ملی پوش کاراته ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

امیر مهدی زاده: کاراته می تواند به کاروان ایران در المپیک کمک زیادی کند/ کرونا تمام معادلات را به هم ریخت

ملی پوش کاراته گفت: خوشبختانه در این رشته عملکرد خوبی در راه کسب سهمیه داشتیم و من هم به دنبال رسیدن به سومین سهمیه بودم اما کرونا همه معادلات را برهم ریخت.

لینک کوتاه کپی شد

امیر مهدی زاده کاراته کای ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درخصوص شرایط بدنی خود در وضعیت فعلی که امکان برگزاری اردوها به مانند قبل وجود ندارد، اظهار کرد: وضعیت کنونی برای همه است و مختص ما تنها نیست. اردوها 6 ماه است که تعطیل شده و هر کس به صورت انفرادی تمرین می‌کند و من هم در قم تمریناتم را پیگیری می‌کنم و منتظر هستیم ببینیم چه پیش خواهد آمد. در حال حاضر وزارت بهداشت اجازه برگزاری اردو را نداده و در ورزش فقط لیگ فوتبال در حال برگزاری است.

او ادامه داد: رشته‌های انفرادی مانند کاراته و کشتی و چند رشته دیگر با توجه به زد و خورد مستقیم خطر ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برند. همه این مسائل باعث شده تمام اردوها کنسل شود و حتی در سطح بین‌ا‌لمللی مسابقه‌ای وجود ندارد. المپیک هم یک سال به تعویق افتاد ورقابت‌های قهرمانی جهان که قرار بود آبان ماه امسال برگزار شود به سال بعد موکول شد. تا زمانی که واکسن یا دارویی ساخته نشود هیچ پیش بینی‌ نمی‌توان کرد.

دارنده دو مدال طلای کاراته جهان درمورد کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: قرار بود اردیبهشت ماه در مسابقات پاریس شرکت کنم که به سال آینده موکول شده است. هدفم این است که با تمام وجود در مسابقات پیش رو حضور پیدا کنم و سومین سهمیه کاراته را کسب کنم.

مهدی زاده همچنین با اشاره به اینکه با وجود تغییر وزن خود مشکلی از این بابت ندارد، گفت: یک سال و نیم پیش تصمیم به تغییر وزن گرفتم و اصلا مشکلی وجود ندارد. من حتی موفق شدم مدال طلای لیگ جهانی را کسب کنم و نشان دادم در وزن جدید هم آماده ام. با توجه به اینکه 67 کیلوگرم وزن المپیکی است تصمیم گرفتم به این وزن بیایم و در تلاشم خودم را به بالاترین سطح برسانم.

او در ادامه درباره حضور کاراته در المپیک و ابراز امیدواری برای استمرار برگزاری آن در این بازی های مهم، اظهار کرد: المپیک توکیو اولین و آخرین حضور کاراته در این آوردگاه مهم هست و این شانسی است که کاراته دارد و مطمئنا می‌تواند از لحاظ مدال آوری کمک زیادی به کاوران ورزشی بکند.اما قطعا امکان حضور در المپیک‌های بعدی را هم خواهیم داشت همان طور که این اتفاق برای جودو افتاد و اکنون یکی از رشته‌های ثابت این رقابت است. بنابراین با توجه به اولین حضور کاراته امکان دارد کمیته بین‌المللی المپیک این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و در المپیک‌های بعدی هم شرکت کنیم.

امیر مهدی زاده در پایان صحبت‌های خود گفت: شرایط برای کاراته خوب پیش می‌رفت و دو سهمیه هم کسب کردیم منتها ویروس کرونا تمام معادلات را به هم ریخت. امیدوارم هر چه زودتر این مسئله که مشکل مهم و اصلی تمام جهان است حل شود با ساخت دارو و واکسن به زندگی قبل بازگردیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید