گفت وگوی جی پلاس با ملی پوش دوومیدانی؛

رکورددار پرش با نیزه زنان در انتظار نیزه/ میرزاطیبی: مسابقات قهرمانی آسیا از فردا شروع می شود اما من همچنان منتظرم!

رکورددار پرش با نیزه بانوان ایران در آستانه رقابت های قهرمانی آسیا گفت: تمام فکرم مشغول تهیه نیزه ای است که فدراسیون قول آن را به من داده بود.

لینک کوتاه کپی شد

"مهسا میرزاطبیبی" که جزء دختران حاضر در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا در قطر است، سال هاست در رشته پرش با نیزه فعالیت می کند.

او قبل از آغاز رقابت های قهرمانی آسیا در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس اظهار کرد: مسابقه های قطر اولین اعزام من به رقابت های آسیایی است و پیش از این تنها در قهرمانی آسیایِ داخل سالن ایران، شرکت کرده بودم و نایب قهرمان شدم. اکنون با توجه به اینکه در چنین رقابت های سطح بالایی حاضر نبودم، تجربه ای ندارم.

او درباره حضورش در این رقابت ها و نتیجه که احتمالا خواهد گرفت، گفت: بعد از بازی های آسیایی که من جزء شانس های حضور در رقابت ها بودم و به دلایلی اعزام نشدم؛ تمریناتم را فشرده تر کردم. بعد از آن هم هدفم کسب ورودی مسابقات قهرمانی آسیا نبود و بیشتر می خواستم در رقابت ها شرکت کنم و رکورد بزنم. به هر حال  اتفاقی که رخ داده این است که من در قطر حاضر هستم و می خواهم نتیجه خوبی را به دست بیاورم.

میرزا طبیبی، خاطرنشان کرد: مدت هاست به نیزه جدید نیاز دارم و فدراسیون قول تهیه این نیزه را داده بود ولی الان نزدیک مسابقه هستیم و در انتظار نیزه! اگر نیزه جدید به دستم برسد مطمئنم می توانم نتیجه خوبی بگیرم و واقعا دوست دارم این اتفاق رخ بدهد.

رکورددار پرش با نیزه بانوان در ایران، درباره شرایط دختران دوومیدانی کار در آسیا به جی پلاس گفت: دختران ایران می توانند از این بهتر باشند به شرط آن که وضعیت تمرینات آماده سازی، مهیاتر از الان باشد. خودم را می گویم که اگر یک نیزه خوب داشته باشم جای پیشرفت زیادی دارم؛ همه دوومیدانی کاران هم به همین ترتیب باید حمایت شوند تا پیشرفت کنند. الان تمام ذهنم درگیر یک نیزه است که این موضوع خوبی نیست.

او در پایان درباره رکورد شخصی اش، اظهار کرد: رکورد فعلی من 3 متر و 90 سانتی متر است اما رکورد فصلم 3 متر و 80 بود که در رقابت ها انتخابی ثبت شد.

پاسخ مبهم دبیر فدراسیون به یک سوال!

اما هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره مساله فوق و اینکه نیزه جدیدی برای مهسا میرزا طبیبی خریداری شده یا خیر، به خبرنگار جی پلاس گفت: نیزه های مناسبی در فدراسیون وجود دارد. ضمن اینکه در سال گذشته وسایلی برای پرش ارتفاع و پرش با نیزه خریداری کردیم. بهترین نیزه ها در محل برگزاری مسابقه ها در قطر هم موجود است و میزبان با امکانات کافی پذیرای تیم ها خواهد بود.

دبیر فدراسیون که پاسخ مشخصی درخصوص اینکه آیا نیزه جدید خریداری شده یا خیر ارائه نداد، اظهار کرد: ما نیزه میرزا طبیبی را از تهران به قطر آورده ایم و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش جی پلاس، تمامی دوومیدانی کاران پرش با نیزه و حتی پرتابی ها معتقدند به دلیل تاثیرگذاری استفاده از وسایل شخصی در هنگام مسابقه، علاقمند هستند نیزه خود را به همراه داشته باشند. میزبان همواره وسایلی را برای دوومیدانی کاران تهیه می کند اما عادت کردن به این وسایل زمان بر است و ظاهرا آنها باید با نیزه چند جلسه تمرین کنند. به همین دلیل است که دوومیدانی کاران با مشکلات فراوان وسایل خود را به مسابقه ها نیز می برند.

دیدگاه تان را بنویسید