گزارش جی پلاس از آغاز دوباره لیگ برتر فوتبال

جنگ استقلالی ها رو نیمکت و صندلی ریاست/ آغاز لیگ با اسانس کرونا!

تنور رقابت های لیگ برتر فوتبال با انجام دیدار معوقه از هفته هفدهم بین تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران بار دیگر گرم خواهد شد. دیداری که بیش از هر مساله دیگری تحت تاثیر مهمان ناخوانده و بدقواره این روزهای دنیا یعنی ویروس کرونا است.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از مدت ها اصرار، فشار ، انکار، تهدید و هستم و نیستم های مختلف، نهایتا تصمیم بر این شد که رقابت های لیگ برتر فوتبال با حفظ و رعایت موازین بهداشتی از سر گرفته شود. تیم های استقلال و فولاد خوزستان که اتفاقا هر دو از مخالفان سرسخت ادامه لیگ بودند، نخستین بازی سال 99 را در حالی برگزار می کنند که نزدیک به صد روز از آغاز سال جدید سپری شده است.

نخستین نکته جذاب نه به مستطیل سبز که به نیمکت های دو تیم باز می گردد که در اختیار مجیدی و نکونام است. هر دو مربی سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند. با این تفاوت که یکی اسطوره این باشگاه است و سالیان سال در این تیم توپ زده و دیگری تنها سال های پس از لژیونر شدنش را جهت بازنشستگی در استقلال سپری کرده است. دوئل نکونام - مجیدی که هرچند رابطه خصمانه ای با هم ندارند اما دوستان صمیمی هم نیستند، یکی از جذابیت های این دیدار معوقه است.

اما این اسانس آبی فقط به نیمکت مربوط نمی شود. صندلی مدیریتی استقلال که هیچ، اما مدیرعامل فولاد هم به نوعی استقلالی محسوب می شود. سعید آذری یکی از گزینه های اصلی سکان مدیریت استقلال در آغاز فصل بود، اما پس از قدری کش و قوس سرانجام سر از تیم فولاد در آورد. آذری که در مصاحبه های مختلف آشکارا از علاقه اش به استقلال گفته، البته تلاش زیادی هم انجام داد تا لیگ ناتمام بماند، اما در این راه موفق نشد. هرچند معلوم نبود، اگر لیگ ناتمام می ماند تکلیف تیم تحت مدیریتش که فاصله اندکی تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشت، چه می شد.

رقیب سنتی استقلال یعنی پرسپولیس، بازیکنان و کادر این تیم را متهم به تلاش برای به پایان رساندن لیگ می کردند چرا که معتقد بودند آن ها خودشان هم شانسی برای قهرمانی خودشان قائل نیستند و می دانند راهی به صدر جدول ندارند، حالا شاگردان مجیدی برای این که حداقل خود را چند هفته دیگر در کورس نگه دارند، فقط سه امتیاز بازی را می خواهند تا با توجه به یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس اختلاف امتیاز را به هشت رسانده و منتظر لغزش قهرمان سه دوره اخیر رقابت ها باشند.

برد استقلال به معنای ورود این تیم به دسته تعقیب کنندگان جدی پرسپولیس است و هر نتیجه ای جز برد، این تیم را در ردیف مبارزان کسب سهمیه قرار خواهد داد، اما در صورتی که میزبان در هوای گرم اهواز سه امتیاز بازی خانگی را دشت کند، فولاد هم تهدید کننده ای جدی برای سپاهان، تراکتورسازی و خود استقلال برای کسب سهمیه خواهد بود.

مجیدی یارانش را تمام و کمال در اختیار ندارد. مرتضی تبریزی و محسن کریمی که مدتهاست استقلال را به دلیل مصدومیت همراهی نمی کنند، اخیرا آذری هم مانند این دو رباط صلیبی پاره کرده و او هم قادر به بازی نیست. علاوه بر این سه بازیکن اسماعیلی، کریمی و میلاد ذکی پور نیز قطعا به بازی فولاد نخواهند رسید. امید اصلی گلزنی آبی ها یعنی شیخ دیاباته هم که به فرم مطلوب جسمانی نرسیده است اصلا به اهواز نرفته است. به این ترتیب وظیفه اصلی گلزنی بر دوش مهدی قائدی و ارسلان مطهری است.

در آن سوی میدان نکونام معلوم نیست با چه ترکیب و چه تاکتیکی برابر استقلال قرار می گیرد. بر خلاف مجیدی که در دیدار دوستانه برابر پیکان (شاید به ناچار) تیمش را با ترکیب اصلی روانه کرد، نکونام احتمال برگ برنده هایی برای رو کردن نگه داشته است.

دیدار فولاد - استقلال به نوعی بازی آزمایشی نیز به شمار می رود، تا با برگزاری اولین بازی در وضعیت کرونایی حساب کار دست مسئولان و دست اندرکاران بیاید. اصرار سازمان لیگ برای برگزار کردن دیدارهای عقب افتاده را می توان به نوعی حرکت احتیاطی این نهاد تلقی کرد. چرا که اگه قرار باشد بعدا به دلیل کرونا بار دیگر برگزاری لیگ متوقف و رقابت ها ناتمام بماند، حداقل تمام تیم ها تعداد بازی و شرایط یکسانی داشته باشند.

بازی فولاد و استقلال ساعت 21 چهارشنبه 4 تیر در اهواز برگزار می شود. بازی دو تیم در دور رفت با تساوی یک یک به پایان رسید.

رقابت های هفته بیست و دوم لیگ برتر یکشنبه 8 تیر آغاز می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید