این بودند که به هر شکل ممکن لیگ تعطیل شود و جام به قرمزها نرسد. اما حالا که این اتفاق افتاده و لیگ ادامه پیدا کرده، دو متحد دیروز، امروز کاملا با هم در نبرد هستند و خبری از یک بازی آرام و بی حاشیه نخواهد بود. کما این که در دیدار هفته گذشته با سپاهان نیز این اتفاق برای استقلال رخ داد.

دیدار رفت دو تیم (برتری 1-0 استقلال)

جایگاه فعلی جدول (شهرخودرو 5- استقلال 2)

محرومان (آرش رضاوند از استقلال و محمدعلی فرامرزی شهر خودرو)

سپاهان- نساجی مازندران پنج شنبه 16 مرداد ساعت 20:30

در دیگر دیدار این هفته سپاهان پس از شکست هفته گذشته برابر استقلال که به زعم سران باشگاه اصفهانی هدیه داور به تیم پایتخت نشین بود، حالا نساجی قائمشهر را پیش رو دارد. تیم محمود فکری که در هفته های اخیر فقط مساوی کرده است (کامبک 3 بر 2 برابر فولاد از دیدارهای معوقه بود)، به اذعان سرمربی خود به دنبال کسب حداقل امتیاز و یک مساوی دیگر است. قائمشهری ها از نظر جدولی حساسیتی در هفته های پایانی برای خود متصور نیستند، آن ها در میانه جدول به اندازه ای از انتهای آن و منطقه سقوط فاصله دارند که به راحتی با هر نتیجه ای در لیگ ماندنی هستند و البته به همان اندازه از بالای جدول منطقه رقابت برای کسب سهمیه فاصله دارند و مسلما تیم آسیایی فصل بعد نخواهند بود.

سپاهان هم در این مسابقه می تواند قلعه نویی را پس از بیماری اخیر و بستری شدن در بیمارستان در اختیار دارد. نماینده اصفهان هرچند در جام حذفی همچنان حاضر است و شانس کسب قهرمانی و گرفتن سهمیه دارد، اما کنار زدن استقلال و نفت مسجدسلیمان و پیروزی بر یکی از دو تیم پرسپولیس و تراکتور در فینال جام حذفی کار ساده ای نیست و چه بسا تثبیت سهمیه در همین سه هفته باقیمانده راه مطمئن تری باشد.

دیدار رفت دو تیم (تساوی 2-2)

جایگاه فعلی در جدول ( سپاهان 4، نساجی 9)

محرومان ( امید نورافکن و شایان مصلح از سپاهان و محمدمهدی نظری از نساجی)

دیدار معوقه فولادخوزستان و نفت مسجد سلیمان از هفته بیست و چهارم لیگ برتر نیز پنج شنبه 16 مرداد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار می شود. در حال حاضر فولاد با 43 امتیاز در رده ششم قرار داد و نفت مسجد سلیمان هم با 34 امتیاز هشتم است. امتیاز این مسابقه تاثیری در سرنوشت مسجد سلیمانی ها ندارد اما می تواند فولاد را به نایب قهرمانی امیدوار تر کند.

پرسپولیس - ذوب آهن جمعه 17 مرداد ساعت 20:30

قهرمان زودهنگام لیگ برتر، پس از هفته ها پیروزی پیاپی سرانجام برابر نساجی متوقف شد، تا امید سایر تیم هایی که برابر سرخپوشان قرار می گیرد افزایش پیدا کند. هرچند پرسپولیسی ها اعلام کرده اند که با تمام قوا و به شکل جوانمردانه برابر سایر حریفان قرار می گیرند، اما کاهش انگیزه تا حدی غیرارادی است و خستگی فصل طولانی و همچنین ترس از مصدومیت می تواند شانس رقبا را برای کسب نتیجه افزایش دهد. تنها انگیزه شاگردان گل محمدی شاید شکستن رکورد امتیاز در تاریخ لیگ برتر باشد.

داستان برای ذوب آهن اما کاملا متفاوت است. نماینده فوتبال اصفهان در این فصل اوضاع مساعدی نداشت و نه تنها جزو تیم های بالانشین جدول نبود، بلکه در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت ها باید کلاهش را سفت بچسبد که سقوط نکند. جایگاه دوازدهمی ذوبی ها و اختلاف بسیار کم تا منطقه سقوط نشان می دهد که ذوبی ها به سه امتیاز بازی نیاز دارند. غیر از شاهین بوشهر که احتمالا سقوط خواهد کرد، پیکان و پارس جنوبی جم تنها یک و دو امتیاز با ذوب آهن اختلاف امتیاز دارند و گل گهر نیز هم امتیاز است. تساوی خانگی برابر نفت مسجد سلیمان در هفته گذشته هم به درد این تیم نخورده و حالا در تهران جایی که کمتر موفق به شکست پرسپولیس شده اند باید دست به کار بزرگی بزنند.

نتیجه دیدار دور رفت (برتری 3-0 پرسپولیس)

جایگاه فعلی در جدول (پرسپولیس1، ذوب آهن 12)

محرومان ( محمد نژاد مهدی از ذوب آهن)

 

برنامه ادامه بازی های هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

ماشین سازی تبریز - پارس جنوبی جم ساعت 19:45

فولاد - سایپا ساعت 20:30

شاهین شهرداری بوشهر - تراکتور ساعت 20:30

پیکان - صنعت نفت آبادان ساعت 20:30

نفت مسجد سلیمان - گل گهر سیرجان ساعت 20:30

 

S

دیدگاه تان را بنویسید