داورزنی: چاره‌ای جز تعطیلی لیگ والیبال نبود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در مقطع کنونی چاره‌ای جز تعطیلی موقت لیگ برتر نبود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نشست بررسی ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال امروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و با حضور علی فتاحی سرپرست دبیرکلی، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ و مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست با اشاره به شرایط ویژه کشور و نگرانی‌های شیوع و گسترش بیماری کرونا، گفت: حفظ سلامتی جامعه و مردم، بالاترین اولویت کاری دولت است. در حال حاضر این نگرانی تنها برای ایران نیست و خیلی کشورها از جمله کشورهای اروپایی نیز درگیر شدند و حتی احتمال لغو مسابقات مهم و حتی قرنطینه مناطقی در اروپا مطرح است.

داورزنی با یادآوری این که یک جلسه در هفته گذشته داشتیم که برخی از افراد حاضر در این نشست نیز در آن جلسه حاضر بودند، گفت: وضعیت فعلی و شرایط به وجود آمده، فدراسیون و باشگاه‌ها مقصر نیستند. نخستین لغو مسابقات والیبال از کاشان، اراک و ورامین و از سوی شورای تامین انجام شد. بعد به دیگر مناطق و شهرها نیز سرایت کرد.

وی با بیان این که تصمیم‌گیری‌ها در ابتدا به صورت محلی بود و در ادامه این روند، ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش تشکیل شد، گفت: فدراسیون والیبال نیز لیگ‌های دسته یک و زیرگروه را تعطیل کرد، اما دیدیم در عمل امکان برگزاری لیگ برتر نیز وجود ندارد.

رئیس فدارسیون والیبال گفت: در ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان، تاکید شده رشته‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک در تلاش هستند، باید به فعالیت خود ادامه دهند اما فعالیت سایر رشته‌ها تعطیل شود.

داورزنی با یادآوری این که چرخه آلودگی در رشته‌هایی مانند والیبال، هندبال و بسکتبال بالاست زیرا بازیکنان با دست و نزدیک به هم بازی می‌کنند، گفت: به همین دلیل ادامه مسابقات به دلیل احتمال بسیار زیاد گسترش ویروس کرونا، لغو شد.

وی گفت: در حال حاضر خیلی از سالن‌های ورزشی پلمپ و خیلی از باشگاه‌های بدنسازی نیز تعطیل شدند و عملاً فضایی برای مسابقه و تمرین وجود ندارد. همچنین در حال حاضر 28 استان از 32 استان کشور درگیر این بیماری شدند و با توجه به این که دوره حداکثری گسترش این بیماری احتمالا این هفته و هفته آینده است، به زودی تمام کشور درگیر خواهد شد.

رئیس فدارسیون والیبال با تاکید بر این که چاره‌ای جز تعطیلی موقت لیگ برتر نبود و باید برای نحوه ادامه لیگ برتر تصمیم‌گیری شود، گفت: از سوی دیگر دشمنان در حال سوء استفاده از این شرایط هستند تا مردم را نسبت به مسئولین بی‌اعتماد کنند و در این زمینه تبلیغات بسیار زیادی را شروع کرده‌اند. بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان را همراهی کنیم. باید بسیار سنجیده و برنامه‌ریزی شده کار کنیم تا علاوه بر اینک ه مانعی برای گسترش این بیماری شویم و سلامت جامعه را افزایش دهیم، کمترین آسیب به والیبال وارد شود.

داورزنی تصریح کرد: فدراسیون به دنبال برگزاری مسابقه است، اما واقعاً امکانات برای برگزاری وجود ندارد. 80 درصد تیم‌های لیگ برتری امکانات اختصاصی ندارند و برای تمرین و مسابقه، با مشکل روبه‌رو هستند، زیرا تمام سالن‌ها تعطیل شده است. از سوی دیگر منافع تیم ملی نیز در برگزاری لیگ‌ها به ویژه لیگ برتر است، بنابراین فدراسیون علاقمند به برگزاری مسابقات است.

وی اضافه کرد: برخی از بازیکنان درخواست حضور نماینده خود در این نشست را داشتند و من گفتم که به عنوان نماینده بازیکنان از حق و حقوق آنان دفاع خواهم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید