یادداشت جی پلاس

مردی با دستانی پر از هندوانه در شمشیربازی ایران!

انتخاب محسن وحدانی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون شمشیربازی در روزهای گذشته انتقادات زیادی را به همراه داشت‌ چرا که او سابقه مدیریتی در ورزش نداشته و تنها به عنوان روابط عمومی، آن هم نه چندان موفق در این فدراسیون حاضر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چند روز پیش فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی، مدیر روابط عمومی این فدراسیون را به عنوان سرپرست دبیری معرفی کرد. محسن وحدانی که حدود ۱۳ سال است به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون شناخته می شود، از سوی رییس فدراسیون، سرپرست دبیری شد تا او جانشین یعقوبیان سرمربی فعلی تیم ملی در این سمت شود.

شاید برخی حضور اصحاب رسانه را در کادر اجرایی فدراسیون ها تایید نکنند اما آن چه که امروز مورد نقد است سابقه کاری وحدانی در شمشیربازی است. او در حالی به این سمت منصوب شد که دست به شمشیر نبوده و تهیه کنندگی برنامه های ورزشی و البته کار در رسانه ها را در کارنامه دارد. با این حال صرف حضور او به عنوان فردی از رسانه در سمت دبیری فدراسیون قابلیت نقد اساسی ندارد بلکه سابقه و تجربه ناکافی او برای مدیریت جای بحث دارد.

ضمن اینکه روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی نیز در سال های اخیر جزو موارد مورد انتقاد خبرنگاران این حوزه بوده است چرا که هیچ گاه منبع اطلاع رسانی سریع و مناسبی برای اصحاب رسانه نبود و به نظر نمی رسد حداقل در این سمت بتوان نمره قبولی را به وحدانی داد؛ هرچند که به نظر می رسد باقرزاده مشکلی با این موضوع نداشته  و بعید هم به نظر می رسد اگر در سرپرستی دبیری فدراسیون هم مشکلی باشد، رییس از آن انتقاد کند!

در سال های اخیر اگر ارتباطی میان اعضای تیم و خبرنگاران وجود نداشت، رسانه ها اصلا متوجه اعزام ها، اردوها و شرایط تیم نبودند و حتی گاهی تیم بدون حتی یک اطلاع رسانی کوچک راهی مسابقات می شد. اگر در رقابت ها عناوین خوبی کسب می شد روابط عمومی خبر آن را منتشر می کرد. در غیر اینصورت یا کلا خبری منتشر نمی شد و یا بدون آن که صحبتی از جایگاه و رده تیم به میان بیاید، خبری کلی از رقابت ها در اختیار رسانه ها قرار می گرفت. این اتفاق حتی در سفرهایی هم که وحدانی در این سال ها به عنوان تنها فرد رسانه ای همراه تیم اعزام می شد رخ می داد و در واقع فرقی میان اعزام هایی که او حضور داشت و اعزام هایی که تیم به تنهایی می رفت، وجود نداشت؛ البته برای خبرنگاران تفاوتی نبود چرا که هیچ گاه مصاحبه، خبر و عکس (اختصاصی فدراسیون) از مسابقه در اختیار آن ها قرار نمی گرفت! که شاید تمامی این موارد به خاطر کارها و مشغولیت های پرتعداد وحدانی بوده است.

اگر از خبرنگاران با سابقه این حوزه سوال شود آخرین باری که شاهد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از سوی فدراسیون بودند، به چه زمانی بازمی گردد؛ قطعا با ساعت ها فکر هم نمی توانند تاریخ آن را بگویند!

به نظر می رسد خبر انتصاب وحدانی به عنوان دبیر فدراسیون رکورددار سایت شده است، چرا که خیلی سریع روی خروجی قرار گرفت. این نکته وقتی جالب تر می شود که بدانیم آخرین خبر روی سایت مربوط به صعود تیم ملی سابر به جمع ۸ تیم برتر در جام جهانی لوکزامبورگ بوده است!

همان طود که گفته شد شاید یکی از علت های این موضوع هندوانه هایی ست که در دستان وحدانی جا نمی شوند اما اصرار بر این است که حتما او حامل آن ها باشد. قطعا تمام خانواده شمشیربازی و رسانه ها با وجود انتقاداتی که از انتخاب وحدانی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون دارند؛ در صورت قطعی شدن حکمش برای او آرزوی موفقیت می کنند چرا که لغزش او به ضرر شمشیربازی خواهد بود؛ اما قطعا این انتخاب یک سوال را در اذهان به وجود آورده که چطور شخصی فرصت انتشار اخبار یک فدراسیون و سابقه مدیریتی در آن رشته را ندارد اما به عنوان دبیر همان فدراسیون انتخاب می شود؟

  • محسن ارسالی در

    ورزش پر شده از این ادم های بی تخصص که با نوکرم چاکرم پست میگیرن، وای به حال ما که عمرمون تو ورزش تلف شدکه ...

دیدگاه تان را بنویسید