گزارش جی پلاس

مشخص شدن علت توهین هواداران بایرن به مالک هوفنهایم/ حمایت بازیکنان به خاطر پول یا اخلاق؟

به عقیده بسیاری از هواداران فوتبال آلمان مالک باشگاه هوفنهایم با دور زدن قانون، روح فوتبال را زیر پا گذاشته و این مهم ترین دلیل برای توهین های هواداران بایرن مونیخ نسبت به او بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بازی بایرن مونیخ برابر هوفنهایم در بوندسلیگا با 6 گل به سود تیم مونیخی که در خانه حریف بازی می کرد به پایان رسید اما اتفاق اصلی بازی روی سکوها رخ داد؛ جایی که هواداران میهمان با بنرهایی که به ورزشگاه آورده بودند و البته شعارهایی که در ورزشگاه سردادند به مالک باشگاه میهمان توهین کردند. براساس قوانین فیفا داور مسابقه و اعضای تیم بایرن از تماشاگران خواستند بنرهای توهین آمیز خود را جمع کنند اما این اتفاق رخ نداد و تیم ها برای دقایقی به رختکن رفتند. در نهایت این مسائل باعث شد که دو تیم در 10 دقیقه پایانی بازی معمول را انجام ندهند و در زمین پاس کاری تمرینی انجام بدهند و به صحبت باهم بپردازند! در نهایت هم بازیکنان و عوامل تیم بایرن مونیخ به دلجویی از دیتمار هوپ مالک هوفنهایم پرداختند.

با توجه به اینکه هواداران آلمانی در سال های اخیر کمترین حاشیه را در فوتبال داشتند؛ این سوال پیش می آید که چرا مونیخی ها این کار ضداخلاقی را انجام دادند؟

چرا "دیتمار هوپ" منفور است؟

"دیتمار هوپ" علاوه بر اینکه مالکیت بیش از 49 درصد باشگاه هوفنهایم را به نام خود ثبت کرده؛ یک شرکت نرم افزاری به نام SAP را هم دارد. این شرکت حتی یکی از اسپانسرهای بایرن مونیخ هم محسوب می شود. هوپ نه تنها نزد هواداران بایرن بلکه تیم های دیگر بوند سلیگا هم منفور است؛ این حس تا حدی وجود دارد که هواداران مونشن گلادباخ دو سال پیش او را به مرگ تهدید کردند و توهین های هواداران دورتموند هم باعث شد که آن ها چند سال از حضور در ورزشگاه خانگی هوفنهایم محروم باشند.

هواداران آلمانیِ مخالف هوپ معتقدند که قانون 1+50 باید در تمام تیم های بوندسلیگا اجرا شود و هواداران بیش از نیمی از سهام باشگاه ها را در اختیار داشته باشند و سرمایه گذار نتواند بیشتر از 49 درصد را در اختیار داشته باشد. این موضوع در هوفنهایم رخ نداده و هوپ بیش از 49 درصد را به نام خود ثبت کرده است.

یکی دیگر از مشکلات هواداران با هوپ، سیاست های نامشخص این سرمایه گذار است. هوپ قبل از صعود هوفنهایم به بوندس لیگا یک به این تیم کمک مالی خارج از عرف و در واقع غیرقانونی می کرد و هواداران از این اتفاق ناراحت هستند. اتفاقی که به نظر می رسد به خاطر قدرت مالی او مخفی مانده است.

هوپ حدود 30 سال است که به باشگاه هوفنهایم کمک مالی می کند و اتفاقا همین موضوع باعث شد که بتواند بیش از 49 درصدر سهام این تیم را در اختیار داشته باشد. براساس قانونی که در فوتبال آلمان وجود دارد، اگر یک سرمایه گذار بیش از 20 سال به یک باشگاه کمک مالی کند می تواند بیش از 49 درصد سهام آن را در اختیار بگیرد.

هواداران فوتبال در آلمان معتقدند که مالک باشگاه باید روزی در این تیم بازی کرده باشد؛ متولد آن شهر باشد و یا ارتباطی میان آن با شهر تیم وجود داشته باشد. آن ها فکر می کنند اگر اینطور باشد احساسی که وجود دارد باعث دلسوزی و اداره بهتر باشگاه می شود و فرد از فکر سود بیرون می آید و به موفقیت فکر می کند.

آلمانی ها می گویند هوپ با دور زدن قانون 1+50 به مالکیت هوفنهایم رسیده است و روح فوتبال را کشته است. شیاد و خوک کثیف از جمله القابی است که آن ها به هوپ می دهند.

البته هوپ در این مسئله تنها نیست و مالک باشگاه لایپزیش که شرکت رد بول است هم مورد هجوم همین انتقادات قرار گرفته است و هواداران آلمان هم چنان به توهین های خود نسبت به این سرمایه گذاران ادامه می دهند.

به گزارش جی پلاس، یکی از موضوعاتی که بعد از اتمام بازی مورد توجه قرار گرفت رفتار بازیکنان بایرن مونیخ دربرابر توهین به هوپ بود. با وجود اینکه کار بازیکنان بایرن و البته دلجویی آن ها بعد از بازی کاملا اخلاقی بود اما این سوال در تمام رسانه ها مطرح شده است که چرا زمانی که در ورزشگاه ها به یک سیاه پوست توهین نژادی صورت می گیرد شاهد این نوع حمایت نیستیم و به نظر می رسد سرمایه دار بودن هوپ مهم ترین عامل برای حمایت این چنینی است. در سال های اخیر هیچ گاه این شیوه از حمایت در هیچ یک از ورزشگاه ها برای مبارزه با نژاد پرستی علیه سیاه پوستان صورت نگرفته و همین باعث انتقاد شده است.

 

TSG-1899-Hoffenheim-v-FC-Bayern-Muenchen-Bundesliga-1582993674

TSG-1899-Hoffenheim-v-FC-Bayern-Muenchen-Bundesliga-1582993133

TSG-1899-Hoffenheim-v-FC-Bayern-Muenchen-Bundesliga-1582993124

TSG-1899-Hoffenheim-v-FC-Bayern-Muenchen-Bundesliga-1582993115

FBL-GER-BUNDESLIGA-HOFFENHEIM-BAYERN-MUNICH-1582999018

01482321

 

01482312

01482307

01482306

01482305

01482304

01482303

01482302

01482301

دیدگاه تان را بنویسید