گزارش جی پلاس

آن چه در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال گذشت+جدول

در هفته نوزدهم لیگ برتر باوجود برگزاری داربی بازهم بالای جدول تغییری نداشت و فاصله مدعیان با یکدیگر حفظ شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در هفته نوزدهم لیگ برتر حساس ترین بازی در تهران انجام شد که دو تیم پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به تساوی 2-2 رضایت دادند. از هشت بازی این هفته 5 بازی با تساوی به پایان رسید و فقط سه بازی برنده داشت.

فولاد 2 - شهر خودرو صفر

بعد از شکست برابر سپاهان شاگردان جواد نکونام برای سروسامان دادن به وضعیت خود در جدول به پیروزی برابر شهرخودرو نیاز داشتند. شهر خودرو تیم آسیایی لیگ هم برای عقب نماندن از قافله صدرنشینان باید در خوزستان به نتیجه می رسید اما در نهایت این تیم میزبان بود که توانست سه امتیاز بازی را به دست آورد. فرشاد فرجی در دقیقه 65 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و گل دوم را هم لوسیانو پریرا به ثمر رساند. با این سه امتیاز فولاد 27 امتیازی شد و شهرخودرو 33 امتیازی ماند.

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان درباره برد شاگردان خود گفت: اگر دقت و از خودگذشتگی داشتیم اختلاف بیشتری به دست می‌آمد. تیم ما با شهامت بازی کرد و نشان دادیم لیاقت این برد را داشتیم. من از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم آنها سنگ تمام گذاشتند و مردانه جنگیدند اما نباید یادمان برود که اول نیم‌فصل دوم هستیم و بازی‌های دیگری مانده و باید برای بهتر شدن تلاش کنیم.

مجتبی سر آسیایی سرمربی تیم شهرخودرو مشهد گفت: بازی جانداری هم از لحاظ فیزیکی و هم فنی بود به نکونام و کادر فنی او تبریک می‌گویم که مباحث فنی و فوتبالی خیلی خوب اجرا می‌شود. ما هم خیلی خوب شرایط را آنالیز کرده بودیم و فوتبال خوب و تاکتیکی اجرا کردیم ولی متأسفانه خستگی‌ها و مشکلاتی که در سفرها و این فاصله زمانی خیلی کوتاه داریم یک جایی بیرون می‌زند.

پرسپولیس 2- استقلال 2

یکی از بهترین و جذاب ترین داربی های سال ها اخیر داربی 91 بود. بازی که با مشکلات بلیت فروشی همراه شد و همین موضوع باعث شد تنها حدود 60 هزار نفر بتوانند این بازی را از نزدیک ببینند. در این بازی استقلال دو بار پیش افتاد اما نتوانست نتیجه را حفظ کند. ارسلان مطهری مهاجم تازه وارد استقلال هردو گل تیمش را به ثمر رساند. علیپور و رسن هم دو گل پرسپولیس را زدند. این بازی به لحاظ فنی قابل قبول بود و شاید بتوان گفت بعد از سال ها یک شهرآورد پایتخت با کیفیت فنی برگزار شد. از حواشی این بازی می توان به درگیری یزدانی و غلامی بازیکنان استقلال با مسئولان برقراری امنیت ورزشگاه اشاره کرد؛ البته هنوز مسئولان این موضوع را تایید یا تکذیب نکردند و اعلام کردند که پیگیری لازم را انجام می دهند.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در پایان این بازی گفت: در مورد تعویض قائدی باید بگویم او خسته شده بود و یک هافبک رونده را آوردیم. اگر در یک صحنه فرشید پاس می داد موقعیت خلق می شد، می خواستیم از پشت فضای دفاع آنها استفاده کنیم. بازیکنان استقلال همگی با کیفیت و خوب هستند. سال قبل 15-10 بازیکن از این تیم جدا شدند ولی وضعیت تیم این گونه است که در پست وینگر 7 بازیکن داریم اما در پلی‌میکر و بازی‌ساز 2 بازیکن بیشتر نداریم.

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:بعد از اینکه استقلال گل دوم را زد 10 تایی و اتوبوسی دفاع کرد و این مسئله کار را برای تیم ما سخت کرد. باید صبر و حوصله به خرج می‌دادیم چون رسیدن به فضای کناره و رسیدن به عمق دفاعی کار سختی بود. در نهایت هم گل دوم را با تعداد پاس‌های زیاد و حرکت در فضای دفاع به ثمر رساندیم. فشردگی نفرات حریف باعث می‌شد که خلق موقعیت سخت شود و در نهایت توانستیم به گل برسیم.

نفت مسجد سلیمان صفر - سپاهان صفر

با توجه به تساوی پرسپولیس برابر استقلال، سپاهان این موقعیت را داشت که با برتری برابر مسجد سلیمان فاصله خود را با صدرنشین کم کند اما شاگردان تارتار این اجازه را به شاگردان قلعه نویی ندادند. بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سپاهان رده دوم را حفظ کند و 36 امتیازی شود. مسجد سلیمان هم با این یک امتیازی 29 امتیازی شد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان در نشست خبری با تمجید از اسکوچیچ گفت: به دوست خوبم اسکوچیچ تبریک می‌گویم و مطمئن هستم با آمدن او فوتبال ما به روزهای خوبش برمی‌گردد. او انسان و مربی بسیار خوبی است. از فدراسیون فوتبال و سازمان ورزش هم تشکر می‌کنم که مرا جزو گزینه‌ها قرار دادند.

مهدی تارتار سرمربی نفت مسجد سلیمان نیز گفت: در نیمه اول بازی پایاپایی را با سپاهان داشتیم و در نیمه دوم اساس کارمان را بر مبنای ضد حمله قرار دادیم. در حفظ توپ خوب کار نکردیم و توپ های زیادی را از دست دادیم. هیچی تیمی تا اینجای کار در شهر ما به اندازه سپاهان فشار نیاورد. تیم گردن کلفت و قدرتمندی بودند و امیدوارم در آینده در کارشان موفق باشند.

ماشین سازی 2-  پیکان 2

پیکان با سرمربی جدید خود یعنی ویسی پای به دیدار با ماشین سازی تبریز گذاشت. فردین عابدینی در دقیقه 35 ماشین سازی را پیش انداخت و آل کثیر هم گل دوم تیمش دقیقه 75 به ثمر رساند. بازی در حال اتمام بود که شاگردان ویسی به یک باره نتیجه را تغییر دادند و با یک امتیاز زمین را ترک کردند. میلاد شیخ سلیمانی در دقیقه 90 گل اول پیکان را زد و در دقیقه 94 هم کوشکی گل تساوی را به ثمر رساند تا ویسی در اولین بازی خود به یک امتیاز برسد. ماشین سازی با 24 امتیاز نهم است و پیکان هم با 14 امتیاز رده چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده است.

عبدالله ویسی گفت: یک مربی در کنار خط مشخص می‌شود چه کاره است. زمانی که 2 بر یک عقب بودیم، انرژی خود را به تیم القا کردیم و خطاب به نیمکت‌نشینان گفتم که ما این بازی را نمی‌بازیم. بازهم خدا را شکر توانستیم به بازی برگردیم و با مساوی تبریز را ترک کنیم.

غلامرضا باغ آبادی سرمربی ماشین سازی هم گفت: من مانده‌ام که در دو بازی از ناحیه داوری ضربه خورده‌ایم. زورمان به کسی نمی‌رسد و همه چیز را به خدا واگذار می‌کنم. ممبینی بازی را ببیند و بعد قضاوت کند. با این شرایط تلاش می‌کنیم و به سختی به گل می‌رسیم، اما به راحتی حق ما را ضایع می‌کنند. خواهش می‌کنم ممبینی صحنه‌های بازی ما را کارشناسی کند. همه چیز را به خدا واگذار می‌کنم.

سایپا یک - پارس جنوبی جم یک

این دیدار یک تماشاگر ویژه داشت و آن هم اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بود. هردو گل این بازی در نیمه دوم به ثمر رسید. ابتدا تیم میزان توسط بارانی در دقیقه 67 پیش افتاد اما در حفظ نتیجه ناکام ماند و ناجی همیشگی پارس جنوبی یعنی محمد نوری در دقیقه 80 بازی را به تساوی کشاند. سایپا و پارس جنوبی به ترتیب با 19 و 16 امتیاز در رده های یازدهم و سیزدهم جدول قرار دارند.

هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی جم گفت: فکر نمی‌کنم تیم من گزینه سقوط باشد. من در این سال‌ها تیم‌هایی با چنین شرایط سختی داشتیم و اینجوری فکر نمی‌کنم و اگر شرایط حاشیه‌ای تیم را مدیریت کنیم موفق می‌شویم. 

ابراهیم صادقی سرمربی سایپا  درباره حضور دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی ایران در استادیوم گفت: من از ایشان تشکر می‌کنم و حضور او موجب انگیزه بیش‌تر بازیکنان می‌شود. من برای او آروزی موفقیت می‌کنم و فکر می‌کنم اگر ما از او حمایت کنیم، می‌توانیم دوباره به جام جهانی صعود کنیم.

شاهین شهرداری بوشهر 2- نساجی مازندران یک

تیم پانزدهم جدول در خانه خود به مصاف نساجی مازندران رفت و با گل های مالکی و موسی زاده در برابر تک گل عباس زاده به برتری رسید. با توجه به جایگاه بوشهر این سه امتیاز برای فرار از سقوط این تیم تاثیرزیادی خواهد داشت. این دومین برد پیاپی بوشهری ها بود. با این حال این تیم هم چنان با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول است. تیم نساجی هم با 19 امتیاز دوازدهم است.

مهاجری سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: . با این فوتبالی که تیمم بازی می‌کند بیگانه هستم. امروز بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم، در ادامه داور پنالتی برای حریف گرفت که البته می‌شد تصمیم دیگری بگیرد ولی ما مغلوب شاهین نشدیم بلکه مغلوب خودمان شدیم.

میشو کریستیچوویچ سرمربی تیم فوتبال شاهین بوشهر گفت: خوشحالیم که امروز بازی را بردیم و همه دیدیم که بازیکنان ما برای هر توپی می‌جنگیدند. یک اتفاق بدی رخ داد و در همان ابتدا گل خوردیم اما برگشتن مقابل تیمی مثل نساجی کار ساده ای نیست اما تلاش بازیکنان ما باعث یک موفقیت بزرگ شد. بعد از اولین برد خارج از خانه امروز اولین برد داخل خانه را هم کسب کردیم که این برای همه عوامل باشگاه موفقیت است.

ذوب آهن یک - صنعت نفت آبادان صفر

رادولوویچ سرمربی جدید ذوب آهن اصفهان توانست در یک دیدار خانگی دومین برد خود را با این تیم کسب کند. دارکو بیدوف در دقیقه 57 گل پیروزی بخش ذوب آهن را به ثمر رساند تا این تیم در جدول رده بندی شرایط خود را سروسامان بدهد.

میودراگ رادولوویچ سرمربی ذوب آهن اصفهان گفت:ذوب آهن در نیم فصل اول چند گل  زده بود؟ سه بازی سه گل زدیم و تلاش خودمان را هم انجام می‌دهیم. این نکته را فراموش نکنید که دارکو مهاجم جدید فقط 10 روز است به تیم اضافه شده و برای هماهنگی بیشتر به زمان نیاز داریم. ابتدا باید تیم را به ثبات برسانیم. فراموش نکنیم امروز فرصت های گلزنی زیادی ایجاد کردیم.

بهنام سراج مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت:ابتدا در مورد اخراجم باید بگویم در عمر ورزشی‌ام هیچگاه به کسی بی‌احترامی نکرده‌ام. امروز نفهمیدم به خاطر خارج از منطقه فنی اخراج شدم یا به خاطر حرمتی که به داور قائل شدم به من کارت قرمز نشان داد. چون بی‌احترامی به داور نکردم به او گفتم شما که اخطار می‌دهید چقدر بازیکن باید با شما صحبت کند اصلاً بازیکن به شما چه کار دارد که با شما بخواهد صحبت کند همین، از خود داور هم سؤال کنید بی‌احترامی نکردم. فکر می‌کنم به سرپرست تیم ما هم یک کارت زرد داد. 

گل گهر سیرجان یک - تراکتور یک

تیم قعرنشین لیگ برتر در خانه خود پذیرای تراکتور بود و در آستانه کسب سه امتیاز ارزشمند بود که با سوپرگل اکبر ایمانی در دقایق پایانی به یک امتیاز قناعت کرد. گل اول این بازی را گادوین منشا بازیکن تازه وارد گل گهر در دقیقه 77 به ثمررساند. در دقایق پایانی نیمه دوم اعضای تیم تراکتور و نیمکت نشینان این تیم به دلیل اعلام آفساید از سوی کمک داور، به تیم داوری اعتراض کردند که این اعتراضات در نهایت منجر به اخراج مسعود شجاعی شد. پس از اخراج شجاعی، اعتراضات نیمکت نشینان تراکتور شدید تر شد و اشکان دژاگه نیز وارد این اعتراضات شد. به دلیل اعتراضات تراکتوری‌ها بازی برای دقایقی متوقف شد که مجیدجلالی با استفاده از این فرصت، یکی از بازیکنان تیم گل گهر را فراخواند و نکاتی را به او گوشزد کرد.

مجید جلالی سرمربی گل‌گهر سیرجان درباره تساوی برابر تراکتور گفت:ما با تیم بزرگی بازی کردم و تراکتور تیم شایسته‌ای بود اما وقتی نتوانستیم از گل‌مان محافظت کنیم واقعاً ناراحت هستیم با این حال از بچه‌های تیم راضی هستم و امیدوارم در این مسیر از گل‌هایی که می‌زنیم به خوبی محافظت کنیم تا بتوانیم موقعیت‌مان را در جدول بهتر کنیم.ما وقتی گل را به ثمر رساندیم فکر گل بعدی را هم کرده بودیم و به بازیکنان توضیح داده بودم که چکار کنیم. تیم ما امروز خیلی زحمت کشید. در بازی قبلی هم دیدید که روی یک اوت دستی گل خوردیم.

ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور تبریز در پاسخ به این سؤال که آیا مسعود شجاعی به خاطر فحاشی از زمین اخراج شد، عنوان کرد: نه، فحاشی نبود با خودش هم صحبت کردم گفت توهین نبود هرچه از او سؤال کردیم حرفی نزد.

الهامی در مورد اینکه گفته می‌شود حاج صفی، دژاگه و شجاعی تیم تراکتور را ارنج می‌کنند، گفت: من اول فصل بود به ماشین‌سازی رفتم و دوباره برگشتم اصلاً چنین چیزی نیست. اگر اینطور باشد باید تیم ملی را هم برای ارنج کردن به این سه نفر بدهیم. حاج صفی، دژاگه و شجاعی آنقدر جلنتمن و با شخصیت هستند که فکر نمی‌کنم حالا حالاها فوتبال ما آدم‌هایی با این شخصیت را پیدا کند.

212121

دیدگاه تان را بنویسید