اولین المپیکی تاریخ کاراته ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

بهمن عسگری: فرصت کسب مدال المپیک را راحت از دست نمی دهم/ در توکیو قوی تر خواهم بود

اولین المپیکی تاریخ کاراته ایران گفت: نمی خواهم فرصت کسب مدال المپیک را به این راحتی از دست بدهم. شاید این فرصت دیگر نصیب ما نشود و 2020 توکیو فرصت خوبی برای کسب مهم ترین مدال زندگی ام است.

لینک کوتاه کپی شد

بهمن عسگری ملی پوش کاراته ایران با حضور در نیمه نهایی لیگ جهانی امارات سهمیه المپیک خود را قطعی کرد و در ادامه هم با شکست " ارمان التیمور" از ترکیه به مدال برنز رسید. عسگری در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در رشته کاراته اظهار کرد: اگر شما اولین نفری باشید که در تاریخ یک رشته سهمیه المپیک را برای کشورتان به دست آورده باشد، چه حسی دارید؟ قطعا حس خوشایندی دارم چرا که برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی انجام دادم و اصلا روزهای راحتی را پشت سر نگذاشتم. آسیب دیدگی و لحظات سختی داشتم؛ شکست خوردم و حتی گاهی ناامید شدم اما بالاخره به هدفم رسیدم.

عسگری با بیان اینکه تمام خواسته اش به کسب سهمیه المپیک محدود نمی شود، گفت: من قهرمانی های زیادی به دست آوردم و عناوین جهانی و آسیایی دارم اما می خواهم یکی از مهم ترین مدال های ورزشی را هم کسب کنم. سال ها قبل که کاراته در المپیک حاضر نبود همه ورزشکاران این رشته دوست داشتن که فرصت حضور در مهم ترین تورنمنت ورزشی را کسب کنند و حالا که در 2020 توکیو این شرایط وجود دارد من می خواهم از آن استفاده کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط کاراته ایران مدالش در المپیک را قطعی می داند یا نه، گفت: اینکه من تمام تلاشم را انجام می دهم کاملا مشخص است اما هر کسی که در المپیک حاضر بوده از شرایط متفاوت آن صحبت کرده است. نه تنها ورزشکاران بلکه تمام مردم و مسئولان می دانند که المپیک میدان بزرگی است و نمی توان از حالا مدالی را برای ورزشکاری کنار گذاشت چرا که همه با بالاترین سطح آمادگی به بازی های می آیند.

ملی پوش کاراته ایران در ادامه افزود: تمام حریفانم را به خوبی می شناسم و می دانم که کار سختی در المپیک دارم اما این طور نیست که بخواهم با این مسائل انگیزه ام را کم کنم. نمی خواهم فرصت کسب مدال المپیک را به این راحتی از دست بدهم. شاید این فرصت دیگر نصیب ما نشود و 2020 توکیو فرصت خوبی برای کسب مهم ترین مدال زندگی ام است.

عسگری با بیان اینکه برای المپیک باید المپیکی تمرین کرد و امکانات هم در حد این بازی ها باشد، اظهار کرد: فکر می کنم شرایط آماده سازی رقابت های جهانی هم، قابل مقایسه با شرایطی که برای المپیک لازم داریم، نیست. برای المپیک باید علاوه بر تمرینات سخت و فشرده، امکانات مناسبی هم در اختیار داشته باشیم. مطمئن هستم مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تمام شرایط را برای ورزشکاران المپیکی مهیا می کنند. همه می دانند که تمام کشورها امکانات خود را برای کسب بهترین نتیجه در المپیک به کار می گیرند و ما نباید از آن ها عقب بمانیم. همان طور که من برای بالارفتن پرچم ایران تلاش می کنم توقع دارم مسئولان کمیته و وزارت کمک بیشتری به ما کنند تا ما حمایت آن ها را پشت خودمان حس کنیم.

او در پایان گفت: برای گرفتن سهمیه المپیک علاوه بر مربیان، خانواده من کمک زیادی کردند و امیدوارم با کسب نتیجه خوب در المپیک تمام زحمات را جبران کنم و نفس راحتی بکشم. قطعا در المپیک باید متفاوت باشم و حتما یک بهمن عسگری محکم تر و قوی تر را در این بازی ها خواهید دید. امیدوارم خدا هم به من کمک کند تا بتوانم انتظارات مردم و خانواده ام را برآورده کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید