جی پلاس

پوکر سرخ ها زیر ذره بین رکوردها

پرسپولیس چهارمین قهرمانی پیاپی را با کسب رکوردهایی کمتر دیده شده در فوتبال ایران کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شاگردان یحیی گل محمدی با پیروزی 2 بر یک برابر نفت مسجد سلیمان در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر قهرمانی خود را مسجل کردند. قهرمانی پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که با توجه به اتفاقات آغاز فصل و جدایی برانکو و همچنین جدایی سرمربی خارجی دیگر این تیم، چندان قابل پیش بینی نبود. پوکر پرسپولیس در لیگ امسال نکات جالب توجهی داشت:

* قهرمان این فصل لیگ برتر تمام تیم های جدول را حداقل یک بار شکست داد. برخی تیم ها مانند پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان، پیکان، شاهین بوشهر و فولاد خوزستان دبل شدند و هر دو بازی را به پرسپولیس واگذار کردند. البته با توجه به این که چهار هفته دیگر تا پایان رقابت ها مانده ممکن است نساجی، ذوب آهن، گل گهر سیرجان و سایپا نیز به این لیست اضافه شوند.

* پرسپولیس قهرمانی اش را با دریافت میانگین کمتر از نیم گل (یک گل در دو بازی) مسجل کرد. اگر شاگردان یحیی در 4 بازی آینده خود سه گل بیشتر دریافت نکند، می توانند فصل را با همین میانگین گل دریافتی به پایان برساند.

* پرسپولیس برای نخستین بار در حالی قهرمان شد که سرمربی اش را در میانه فصل عوض کرده بود. در پنج قهرمانی پیشین این تیم تنها یک مربی در هر فصل حضور داشت (پروین 81، قطبی 87، برانکو 96،97،98)

* قهرمانی پرسپولیس در هفته 26 لیگ برتر زودهنگام ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر بود. پرسپولیس در شرایطی چهار هفته به پایان رقابت ها قهرمان شد که می توانست رکورد بهتری هم ثبت کند، اما شیوع کرونا و عقب افتادن دیدارهای بعضی تیم های بالای جدول باعث شد که این قهرمانی در هفته 26 قطعی شود.

* پرسپولیس با قهرمانی در فصل 98-99، بالاتر از سپاهان و به تنهایی با 6 قهرمانی رکورددار تعداد قهرمانی شد. پیش از این هر دو باشگاه پنج قهرمانی داشتند.

* سرخپوشان پایتخت رکورد بیشترین توالی در قهرمانی لیگ را نیز شکستند. پیش از این سپاهان و خود پرسپولیس سابقه سه قهرمانی پیاپی را داشتند و حالا رکورد چهار قهرمانی پیاپی در اختیار پرسپولیس است.

* پرسپولیس قهرمان طولانی ترین دوره لیگ برتر شد. رقابت های لیگ در آخرین روز مرداد سال 98 آغاز شد و به دلیل وقفه ناشی از شیوع کرونا تا کنون بیش از 11 ماه به طول انجامیده است. با توجه به باقی ماندن چهار هفته دیگر مدت زمان این فصل قطعا از یک سال خواهد گذشت.

*سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، بوژیدار رادوشویچ، محسن ربیع‌خواه، علیرضا بیرانوند، محمد انصاری و علی علیپور 7 بازیکنی هستند که در 4 قهرمانی‌ پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر حضور داشته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید