گزارش جی پلاس از انتخاب سرمربی تیم ملی که قطعا ایرانی بود!

داربی رفت با ویلموتس؛ داربی برگشت با اسکوچیچ/فدراسیون باید بازهم غرامت بدهد؟

بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت باردیگر نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به یک کروات رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از رفتن کی روش که حدود یک سال از آن می گذرد، سرمربی تیم ملی یک بار دیگر تغییر کرد. 17 بهمن و حدود دو ساعت قبل از داربی 91 پایتخت فدراسیون فوتبال رسما دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی و جانشین ویلموتس معرفی کرد تا داربی رفت پایتخت ویلموتس و داربی برگشت اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران باشد!

سرمربی تیم ملی ایران قطعا ایرانی است!

کمتر از 10 روز پیش بود که سخنگو و هم چنین سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام کردند که سرمربی تیم ملی قطعا ایرانی است و گزینه های خارجی از کاندیداهای سرمربی گری تیم ملی کنار رفتند. با این شرایط همه نگاه ها به سمت قلعه نویی و دایی بود اما در نهایت سرمربی تیم ملی، نه قلعه نویی بود؛ نه دایی و نه حتی یک مربی ایرانی! فدراسیون بی رییس فوتبال ایران در مدت زمان کوتاهی عقیده خود را تغییر داد و اسکوچیچ، یک مربی کروات را به عنوان سرمربی معرفی کرد.

اسکوچیچ در راه خانه!

از چند هفته قبل زمزمه هایی مبنی بر پایان همکاری اسکوچیچ و صنعت نفت آبادان به گوش می رسید. اتفاقی که بنابر حدسیات به خاطر شرایط مالی و مشکلات شخصی اسکوچیچ بود. این مربی بعد در آخرین بازی تیمش در لیگ برابر پرسپولیس در نشست خبری صحبت هایی در خصوص مشکلاتش انجام داد و چند روز بعد هم رسما با این تیم فسخ کرد.

دراگان اسکوچیچ قبل از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: مشکل قلبی ندارم اما یکسری مشکلات دیگری دارم و دنبال درمانش هستم که باید به کشورم (کرواسی) برگردم. اگر شرایطی که من دارم مهم تر از قرارداد است که دیگر نمی دانم چه بگویم. یک سری چیزها در زندگی است که بیش از فوتبال و این قوانین ارزش دارد. مگر اکنون در روم باستان هستیم؟ مهم این است که باید در سلامتی باشیم یا خیر؟

اودر صفحه اینستاگرام خود هم نوشت: باید به شما اطلاع دهم که به دلایل شخصی مجبور به بازگشت به خانه شدم. این تصمیم هیچ ارتباطی با جنبه مالی و نه با قراردادم و نه وضعیت فعلی کشور ندارد، من همیشه در ایران احساس خوبی و امنیت داشته ام و در عین حال می‌دانم که در خوزستان و همچنین در کل کشور ایران افراد زیادی به من احترام می‌گذارند {...} من از ایران خداحافظی نمی‌کنم، اما شما را به زودی و به بهانه دیگری می‌بینم.

به گزارش جی پلاس، اسکوچیچ در صحبت های خود صراحتا اعلام کرده که باید به کرواسی برگردد هرچند که درآخرین جمله اش در صفحه مجازی خود از دیدار دوباره اش نوشت. با این حال مشخص نیست اسکوچیچ که تا چند روز پیش از اضطرار برای بازگشت به کرواسی نوشته بود چطور سرمربی تیم ملی شد!

نکته مهم هم این است که صنعت نفت به خاطر این فسخ از اسکوچیچ درخواست غرامت کرده بود اما این مربی حاضر به پرداخت آن نشده است. بنابراین به نظر می رسد فدراسیون فوتبال باید این پول را پرداخت کند.

یک موضوع مورد توجه دیگر که هنوز تاییدنشده است بند قرارداد اسکوچیچ با صنعت نفت است که اعلام شده در صورت جدایی این مربی و پیوستنش به یک تیم دیگر او 140 هزار دلار باید پرداخت کند که به نظر می رسد زحمت این پول را هم فدراسیون فوتبال ایران بکشد؛ فدراسیونی که توانایی پرداخت پاداش های فوتسالیست ها را هم ندارد!

به هرصورتی که بود اسکوچیچ "فعلا" به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است اما روند مذاکرات و اطلاع رسانی فدراسیون نشان می دهد که این انتخاب بدون کوچکترین هدف خاصی و صرفا برای رفع تکلیف انجام شده است.

دیدگاه تان را بنویسید