اولین مدال آور دوومیدانی زنان در بازی های آسیایی در گفت وگو با جی پلاس؛

لیلا رجبی: اگر پیشنهاد مناسبی باشد مربی تیم ملی می شوم/ دوومیدانی ایران پسرفت کرده است

ملی پوش سابق دوومیدانی ایران گفت: دوومیدانی ایران نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه دچار پسرفت هم شده و نتایج خیلی ضعیف است و باید به این شرایط رسیدگی صورت بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

لیلا رجبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در مورد صحبت های  پریسا بهزادی نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه تا زمان انتخابات فدراسیون می خواهد او را به عنوان مربی بانوان انتخاب کند، اظهار کرد: ببینید هنوز هیچ چیز مشخص نیست و رییس فدراسیون انتخاب نشده است. اینکه من این موضوع را قبول کنم یا نه بستگی به پیشنهاد و شرایطی که فدراسیون در نظر می گیرد دارد. اگر مناسب باشد چرا که نه اما هنوز نه اتفاقی افتاده و نه پیشنهادی داده شده است.

او ادامه داد: این که فدراسیون می گوید از لیلا رجبی استفاده کنیم باید این مسئله را هم در نظر داشته باشد که باید چند سال استعدادیابی کنیم. الان من کسی را نمی بینم که تمرین بدهم. افراد کمی هستند که استعداد دارند و بیشترشان استعداد زیادی ندارند و همینجوری تمرین می کنند.  باید دوومیدانی کاران را از سنین پایین انتخاب کنیم که بتوانیم روی آن ها سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم. در هرصورت این موضوع بستگی به فدراسیون دارد و من فعلا هیچ شرایطی ندارم چون هنوز از طرف فدراسیون پیشنهادی به من نشده است.

ملی پوش المپیکی سابق پرتاب وزنه ایران با اشاره به وضعیت دوومیدانی ایران گفت: دوومیدانی ایران افت زیادی کرده و من هیچ پیشرفتی نمی بینم. نگاه کنید به نتایج که چقدر ضعیف است؛ ما فقط دو سهمیه المپیک گرفتیم.  درست است که شرایط کسب سهمیه سخت تر شده اما باید نسبت به سال های گذشته پیشرفت می کردیم و حتی با سخت شدن شرایط سهمیه باید همان تعداد دور قبل را کسب می کردیم.  متاسفانه دوومیدانی در ایران خیلی پسرفت کرده است.

لیلا رجبی رکورددار پرتاب وزنه زنان ایران در پایان نیز با اشاره به مشکلات دوومیدانی  به خبرنگار جی پلاس، گفت: لیگ بسیار ضعیف است و کسی از ورزشکاران حمایت نمی کند. تعداد نوجوانانی که به بزرگسالان نمی رسند و در این رشته نمی مانند زیاد است. باید رسیدگی شود، لیگ پویایی برگزار شود و اسپانسر جذب کنند اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی دهد. 

او در پایان صحبت های خود گفت: ما انتظارات زیادی داریم اما با توجه به شرایط اقتصادی فکر نکنم اتفاق خوبی رخ دهد‌.  هیچ اردویی برگزار نمی شود،  احسان حدادی و حسن تفتیان نمی توانند در اردو تمرین کنند چه برسد به ورزشکارانی  که رکورد پایین تری دارند بنابراین باید به این مشکلات توجه شود تا دوومیدانی شرایط بهتری را تجربه کند و نتایج خوبی در المپیک و مسابقات دیگر به دست بیاوریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید