گزارش جی پلاس از جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹/ ایران ۶۷- تونس۷۹

امید به سهمیه المپیک کمرنگ تر از همیشه!/ ناکامی در صعود با شکست مقابل تونس+عکس و فیلم

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی به مصاف تونس رفت و برابر این تیم شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی 2019 چین از ساعت 13 به مصاف تونس رفت و با شکست 79-67 برابر این تیم شانس صعود به دور دوم را از دست داد. شانس کسب سهمیه المپیک برای ایران هنوز وجود دارد البته اگر چین و دیگر تیم های آسیایی به دور بعد صعود نکنند! چرا که بهترین تیم آسیایی رقابت ها سهمیه المپیک می گیرد.

تیم ملی در اولین بازی خود شکست عجیبی برابر پورتوریکو داشت و تونس هم برابر اسپانیا شکست خورد. برای زنده نگه داشتن امیدهای صعود ایران باید برابر تونس پیروز از زمین خارج شود.

در جام جهانی 2010 نیز ایران و تونس با یکدیگر هم گروه بودند که ایران 71 بر 58 به پیروزی رسید.

یخچالی، جمشیدی، حدادی، نیکخواه بهرامی و حامد حدادی ترکیب اولیه ایران برای دیدار برابر تونس بود.

نیمه اول

کوارتر اول 29-19 تونس

اولین امتیازآور بازی حامد حدادی بود که بعد از گذشت 30 ثانیه از شروع رقابت با یک پرتاب، 2 امتیاز را به دست آورد. در ابتدای بازی دو تیم خیلی نزدیک به یکدیگر بازی کردند و هرپرتاب برتری تیم ها را تغییر می داد. تا 4 دقیقه ابتدایی مسابقه 6 امتیاز از 10 امتیاز ایران را حامد حدادی کسب کرد. صلاح مجری تونسی که در NBA عضویت دارد بهترین بازیکن تونس بود که جدال جذابی میان او و حدادی در زمین شکل گرفت. او بدون اینکه در حملات دفاع پرفشاری را جلوی خود ببیند به راحتی پرتاب های 3 امتیازی انجام می داد که به نظر می رسد این ضعف در ادامه می تواند برای ایران مشکل ساز باشد. در حالی که ایران برای زنده نگه داشتن امید صعود باید برنده بازی می شد در کوارتر اول عملکرد قابل قبولی نداشت و اشتباهات زیادی داشت و تونس 23-15 پیش افتاد. در حالی که 3 دقیقه تا پایان کوارتر باقی مانده بود تونسی ها کماکان بدون انجام خطا به کار خود ادامه می دادند. سه امتیازی زیبای مجری اختلاف امتیاز دوتیم را به 10 رساند و بازی 29-19 شد. در نهایت کوارتر اول با همین نتیجه به پایان رسید.

کوارتر دوم 16-15 ایران

در ابتدای کوارتر دوم حدادی بازهم به زمین آمد و زنگنه بیرون رفت. تا 3 دقیقه ابتدایی کوارتر دوم مجری با 17 امتیاز بهترین بازیکن زمین بود و در تیم ایران هم حدادی 12 امتیاز کسب کرد. تیم ملی تا اواسط کوارتر دوم در پرتاب های 2 امتیازی 63 درصد و در پرتاب های 3 امتیازی هم 33 درصد موفقیت داشت. این آمار برای تونس به ترتیب 42 و 50 درصد بود. در کوارتر دوم عملکرد بازیکنان ایران بهتر شد و آن ها توانستند اختلاف را به 7 برسانند و بازی 39-32 شد. سه امتیازی خوب صمد نیکخواه بهرامی وارد سبد شد و امتیازهای ایران را به 35 رساند. در 3 دقیقه پایانی محدودیت های خطای تونس به پایان رسید. در کوارتر دوم شرایط دفاعی ایران بهتر شد و همین درصد پاس های اشتباه تونس را بیشتر کرد. در نهایت کوارتر دوم با نتیجه 15- 16 به نفع ایران پایان رسید. نتیجه پایانی نیمه اول  هم 44-39 به نفع تونس رقم خورد.

 در نیمه اول تونس 89 شوت و ایران 40 شوت به سمت سبد داشت.

