مربی بسکتبال در گفت وگو با جی پلاس؛

مصطفی هاشمی: موافق انحلال تیم های ریشه دار بسکتبال نیستم/ با این شرایط پنج سال دیگر ورزشی نخواهیم داشت

مربی بسکتبال معتقد است نباید شرایطی ایجاد شود که تیم های دولتی از تیم داری در ورزش منصرف شوند و از طرفی هم باید به بخش خصوصی برای درآمدزایی اجازه داده شود؛ اگر این اتفاقات رخ ندهد تا 4 یا 5 سال آینده ورزشی نخواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ مسابقات لیگ برتر بسکتبال طبق اعلام فدراسیون از شهریورماه آغاز می‌شود  و تا کنون احتمال حضور 16 تیم در فصل جدید رقابت‌ها وجود دارد. 

مصطفی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد:  نه فقط در ورزش بلکه در هر حوزه‌ای علی رغم این شرایط باید کاری را انجام دهیم و با سازمان بهدات جهانی و پروتکل‌های بهداشتی خودمان را وفق بدهیم. در ایران هم ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت تمام نکات لازم را اعلام کرده‌اند و بدیهی است که انجام تمامی آن‌ها لازم‌الاجرا است.

او در ادامه صحبت های خود گفت: امیدوارم واکسن کرونا هر چه زودتر تولید شود و دنیا به زندگی عادی بازگردد. ما مجبوریم با این شرایط زندگی کنیم بنابراین اگر دستانمان را بالا ببریم و تسلیم این ویروس شویم در حقیقت خودمان را حبس کرده‌ایم و جهان پژمرده خواهد شد. جامعه نیاز به نشاط و پویایی دارد و اگر با این منظر به موضوع نگاه کنیم صددرصد موافق برگزاری لیگ برتر خواهیم بود. هم فدراسیون و هم وزارت ورزش شرایط را در نظر می‌گیرند. باید موجی راه بیفتد تا مردم خوشحال شوند. هیچ چیز در دنیا جای ورزش را نمی‌گیرد پس نباید صورت مسله را پاک کنیم.

هاشمی در خصوص تاثیر منفی انحلال تیم‌های با سابقه از جمله پتروشیمی بندر امام تاکید کرد: باشگاه مهرام هم سه سال در لیگ برتر تیم‌داری نکرد در حالی که این تیم هویت بسکتبال کشور است اما چنین جوی ایجاد نشد و هیچ کس در آن زمان نگفت چرا این تیم از حضور در مسابقات انصراف داد. من اصلا موافق انحلال تیم‌های ریشه دار از جمله پتروشیمی نیستم. مگر مردم آن منطقه چه سرگرمی دارند؟

او ادامه داد: ما بودجه عمرانی داریم و باید یک بودجه هم برای حفظ نشاط جامعه در نظر بگیریم. وزارت خانه ها و مراکزی که به دولت وابسته هستند نباید کاری کنند که باشگاه‌های دولتی از تیم داری منصرف شوند. آیا به بخش خصوصی اجازه می‌دهید درآمدزایی کند؟ با این شرایط 4 یا 5 سال آینده دیگر ورزشی نخواهیم داشت. 

او با اشاره به حواشی ایجاد شده و  تهدید تیم شهرداری گرگان توسط فدراسیون به حضور در لیگ برتر گفت: با شناختی که از فدراسیون دارم می‌دانم تهدید نکرده  و حتما در آن جلسه اتفاقی افتاده است. منظور فدراسیون این بوده که مردم گرگان عاشق بسکتبال هستند و این فرق دارد با اینکه رئیس فدراسیون بگوید ما در مقامی هستیم که دستور می‌دهیم در لیگ برتر شرکت کنید. نمی‌خواهم طرفداری کنم اما با شناختی که از روحیه و ادبیات رئیس فدراسیون دارم مطمئنم از سر دلسوزی و علاقه شدید گرگانی‌ها به بسکتبال این حرف را زده  و برداشت اشتباهی شده است.

سرمربی تیم مهرام در مورد شرایط خود در فصل جدید مسابقات می‌گوید: ما هیچ وقت ثابت نمی‌مانیم. منتظریم باشگاه تکلیف را روشن کند که ببینم این فصل هم در تیم مهرام هستم یا نه. تا الان هیچ صحبتی نشده اما امیدوارم تمام باشگاه‌ها به خصوص آن‌هایی که حضورشان در فصل جدید لیگ صددرصد است هر چه زودتر جمع بندی کنند چون این کار به نفع ورزش است.

مصطفی هاشمی  در پایان گفت: من فکر می‌کنم که باید بحث همگرایی را تقویت کنیم. بسکتبال در درجه اول باید از تمام پتانسیل خود استفاده کند. ما روزگار زیادی دیدیم و تجارب زیادی داریم  و باید به هم کمک کنیم. شاید حرف‌های من شائبه‌ای ایجاد کند اما مهم نیست چون اگر برای دل خوش کردن بود حرفی نمی‌زدم. ما اهالی بسکتبال باید راهکاری بدهیم تا بسکتبال مسیر خوبی را طی کند نه اینکه چالش به وجود بیاید و خروجی منفی داشته باشد. کار ما ورزش و بسکتبال است و باید به همدیگر کمک کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید