گزارش جی پلاس جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین/ایران ۸۱-پورتوریکو ۸۳

باخت در آستانه پیروزی!/ شکست بسکتبالیست های ایران برابر پورتوریکو در ثانیه های پایانی+ عکس و فیلم

تیم ملی بسکتبال ایران دراولین بازی خود در جام جهانی 2019 شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود در مرحله اول جام جهانی 2019 چین از ساعت 13 به مصاف پورتوریکو رفت و با نتیجه 81-83 برابر این تیم شکست خورد.

ملی پوشان ایران در گروه C رقابت ها با اسپانیا، تونس و پورتوریکو هم گروه هستند و با توجه به شرایط موجود مصاف با پورتوریکو مهم ترین دیدار ایران برای صعود به دور دوم است. این رقابت ها از آن جهت که رقابت برای کسب سهمیه المپیک است و تیم قهرمان به همراه بهترین تیم هرقاره راهی المپیک می شود اهمیت زیادی دارد.

ملی پوشان ایران می توانستند برتری برابر پورتوریکو که یکی از حریفان مستقیم برای صعود به دور دوم است، گام بلندی را برای حضور در مرحله بعد بردارند.

حامد حدادی، محمد حسن زاده، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی با مربی گری مهران شاهین طبع بازی را برای ایران آغاز کردند.

بالکمن، براون، کلاول، دیاز و پینیرو با مربی گری کاسیانو برای پورتوریکو به میدان رفتند.

نیمه اول

کواتر اول 16-30 ایران

بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیاز اولین بازیکن امتیازآور بازی بود. تیم ملی ایران در ابتدا از حریف خود 5 بر7 عقب افتاد اما خیلی زود بازیکنان توانستند اختلاف امتیاز ایجاد کند و 16 بر 11 نیز پیش بیفتند. در لحظات پایانی کوارتر اول آرون گرامی پور به جای حدادی به میدان آمد. نیمه اول را ایران خیلی خوب به پایان رساند و توانست با نتیجه 30 بر 16 به وقت استراحت برود. آخرین امتیاز این کوارتر را آرون گرامی پور کسب کرد. جمشیدی، نیکخواه بهرامی و یخچالی 10 دقیقه این کوارتر را کامل بازی کردند. در کوارتر اول ایران در پرتاب های 2 امتیازی 50 درصد و در پرتاب های 3 امتیازی 57 درصد موفقیت داشت. این آمار برای پورتوریکو 31 و 33 درصد بود.

کوارتر دوم 15-19 ایران

در کوارتر دوم ایران با نیکخواه، گرامی پور، مشایخی، یخچالی و زنگنه بازی را شروع کرد. بعد از گذشت یک دقیقه و 30 ثانیه از کوارتر دوم صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب سه امتیازی ایران را به امتیاز 33 رساند. در حالی که فقط یک دقیقه و 26 ثانیه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود اما دو تیم در کوارتر دوم 26 امتیاز به دست آوردند که سهم ایران 15 و پورتوریکو 11 بود. در لحظات پایانی نیمه اول بهنام بخچالی یک پرتاب سه امتیازی زیبا داشت.در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه 49-31 به نفع ایران به پایان رسید. نتیجه کوارتر دوم هم 19-15 به نفع ایران بود.

