رزیتا علیپور در گفت گو با جی پلاس؛

ملی پوش کاراته ایران: هنوز به المپیکی شدن امیدوارم/ برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنم

کاراته کای تیم ملی ایران گفت: همیشه برای رسیدن به اهدافم تلاش می کنم و به کسب سهمیه المپیک هنوز امیدوار هستم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شیوع ویروس کرونا زندگی عادی مردم در جهان را تحت تاثیر قرار داد و ورزش هم از این حیث  مستثنی نبود. حمیده عباسعلی و سارابهمنیار دو بانوی ملی پوش کاراته ایران هستند که موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند اما رزیتا علیپور به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو رقابت‌های انتخابی المپیک نتوانست سومین بلیت توکیو را برای تیم ملی زنان کاراته ایران کسب کند. علیپور از شانس های کسب سهمیه است و با اعلام فدراسیون جهانی به دلیل تعویق یک ساله المپیک توکیو کاراته ها شانس حضور در رقابت های انتخابی را دارند. درحال حاضر خبری از اردوهای تیم ملی نیست و علیپور برای کسب سومین سهمیه تیم ملی کاراته زنان این روزها به صورت انفرادی تمریناتش را پیگیری می کند.

رزیتا علیپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره تصمیم جدید فدراسیون جهانی کاراته برای برگزاری رقابت‌های کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون جهانی قرار است مسابقاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است، برگزار شود. با توجه به تعویق یک ساله المپیک پیش بینی می کردم این اتفاق رخ دهد چرا که مسابقات زمانی لغو شد که دیگر فرصتی تا المپیک باقی نماینده بود اما تعویق المپیک شرایط را تغییر داد.

ملی پوش تیم ملی کاراته ادامه داد: طبیعی است با توجه به مدت زمان یک ساله تا برگزاری بازی های المپیک توکیو مسابقات کسب سهمیه انجام شود. فدراسیون جهانی تصمیم گرفت حقی از ورزشکاری ضایع نشود و بی عدالتی به وجود نیاید. علاوه بر من کاراته کاران زیادی در سایر کشورها حضور دارند که اگر رقابت‌های کسب سهمیه برگزار نمی شد حقشان ضایع می شد. فدراسیون جهانی با اتخاذ این تصمیم برای اجرای عدالت تصمیم درستی گرفت.

او درباره شرایط تمرینی و آماده سازی اش گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه ای در انجام تمرینات پیش آمد ولی درحد امکان برخی تمرینات را در خانه ادامه دادم. تمرینات میدانی را در صورت امکان در فضای سبز و خلوت انجام دادم. همچنین به صورت انفرادی همراه مربی تمرینات کاراته را در سالن انجام می دهم.

علیپور درباره شانس خود برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: همیشه برای رسیدن به اهدافم تلاش می‌کنم، زمانی که امید باشد تلاش هم می کنم. به خودم و کسب نتیجه امیدوار هستم. برای مسابقات لیگ جهانی مراکش تلاش می کنم و به کسب بهترین نتیجه امید دارم. ان شالله لطف خداوند شامل حالم شود و بتوانم سهمیه ای دیگر به کاروان ایران و کاراته اضافه کنم.

ملی پوش کاراته ایران درباره مسابقات مراکش گفت: رقابت ها فررودین ماه سال 1400 برگزار خواهد شد و سپس رقابت های قهرمانی اروپا انجام می شود. اگر باید در رقابت های مراکش عملکرد خوبی داشته باشم باید منتظر نتایج رقبا در مسابقات قهرمانی اروپا بمانم چرا که نتایج آن ها نیز در کسب سهمیه المپیکم تاثیر گذار خواهد بود.

 

۴ سهمیه المپیک برای کاراته ایران/ گنج زاده مسافر توکیو شد، پورشیب جا ماند

حذف علیپور از رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اتریش

حمیده عباسعلی طلایی شد/ ‌پایان‬ کار ایران با کسب دو طلا

تداوم صدرنشینی عسگری و صعود عباسعلی در رنکینگ المپیکی کاراته

دیدگاه تان را بنویسید