جی پلاس

منچستر سیتی از جریمه یوفا فرار می کند؟/ ضرر میلیون یورویی در انتظار مالک عرب

یوفا جریمه سنگینی را برای عدم رعایت فیرپلی مالی از سوی منچسترسیتی درنظر گرفته است که درصورت اجرا می تواند ضرر عظیمی به دارایی های مالک عرب این باشگاه وارد کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، با اعلام یوفا باشگاه منچسترسیتی انگلیس به دلیل عدم رعایت فیرپلی مالی و صرف هزینه های بیش از اندازه برای خرید بازیکن از دو فصل لیگ قهرمانان اروپا محروم شد؛ جریمه ای سنگین که برای این تیم قطعا دردسرساز خواهد شد.

یکی از تبعات این اتفاق می تواند قطع همکاری گواردیولا با این تیم و یا رفتن بسیاری از بازیکنان مطرح سیتی باشد. هرچند که هواداران این تیم انتظار دارند که سرمایه کلان شیخ منصور آل نهیان مالک باشگاه به کمک این تیم بیاید و آن ها از این جریمه سنگین رها شوند.

منچسترسیتی در حال حاضر 19 بازیکن دارد که تا سال 2022 قراردادشان با این تیم به اتمام می رسد و باید دید اگر سیتیزن ها نتوانند در لیگ قهرمانان حاضر شوند این بازیکنان در این تیم می مانند یا خیر.

منچسترسیتی چه کاری باید انجام بدهد؟

یوفا تمام ادعاهای ممکن را بررسی کرده و تنها راه مدیران سیتی رجوع به دادگاه CAS است. اخیرا دادگاه حکمیت ورزش محرومیت نقل و انتقالات چلسی را کاهش داد. اگر تا قبل از آغاز فصل 2021-2020 لیگ قهرمانان اروپا، دادگاه حکمیت ورزش رای نهایی خود را صادر نکند محرومیت سیتی به حالت تعلیق در می آید و آن ها می توانند در مسابقه ها شرکت کنند. البته منچسترسیتی راه های فراوانی برای رهایی از این تنبیه یوفا دارد.

آیا سیتی از نقل و انتقالات نیز محروم می شود؟

این جریمه ارتباطی به خرید بازیکن ندارد. هرچند که محرومیت میلان چند سال قبل باعث شد این تیم به جای 25 بازیکن اروپایی تنها توانایی استفاده از 21 بازیکن اروپایی را داشته باشد.

آیا تا به حال تیمی با این جریمه رو به رو شده است؟

آخرین تیم میلان بود که به مدت یک سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم شد. پاناتینایکوس نیز با این جریمه رو به رو شد. این جریمه پیش از این برای تیم هایی همچون صوفیا، گالاتاسرای، فنرباغچه، بشیکتاش، اینتر، رم، کلوژ، مارسی و پاری سن ژرمن نیز صادر شده است اما برخی از پرونده این تیم ها هنوز در دادگاه CAS باز است و تحقیقات در خصوص این مسئله ادامه دارد و همین باعث تعلیق حکم شده است.

سیتی در لیگ جزیره هم در خطر است؟

اگر این اتهام تایید شود می تواند باعث کسر امتیاز در لیگ جزیره هم شود. اگر سیتی سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند به جای سیتی تیم بعدی راهی لیگ می شود.

این جریمه در حالی برای منچسترسیتی در نظر گرفته شده است که این تیم در سال 2014 نیز با جریمه 55 میلیون یورویی روبه رو شد.

اگر این اتفاق برای سیتی رخ بدهد پیش بینی می شود ، باشگاه بیش از 100 میلیون یورو ضرر کند و قراردادهای این باشگاه با اسپانسرها و تورهای بین المللی را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش جی پلاس، نکته حائز اهمیت دیگر این است که اگر سیتی نتواند در لیگ قهرمانان حاضر شود آن ها امتیازهای مالی زیادی را از دست می دهند و شاید همین باعث شود سران باشگاه چند بازیکن خود را بفروشند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید