اطلاعیه فدراسیون شطرنج در پی ماجرای حکیمی فرد/ قانون اشتباه را اصلاح می کنیم!

فدراسیون شطرنج در اطلاعیه اعلام کرد: استفاده از توانمندی‌های شطرنج‌بازان خارج از کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس: روابط عمومی فدراسیون شطرنج، درپی اخبار منتشر شده درخصوص تغییر تابعیت غزل حکیمی‌فرد ملی‌پوش سابق تیم شطرنج بانوان این فدراسیون اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

درپی انتشار تکذیبیه توسط سرکار خانم غزل حکیمی‌فرد مبنی بر عدم تغییر تابعیت و ارائه دلیل برای تغییر پرچم، این فدراسیون اعلام می‌دارد در اولین جلسه‌ کمیته فنی که در فدراسیون شطرنج برگزار می‌شود با اولویت دستورجلسه، موضوع نحوه بکارگیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شطرنج‌بازان ایرانی مقیم خارج از کشور برای ارتقاء سطح شطرنج ایران بررسی خواهد شد.

فدراسیون شطرنج همواره حمایت از ملی‌پوشان و دیگر شطرنج‌بازان در تمامی رده‌های سنی که فرزندان ایران زمین می‌باشند را وظیفه خود دانسته است و در این زمینه نیز با جدیت و اولویت موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش جی پلاس؛ بنابر مصوبه کمیته فنی فدراسیون، شطرنج بازان ایرانی تنها زمانی می توانند در قالب تیم ملی ایران به مسابقات اعزام شوند که در مسابقات داخلی و رقابت های قهرمانی کشوری شرکت کنند و همین قانون، مشکلات و موانعی را برای برخی شطرنج بازان ایجاد کرده بود؛ هر چند همه دلایل تصمیم اخیر غزل حکیمی فرد در پذیرش تابعیت سوئیس (بنابر موقعیت و شرایط مترتب بر آن) صرفا وجود چنین قانونی نیست چرا که اساسا حدود دو سال است تیم ملی شطرنج ایران تشکیل نشده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید