یادداشت جی پلاس

نگاهی به لیست "بدها"/ وقتی مدیران استقلال مبصر می شوند!

با اعلام نهایی باشگاه استقلال، بازگشت استراماچونی بر روی نیمکت آبی پوشان پایتخت منتفی شد تا این مربی ایتالیایی جدیدترین ورودی لیست "بدها" باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پس از بیش از دو هفته از ترک ناگهانی ایران توسط آندره آ استراماچونی، سرانجام پرونده این سرمربی بسته شد و باشگاه استقلال رسما اعلام کرد که دیگر منتظر بازگشت او نخواهد ماند. در این بین مقصریابی بین هواداران، رسانه ها و کارشناسان انجام می شود، اما فارغ از این که مدیریت استقلال چه کرد و استراماچونی چرا به قولی که داده بود عمل نکرد، پرونده استراماچونی شبیه پرونده های گذشته باشگاه استقلال است و از این نظر شاید بتوان به هواداران حق داد که در این مناقشه حق را همچنان به سرمربی ایتالیایی می دهند.

روال مدیریت در باشگاه استقلال به شکل مبصر محور است! شخصی با نام مدیرعامل و یا بعضا یکی از اعضای پرنفوذ هیات مدیره مبصر می شود و برای رفع اتهام از خود همانند یک مبصر یکی یکی هر کسی را که نمی خواهد، در لیست بدها قرار می دهد تا خودش از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

فرقی نمی کند که شخص موردنظر مربی باشد، دستیار باشد، بازیکن خارجی باشد یا هر پست و سمت دیگر. روال کار ثابت است؛ عدم پایبندی به تعهدات، عصبانی کردن طرف مقابل برای نشان دادن واکنش نامطلوب، دستاویز قراردادن واکنش ناشی از عصبانیت طرف مقابل و به دنبال آن  انداختن توپ در زمین او، قراردادن فرد موردنظر مقابل هواداران، مستندسازی و ادعای راستی و صداقت و در نهایت اوت کردن فرد مذکور.

در سال های اخیر این برنامه بارها و بارها برای کنارگذاشتن افرادی که محبوب هواداران بوده اند استفاده شده است. درباره جپاروف که یکی از خارجی های خوب فوتبال ایران بود، صحبت از درخواست او برای قرارداد سه ساله شد. تیام دیگر بازیکن خارجی بود که با گل های فراوانی که به ثمر رسانده بود، محبوب هواداران بود اما او نیز به بهانه این که قرارداد شش ماهه می خواهد در استقلال نماند.

پس از او پاتوسی دیگر بازیکن خارجی بود که در زمان حضور شفر گل های مهمی به ثمر رساند. عذر مدیریت باشگاه استقلال برای پراندن او ادعای درخواست سیصد هزاردلاری بود. پس از او نوبت شفر رسید که ماجرای دلالی خودش و پسرش مطرح شد و او نیز با همین حربه محبوبیتش را نزد هواداران از دست داد و رفت.

آخرین نفر این فهرست استراماچونی بود. برای محبوبیت زدایی از این چهره نزد هوادارانی که بارها مقابل ساختمان باشگاه استقلال تجمع کردند، از فاکتور پول پرستی استفاده شد. در شرایطی که استراماچونی بارها عنوان کرد که تقاضای افزایش دستمزد نداشته، این نسبت به او داده شد و همزمان رها کردن تیم به عنوان دلیلی برای عدم تعهد او ذکر شد تا از نام وی هم عبور کنند. در این که رفتار استراماچونی قابل قبول نبود تردیدی نیست اما چه شد که سرمربی ایتالیایی که در نشست خبری رگ گردنش بیرون می زد، این گونه نسبت به تیم بی تفاوت شد؟

حالا مبصر کلاس مانده و یک لیست شلوغ از آدم بدهایی که به شدت محبوب هواداران بوده اند! و نکته جالب تر این که مبصر کلاس چه برکنار شود، چه استعفا دهد، نفر بعدی دقیقا همین تاکتیک را پیاده می کند. البته خالی از لطف نیست که بدانیم مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس نیز دقیقا از همین نقشه برای محبوبیت زدایی از برانکو استفاده کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید