گزارش جی پلاس از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

جدال قعرنشینان برای فرار از سقوط؛ مصاف استقلال و تراکتور در آزادی برای سهمیه +جدول

در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال علاوه بر تلاش تیم ها در بالای جدول برای کسب سهمیه آسیایی، رقابت های جذابی هم میان قعرنشین برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال از روز جمعه 20 تیر با برگزاری دو دیدار در تبریز و بوشهر آغاز می شود و روز شنبه هم با انجام 6 مسابقه به پایان می رسد. در هفته ای که استقلال و تراکتور جدال حساسی را در بالای جدول برای کسب سهمیه آسیایی دارند؛ گل گهر و پیکان هم که در منطقه قرمز هستند به مصاف هم می روند. هر دو بازی برای تیم برنده می تواند بیش از سه امتیاز ارزش داشته باشد.

ماشین سازی تبریز- پرسپولیس؛ جمعه 20 تیر؛ ساعت 20:15

ماشین سازی تبریز در خانه خود از صدرنشین و قهرمان احتمالی لیگ برتر پذیرایی می کند؛ ماشین سازی 7 امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارد و در تلاش است جایگاه خود را مطمئن تر از قبل کند و از صدرنشین امتیاز بگیرد. شاگردان یحیی گل محمدی هم که بدون دغدغه مسیر منتهی به قهرمانی را طی می کنند می خواهند هرچه زودتر این عنوان را مسجل کنند. پرسپولیس با کسب 9 امتیاز ازهفت مسابقه می تواند قهرمان لیگ برتر شود. حامد لک دروازه بان ماشین سازی اگر در ترکیب تیمش قرار بگیرد برای پانزدهمین بار بازی برابر پرسپولیس را تجربه می کند. ماشین سازی با 24 امتیاز دهم و پرسپولیس با 53 امتیاز صدرنشین است.

شاهین شهرداری بوشهر- ذوب آهن ؛ جمعه 20 تیر؛ ساعت 21

ذوب آهن هفته گذشته برابر پیکان یکی دیگر از پایین نشینان جدول شکست سنگینی را متحمل شد و 22 امتیازی باقی ماند. حالا شاگردان بوناچیچ با شاهین قعرنشین فقط پنج امتیاز  فاصله دارند و اگر در بوشهر بازی را واگذار کنند کارشان برای ماندن در لیگ دشوار می شود چرا که اختلافشان با شاهین دو امتیاز می شود. شاهین هم که هفته گذشته با یک گل مغلوب پرسپولیس شد اصلی ترین کاندیدای سقوط به دسته یک است. این بازی هم برای این دو تیم و هم برای دیگر تیم های پایین جدول اهمیت زیادی دارد.

شهر خودرو- سایپا ؛ شنبه 21 تیر؛ ساعت 20:30

در این هفته شهرخودرو با حاشیه عجیبی همراه شد و سرآسیایی سرمربی این تیم از سمت خود استعفا داد تا مدیران این باشگاه از تصمیم سرمربی خود شوکه شوند. شهرخودرو با شوک حاصل از این استعفا در مشهد باید با سایپا بازی کنند. سایپایی که شرایط خوبی در جدول ندارد و با 21 و چهار امتیاز اختلاف با قعرجدول در رده دوازدهم قرار گرفتند. شهرخودرو هم که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است قبل از این بازی با 41 امتیاز و تفاضل گل کمتر از سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد.

سپاهان - پارس جنوبی جم ؛ شنبه 21 تیر؛ ساعت 20:45

بعد از تساوی برابر سایپا، شاگردان قلعه نویی که فاصله شان با صدر به 12 امتیاز افزایش یافت به این فکر هستند که رده دومی را از دست ندهند. سپاهان 41 امتیازی و در رده دوم جدول است و شانس کمی برای قهرمانی در لیگ دارد. پارس جنوبی جم نیز که بازی هفته گذشته شان برابر استقلال برگزار نشد با 20 امتیاز، سیزدهم هستند. امتیاز گرفتن شاگردان افاضلی از این مسابقه می تواند کمک زیادی به این تیم کند تا شرایط بهتری در جدول داشته باشند.

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران ؛ شنبه 21 تیر؛ ساعت 21

این دو تیم نه در تلاش برای کسب قهرمانی هستند و نه فرار از سقوط اما صنعت نفت نیم نگاهی به سهمیه آسیایی دارد و این شانس در اختیار آن ها قرار دارد که بتوانند جزو تیم هایی باشند که سهمیه می گیرد. شاگردان سراج با 36 امتیاز در رده هفتم و نساجی هم با 26 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند.

پیکان - گل گهر سیرجان ؛ شنبه 21 تیر؛ ساعت 21

تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول، رقابت حساسی را با یکدیگر خواهند داشت که می تواند تاثیر زیادی در تعیین تیم های سقوط کننده به دسته یک داشته باشد. شاگردان ویسی در پیکان که هفته گذشته 4 بر یک ذوب آهن را از پیش رو برداشتند در حال حاضر با 18 امتیاز جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص دادند. در آن سو تیم مجید جلالی با یک امتیاز بیشتر، یک رده بالاتر است.

استقلال - تراکتور ؛ شنبه 21 تیر؛ ساعت 21

شاگردان فرهاد مجیدی روزهای پرحاشیه ای را می گذارند و به دلیل مثبت بودن تست کرونای چند بازیکنشان برابر پارس جنوبی به میدان نرفتند. بعد از گذشت حدود یک هفته اما هنوز حواشی سرجای خود باقی مانده با این تفاوت که سازمان لیگ اعلام کرد که بازی این تیم برابر تراکتور باید برگزار شود و این نشان می دهد تعداد کرونایی های استقلال کمتر از 25 درصد است. تراکتور با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال با 40 امتیاز در رده چهارم است و استقلال هم با 37 امتیاز ششم. تیم های دوم و هفتم جدول ایران تنها 5 امتیاز با هم اختلاف دارند و همین باعث جذابیت رقابت کسب سهمیه آسیایی شده است. باید دید استقلال در بازی روز شنبه خود با چه ترکیبی به میدان می رود!

فولاد - نفت مسجد سلیمان به تعویق افتاد

فولاد شرایطی مشابه استقلال داشت و برابر نساجی به میدان نرفت. شاگردان جواد نکونام که با 39 امتیاز پنجم هستند می توانند با پیروزی برابر مسجد سلیمان 32 امتیازی و هشتم جدولی شرایط خود را در جدول بهبود ببخشند.

طبق اعلام سازمان لیگ رقابت این دو تیم به تعویق افتاده و فولادی ها به خاطر تعداد کرونایی هایی که دارند می توانند از روز یکشنبه فعالیت خود را آغاز کنند.

برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر

جمعه 20 تیر

ماشین سازی تبریز- پرسپولیس ساعت 20:15

شاهین شهرداری بوشهر- ذوب آهن ساعت 21

شنبه 21 تیر

شهر خودرو- سایپا ساعت 20:30

سپاهان - پارس جنوبی جم ساعت 20:45

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران ساعت 21

پیکان - گل گهر سیرجان ساعت 21

استقلال - تراکتور ساعت 21

فولاد - نفت مسجد سلیمان  به تعویق افتاد

 

121212

دیدگاه تان را بنویسید