نیمه دوم

کوارتر سوم 20-16 پورتوریکو

گرامی پور، حدادی، مشایخی، یخچالی و نیکخواه بهرامی کوارتر سوم را برای ایران آغاز کردند. کوارتر سوم را پورتوریکو بهتر شروع کرد و توانست 7 امتیاز به دست آورد و اختلاف امتیاز را خیلی زود کاهش بدهد و بازی 19-38 شد. شاهین طبع بعد از این اتفاق در خواست وقت استراحت کرد. بعد از حدود دو دقیقه و نیم از آغاز کوارتر سوم ایران توسط حدادی به امتیاز رسید. او با یک پرتاب دو امتیازی بازی را ۵۱-۳۸ کرد. در نیمه دوم ایران پراشتباه بود و زیر سبد بی دقت کار کرد. در ادامه بازهم یخچالی پرتاب سه امتیازی انداخت تا شرایط ایران بهتر شود و بازی ۵۶-۴۲ شود. مایک رستم پور بازیکن ایرانی-آمریکایی از زمانی که به بازی آمد چند خطای پیاپی داشت. در امتیاز 60-48 به نفع ایران توپ به شکل عجیبی در چند پرتاب پیاپی توسط ایران وارد سبد نشد! در ثانیه های پایانی حامد حدادی یک پرتاب سه امتیازی زیبا داشت که توپش وارد سبد شد. در نهایت کوارتر سوم این بازی با نتیجه 20-16  به نفع پورتوریکو به پایان رسید تا اختلاف کلی دو تیم کاهش یابد. نتیجه کل بازی تا پایان کوارتر سوم 51-65 به نفع ایران است.

تا پایان کوارتر سوم بهنام یخچالی با 27 دقیقه و 12 ثانیه بیشترین حضور را برای ایران  در زمین داشت. نیکخواه بهرامی و حدادی هم بعد از او قرار گرفتند.

کوارتر چهارم 32-16 پورتوریکو

بازیکنان ایران در کوارتر پایانی این مسابقه سعی در حفظ بازی داشتند و بعد از چهار دقیقه توانستند 5 امتیاز را کسب کنند. حریف هم 8 امتیاز را گرفت. کولیر بازیکن پورتوریکو امتیاز 63 را برای تیمش به دست آورد تا به 11 امتیازی ایران برسند. در 3 دقیقه پایانی این بازی بازهم اشتباهات ایران زیاد شد و پورتوریکو درصد موفقیتش در پرتاب ها بیشتر شد و توانستند اختلاف را تک رقمی کنند و بازی 71-78 به نفع ایران شد. آن ها توانستند در یک ضد حمله بازی را 74-78 کنند؛ این در حالی است که ایران 14 امتیاز برتری داشت! در 47 ثانیه پایانی بازیکن پورتوریکو با یک پرتاب سه امتیازی بازی را 78-78 کرد. بعد از آن بازهم حریف پرتاب سه امتیازی کرد اما حدادی در ثانیه های پایانی بازهم پرتاب سه امتیاز زد و بازی در امتیاز 81 به تساوی رسید. در مدت زمان باقی مانده بازهم پورتوریکو یک پرتاب دو امتیازی موفق داشت. در نهایت این بازی با نتیجه 81-83 به نفع پورتوریکو به پایان رسید تا ایران در آستانه یک پیروزی بزرگ شکست بخورد و کارش برای صعود سخت شود.

در دیگر بازی روز نخست این گروه تیم های اسپانیا و تونس ساعت 17 به مصاف هم می روند.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود دوشنبه 11 شهریور به دیدار تونس می رود.

 

 

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

جام جهانی بسکتبال 2019 - ایران - پورتوریکو

کارشناس بسکتبال: بازی با پورتوریکو نقطه پرش ما خواهد بود/ اولین بازی همیشه سخت است

آغاز ماراتن المپیکی شدن در جام جهانی/ رقابت بسکتبال ایران درچین برای رسیدن به توکیو +معرفی تیم ها و برنامه

کارشناس بسکتبال: شانس موفقیت تیم ملی در جام جهانی زیاد است/ باید به همه حریفان جدی نگاه کنیم

کارشناس بسکتبال: شانس المپیکی شدن ایران بیشتر از چین است/ می توانیم به عنوان تیم دوم صعود کنیم

برنامه و نتایج کامل رقابت های بسکتبال جام جهانی 2019 چین +جدول

کارشناس بسکتبال: ما به اندازه رقبا کار نکردیم/ جای ارسلان در تیم ملی خالی است

 

دیدگاه تان را بنویسید