نیمه دوم

کوارتر سوم 15-13 تونس

بازهم صلاح مجری بدون اینکه دفاع محکمی برابر خود داشته باشد به کسب 3 امتیازی ادامه داد. او توانست در دقیقه 4 نیمه دوم پنجمین پرتاب سه امتیازی خود را کسب کند. تیم ایران با بی دقتی اقدام به شوت می کرد که 14 موقعیت از دست رفته برای شاگردان شاهین طبع ثبت شد. در آن سوی میدان تونسی ها اقدام به شوت 3 امتیازی می کردند و درصد موفقیت زیادی هم داشت. اولین خطای تونس در کوارتر سوم رقم خورد. مایکل رول بازیکن تونس هم با حضور در زمین قدرت این تیم را چندبرابر کرد و این بازیکن هم توانست با یک شوت نتیجه را 58-41 به نفع تیمش کند. آرون گرامی پور در حملات ایران عملکرد قابل قبولی داشت و نقش موثری درتیم ایفا کرد.شاهین طبع، حامد حسین زاده را برای دفاع بهتر تیمش به جای جمشیدی به میدان آمد. حرکت خوب بهنام یخچالی بازی را 46-59 به نفع تونس کرد. اسلم دانک آرون گرامی پور روی پاس حدادی روحیه تیم را بهتر کرد.

تا پایان کوارتر سوم یخچالی و حدادی بیشترین زمان حضور در زمین را برای ایران داشتند که از 30 دقیقه سه کوارتر آن ها بیش از 27 دقیقه در زمین حاضر بودند.

کوارتر چهارم 20-19 تونس

کوارتر پایانی را ایران با کسب امتیاز توسط حامد حدادی از پرتاب خطا به دست آورد و بازی 59-50 شد. در ادامه عملکرد خوب ایران 3 امتیازی بازیکن ایران بازی را 59-52 کرد تا ایران به بازگشت در این مسابقه امیدوار شود. تا اوایل کوارتر چهارم گرامی پور 16 و یخچالی 12 امتیاز را برای ایران کسب کردند. در تونس هم مجری ستاره این تیم 20 امتیاز را کسب کرد. حرکت دیدنی حامد حدادی در فاصله 6 دقیقه به پایان بازی نتیجه را 58-63 کرد تا اختلاف دو تیم کم شود اما در ادامه بازهم تونس با پرتاب های سه امتیازی اختلاف را افزایش داد و بازی 71-60 شد. در سه دقیقه پایانی هم حامد حدادی چهار خطا شد و از بازی بیرون رفت تا کار برای ایران سخت تر از قبل شود. بعد از این اتفاق و البته اختلاف امتیازی که شکل گرفته بود، بازی برابر ایران سخت شد. نبود حدادی کار را برای مجری بازیکن دالاس آمریکا آسان تر کرد و بازی 75-63 شد. در نهایت این بازی با نتیجه 79-67 به نفع تونس به پایان رسید تا ایران دومین شکست خود را در این رقابت ها متحمل شود.

 

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در مرحله اول از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 شهریور به مصاف اسپانیای قدرتمند می رود. با توجه به دو شکست ایران در دو بازی ابتدایی ایران شانسی برای صعود به دور دوم ندارد و باید در دور بعد در گروه بازنده ها رقابت کند.

 

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - تونس

شاهین طبع: عملکرد داور چینی برای من جای سوال دارد/ برابر تونس به تمرکز نیاز داریم

حامد حدادی: حسرت باخت برابر پورتوریکو را چند سال بعد می خوریم/ باید امیدوار باشیم

کارشناس بسکتبال: ایران برابر تیم ضعیفی شکست نخورد/ محکوم به برد تونس هستیم

شاهین طبع:هنوز شانس صعود داریم

حامد حدادی: باید این بازی را فراموش کنیم/باخت در ۴۰ ثانیه پایانی بسیار تلخ بود

باخت در آستانه پیروزی!/ شکست بسکتبالیست های ایران برابر پورتوریکو در ثانیه های پایانی+ عکس و فیلم

کارشناس بسکتبال: بازی با پورتوریکو نقطه پرش ما خواهد بود/ اولین بازی همیشه سخت است

آغاز ماراتن المپیکی شدن در جام جهانی/ رقابت بسکتبال ایران درچین برای رسیدن به توکیو +معرفی تیم ها و برنامه

کارشناس بسکتبال: شانس موفقیت تیم ملی در جام جهانی زیاد است/ باید به همه حریفان جدی نگاه کنیم

کارشناس بسکتبال: شانس المپیکی شدن ایران بیشتر از چین است/ می توانیم به عنوان تیم دوم صعود کنیم

برنامه و نتایج کامل رقابت های بسکتبال جام جهانی 2019 چین +جدول

کارشناس بسکتبال: ما به اندازه رقبا کار نکردیم/ جای ارسلان در تیم ملی خالی است

 

دیدگاه تان را بنویسید