یادداشت جی پلاس

تناقضی عجیب در مصدومیت کیانوش رستمی/ آرنجی که یک هفته ای خوب شد!

کیانوش رستمی تنها در فاصله کمتر از ده روز از رقابت های قهرمانی جهان به روی تخته بازگشت و در رقابت های لیگ برتر وزنه برداری وزنه زد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کیانوش رستمی قهرمان وزنه برداری المپیک ریو که یکی از اصلی ترین گزینه های کسب مدال طلای مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در تایلند بود، با سه بار ناکامی در مهار وزنه 180 کیلوگرم در حرکت یک ضرب از دور رقابت ها کنار رفت. انصراف رستمی از حرکت دو ضرب باعث از دست رفتن تمام امتیازهای این بخش شد و ایران در پایان به واسطه همین امتیازهای از دست رفته رستمی از رفتن روی سکوی قهرمانی جهان باز ماند.

رستمی زمانی که در حرکت سوم، وزنه را انداخت به سرعت آرنجش را گرفت و بر روی تخته افتاد. طبق پروتکل مسابقات زمانی که وزنه بردار مصدوم می شود، تیم تدارکات با قرار گرفتن جلوی تخته و در دست داشتن کاور مانع از این می شوند که تماشاگران صحنه احتمالا دلخراش مصدومیت را ببینند. این اتفاق پس از مصدومیت رستمی نیز افتاد. اما چند ثانیه بعد رستمی از پشت کاور بیرون آمد و به زبان انگلیسی جملاتی اعتراض آمیز را به مسئولان و داوران بیان کرد.

در شرایطی که به نظر نمی رسید مصدومیت او جدی باشد، او با همان دست مصدوم با حرکت انگشت اشاره برای داوران خط و نشان می کشید. به هر ترتیب مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان با چهارمی ایران به پایان رسید و کیانوش رستمی نیز هت تریک ناکامی هایش را پس از مسابقات جهانی آمریکا و بازی های آسیایی جاکارتا در تایلند تکمیل کرد.

در شرایطی که رسما اعلام شده بود که رستمی به دلیل مصدومیت آرنج از انجام حرکت دوضرب انصراف داده است، در کمال تعجب رستمی در هفته نخست لیگ برتر وزنه برداری که در اهواز برگزار شد روی تخته رفت و با مجموع 385 کیلوگرم در دسته 96 کیلوگرم اول شد! این که چگونه مصدومیت آرنج آن هم به شدتی که رستمی در مسابقات جهانی نشان داد در این فاصله کم بهبود یافته و او توانسته به روی تخته برود جای تعجب دارد!

مصدومیت کیانوش رستمی از ناحیه آرنج بود. مَفصلی که یکی از مهم ترین بخش های بدن برای انجام هر دو حرکت یک ضرب و دو ضرب است و درصد بسیار اندکی ناپایداری و یا مصدومیت باعث ایجاد مشکل می شود. رستمی و پزشکان فدراسیون وزنه برداری یا باید توضیحی درباره کمیت و کیفیت مصدومیت و روند درمان آن در این فاصله کم بدهند و یا رسما اعلام کنند که مصدومیتی در کار نبوده است.

** خط و نشان کیانوش رستمی برای ورزش ایران!

دیدگاه تان را بنویسید