جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ - چین

رامین طباطبایی:هیچ چیز از ارزش بازیکنان ما کم نشد/ اکثر تیم های آسیایی در جام جهانی موفق به صعود نمی شوند!

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: به نسبت بازی اول توپ های ایران کمتر وارد سبد شد و همه موارد دست به دست هم داد که ما برنده نشویم اما هیچ چیز از ارزش بازیکنان ما کم نشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال بعد از شکست تیم ملی برابر تونس و از دست رفتن شانس صعود به دور دوم گفت: ما بازی خیلی مهمی برابر تونس داشتیم و بعد از بازی با پورتوریکو تلاش کردیم تیم را به حالت اولیه برگردانیم و با پتانسیل بهتری در بازی دوم شرکت کنیم. خوشبختانه تیم روحیه برد در بازی را داشت و بازیکنان خیلی تلاش کردند که برنده بازی باشند اما تجربه تونس که باسابقه ترین تیم آفریقا در جام جهانی است برما غلبه کرد و روز آن ها هم بود و برنده شدند. با این حال بچه های ما نیز تمام تلاش خود را انجام دادند.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: در برخی موارد که لحظات حساس مسابقه بود بازیکنان تونس با تجربه تر عمل کردند و توانستند توپ هایشان را به ثمر برسانند و خیلی حساب شده کار کردند. جایی که تیم نیاز به بازی سریع داشت این کار را می کردند و هرزمانی هم که می خواستند بازی را کند می کردند.

طباطبایی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: به نسبت بازی اول توپ های ایران کمتر وارد سبد شد و همه موارد دست به دست هم داد که ما برنده نشویم اما هیچ چیز از ارزش بازیکنان ما کم نشد. بازیکنان ما تلاش کردند. جام جهانی میدان بزرگی است و نقاط ضعفتیم ها و فاصله بین کشورها مشخص می شود.

او در پایان گفت: اکثر کشورهای آسیایی زمانی که به جام جهانی و بازی های المپیک می روند نمی توانند راهی دور دوم شوند. به غیر از چین هیچ تیمی در این دوره شانس صعود ندارد و این ضعف کشورهای آسیایی است. ما باید خودمان را از قاره جدا کنیم و سطح مان را به تدریج ارتقا بدهیم و تیم مان را نزدیک تیم های اروپایی کنیم و این جزو برنامه های آینده فدراسیون است.

دیدگاه تان را بنویسید