جی پلاس

بازگشت پرحرف و حدیث شهرام محمودی به تیم ملی والیبال/ پای فدراسیون درمیان است یا کولاکوویچ؟

در حالی که شهرام محمودی مدت هاست با سطح کیفی سال های گذشته خود فاصله داشته و در تیم ملی هم حاضر نبوده است اما به اردوی تیم برای حضور در انتخابی المپیک دعوت شده؛ دعوتی که به نظر می رسد از سوی فدراسیون بوده، نه کولاکوویچ.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، امیر غفور یکی از بازیکنان تاثیرگذار سال های اخیر تیم ملی والیبال ایران به دلیل مصدومیت شانس حضور در ترکیب تیم ملی در بازی های انتخابی المپیک را از دست داد. او که در تیم لوبه قهرمان جام باشگاه های جهان عضویت دارد به علت آسیب دیدگی نمی تواند تیم ملی والیبال را در چین همراهی کند.

بعد از خط خوردن غفور، شهرام محمودی به جای او در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. شهرام محمودی که بعد از المپیک 2016 از تیم ملی خداحافظی کرد تا علاوه بر رفع مصدومیتش بیشتر کنار خانواده اش باشد. در آن زمان برخی به انتقاد از او پرداختند و عده ای هم به او حق دادند که به خاطر مصدومیت از تیم ملی کناره گیری کند.

بعد از آمدن کولاکوویچ و قبل از شروع لیگ ملت ها اعلام شد که محمودی می تواند در تیم ملی بازی کند و سرمربی تیم ملی هم او را در ترکیب اولیه تیم ملی قرار داد هرچند که او هیچ بازی برای تیم ملی انجام نداد و ترکیب هم قرار نگرفت. در حالی که کولاکوویچ می توانست به جای او از یک بازیکن مستعدتر استفاده کند اما او در لیست اولیه تیم قرار گرفت. در آن زمان انتقادهایی صورت گرفت که چرا محمودی دوباره به تیم ملی دعوت شده آن هم با افت کیفیت اما اعلام شد که سرمربی تیم ملی اینگونه ترجیح داده است!

حالا با خط خوردن غفور، بار دیگر محمودی به تیم ملی آمده است اما به نظر نمی رسد که در این انتخاب ایگور کولاکوویچ نقشی داشته باشد و شاید عوامل غیرفنی تیم و اهالی فدراسیون تصمیم گرفتند که محمودی به تیم ملی بیاید. بازیکنی که با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد و خودش از تیم ملی کنار رفت.

نکته قابل توجه دیگر این است که شهرام محمودی اصلا در لیست کلی تیم ملی برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک نبود و به تیم ملی دعوت نشد . در حالی که بازیکنانی چون یلی و رسولی در تمرینات اولیه بودند که خط خوردند و مشخص نیست آن ها در ترکیب قرار می گیرند یا خیر.

رائول لوزانو سرمربی پیشین تیم ملی هم تصمیم داشت محمودی را از تیم ملی کنار بگذارد که فدراسیون این اجازه را نداد.

در حالی که امروز همه از لزون تغییر نسل و استفاده بیشتر از بازیکنان جوان در تیم ملی والیبال صحبت می کنند و حتی خود کولاکوویچ هم در نظر دارد از بازیکنان بیشتری استفاده کند اما فدراسیون هم چنان معتقد است باید برخی از بازیکنان مدنظرش در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند. این در حالی رخ می دهد که در تیم های مطرح جهان بازیکنان مستعد و آماده به تیم ملی دعوت می شوند اما در والیبال ایران خلاف آن صورت می گیرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید