سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در گفت وگو با جی پلاس؛

عطایی: ایران شایسته ترین تیم برای صعود است/ مشکلی برای المپیکی شدن والیبال نداریم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: در سال های اخیر ایران بهترین تیم آسیا بوده است و اگر قرار باشد تیم شایسته ای را برای المپیکی شدن معرفی کنیم آن ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در رقابت های انتخابی المپیک سه شنبه 17 دی از ساعت 11:30 به مصاف چین تایپه می رود. ملی پوشان ایران در دور گروهی با چین تایپه، چین و قزاقستان هم گروه هستند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جوان و باشگاه کاله آمل در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شانس صعود ایران به المپیک 2020 توکیو برای دومین دوره پیاپی اظهار کرد: تیم ملی والیبال ایران چند سالی است که رده اول آسیا را در اختیار دارد و در قهرمانی آسیا تهران هم به مقام قهرمانی رسید. تمام تیم ها به دنبال تک سهمیه آسیا هستند تا بتوانند راهی توکیو شوند ولی من فکر می کنم تیم ملی ایران می تواند سهمیه المپیک را بگیرد و خیلی خوش بین هستم. قطعا با تجربه ای که دارم می دانم نمی توان ورزش را پیش بینی کرد و هیچ چیز را نباید از الان گفت اما شرایط فعلی به شکلی است که از نظر من مشکلی برای صعود نداریم.

عطایی در پاسخ به این سوال که مهم ترین رقیبان ایران برای رسیدن به المپیک چه تیم هایی هستند گفت: چین میزبانی را برعهده دارد و با توجه به هزینه ای که انجام داده تلاش می کند سهمیه را به دست آورد. حتی لیگ این کشور هم برای آمادگی بیشتر تیم ملی چین با تاخیر برگزار می شود و همین نشان دهنده اهمیت رقابت های انتخابی برای این کشور است. استرالیا نیز به مانند چین می تواند حریف مهمی باشد. استرالیایی ها در قهرمانی آسیا هم نشان دادند که به دنبال سهمیه المپیک هستند و حتما این تیم ها و حتی کره جنوبی هم با بهترین نفرات خودش می آیند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در ادامه صحبت های خود گفت: اگر قرار باشد تیم شایسته راهی المپیک شود آن تیم، ایران است. شما متوجه هستید که در چهارسال گذشته واقعا ایران بهترین تیم آسیا بوده و لیاقت این را دارد که نماینده قاره در المپیک باشد. تمام تیم های لیگ برتری و بازیکنان به همراه فدراسیون همکاری لازم را با تیم ملی داشتند. همین کمکی که به تیم ملی صورت گرفت آرامشی را در تیم ملی حاکم کرده است و بسیار امیدواریم که به سرانجام خوبی هم برسد.

بهروز عطایی در پایان صحبت های خود گفت: برای هر تیمی مهم این است که در المپیک حاضر شود؛ این فقط متوجه والیبال نیست. بنابراین باید بدانیم که این رقابت ها اهمیت زیادی دارد البته بازیکنان هم به خوبی شرایط را درک می کنند چرا که تیم با تجربه ای داریم. با این حال یک اشتباه کوچک می تواند آرزوی المپیکی شدن را از بین ببرد و باید مراقب این مسائل باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید