گزارش جی پلاس

برگزاری مجمع به جای انتخابات! / رایزنی سرپرست فدراسیون والیبال برای ریاست؟

در حالی که هنوز ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال آغاز نشده است، سرپرست این فدراسیون اقدام به برگزاری مجمع کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بیش از 7 ماه است که افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شده است و با وجود پایان مهلت قانونی سرپرستی او ولی حتی ثبت نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون هنوز صورت نگرفته و تاریخی هم برای آن مشخص نشده است.

در حالی که همه منتظر آغاز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی هستند اما در کمال تعجب فدراسیون اقدام به برگزاری مجمع سالیانه کرده است. این مجمع 27 تیر در مشهد برگزار می شود؛ مجمعی که هیچ توجیهی برای برگزاری آن وجود ندارد.

27 آذر سال گذشته مجمع سالیانه فدراسیون برگزار شد و طبق عرف پایان هرسال این مجمع برگزار می شود و اگر خبری از مجمع فوق العاده نباشد همان یک مجمع سالیانه در سال برگزار می شود همین موضوع یکی از دلایل ایجاد شائبه در خصوص برگزاری این مجمع است.

طبق قانون، سرپرست یک فدراسیون بیش از 6 ماه نمی تواند این سمت را داشته باشد اما دوران افشین داوری از این مدت قانونی نیز گذشته است. در زمان پایان این دوران 6 ماهه برخی عقیده داشتند با توجه به برگزاری دو هفته از لیگ ملت ها در ایران بهتر است داوری بماند و بعد از آن مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شود.

با وجود اینکه میزبانی ایران در لیگ ملت ها مدت هاست به پایان رسیده و حتی قهرمان این رقابت ها هم مشخص شده اما هنوز هیچ خبری از برگزاری انتخابات نیست.

مورد دیگری که جلب توجه می کند تلاش داوری برای ماندن در فدراسیون است. سرپرست فدراسیون در ماه های اخیر جلسات متعددی با پیشکسوتان، کمیته های مختلف و روسای هیات های استانی داشته است. این در حالی است که در ابتدای دوره سرپرستی اش اعلام کرد به دنبال ماندن در فدراسیون نیست و فقط برای برگزاری مجمع به این فدراسیون آمده است. اکنون این موضوع تغییر کرده و او در بسیاری از مصاحبه های خود گفته که اگر جامعه والیبال بخواهد در این فدراسیون می ماند.

همچنین طبق قانون کسی که سرپرست فدراسیون است نمی تواند در انتخابات شرکت کند و اگر خواهان نامزدی است باید از سرپرستی انصراف بدهد؛ کاری که داوری انجام نمی دهد. یعنی اگر او بخواهد در انتخابات شرکت کند باید از سرپرستی فدراسیون کناره گیری کند. با این حال به نظر می رسد او تا آخرین لحظه ای که امکان دارد تلاش می کند از حضورش در فدراسیون برای جلب نظر رای دهندگان استفاده کند و زمانی که ثبت نام شروع و مجبور به کناره گیری شد خیالش از انتخابات راحت باشد.

نکته ای که در این جا بیشتر به چشم می آید عدم مشکل وزارت ورزش با این موضوع است. داورزنی معاون قهرمانی و حرفه ای وزارت بارها اعلام کرده که در زمان مقرر ثبت نام شروع می شود و در زمان برگزاری لیگ ملت ها هم گفت که بعد از این رقابت ها ثبت نام آغاز می شود.

همه این مسائل شائبه برانگیز بودن برگزاری مجمع روز پنج شنبه را بیش از گذشته می کند. هزینه 3 روز اقامت دعوت شدگان به این مجمع هم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد. شرایط مدیریت فدراسیون به شکلی پیش می رود که هیچ نشانه ای از برگزاری مجمع در آن نیست!

والیبال یکی از معدود رشته های تیم ایران است که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد و در فاصله یک سال تا برگزاری این بازی های مهم وضعیت نامشخصی در آن حاکم است.

دیدگاه تان را بنویسید