داورزنی: خودزنی ها عامل ناکامی جودو بوده است/ وزارت دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه جودو بدلیل اختلافات و خودزنی ها طی سال های اخیر در وضعیت خوبی قرار ندارد گفت: از میراسماعیلی می خواهم به ظرفیت جودو در سراسر کشور توجه ویژه داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، محمدرضا داورزنی پس از انتخاب آرش میراسماعیلی به عنوان رییس جدید فدراسیون جودو با رای اعضای مجمع، ضمن تبریک به وی برای این انتخاب اظهار کرد: انتظار مردم از جودو بالاست و چند صباحی است کام مردم با مدال‌های ملایی شیرین شده اما آیا ظرفیت جودوی ما در آسیا و جهان همین قدر باید باشد؟خودزنی در جودو و بی ثباتی از دلایل افت جودوی ایران بوده است و فراز و نشیب جودوی ایران طی چند دهه نشان دهنده این است آن وحدت و دوستی که باید در جودو حاکم نبوده است.

وی افزود:اگر ما در رشته‌هایی مثل ووشو و تکواندو حرف برای گفتن داریم و قهرمان جهان می شویم همدلی است اما علت جایگاه ضعیف جودو اختلافات، تخریب‌ها و خودزنی‌ها بوده است. دنبال مقصر هم نمی‌گردیم و همه اعم از قهرمانان، مدیران و مسئولان مسئولیت داشتند. نیاز به طرحی نو و انقلاب در جودو داریم. قرار باشد از داخل فدراسیون را تحریک کنیم تا دخالت کنند خطرناک است و قصه‌ای که این اواخر افتاد منجر به نامه ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو شد که ما زمان گرفتیم تا با تدبیر حل کنیم.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: میراسماعیلی با رای مجمع الان رییس فدراسیون جودو است ولو اختلاف نظرهایی نیز اعضای مجمع با او داشته باشند اما امروز با رای مجمع میراسماعیلی رییس فدراسیون شده است. کوچک‌ترین اختلاف و خودزنی و حاشیه برای جودو سم است. هم در داخل آسیب می‌بینیم و هم باعث می شویم از خارج دخالت کنند. امروز همه می‌دانند در فضایی بسیار حساس قرار داریم و باید با همدلی و تدبیر جلو برویم تا جودو ضربه نبیند.

داورزنی با بیان اینکه جودو سال سختی را برای حضور و موفقیت در المپیک دارد، گفت: ما از الان باید برای المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ برنامه ریزی می‌کنیم. در بسیاری از استان‌ها جودو ظرفیت بسیار خوبی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. باید ببینیم اتاق فکر جودو بعد از المپیک ۲۰۲۰ چه برنامه‌ای برای المپیک‌های بعدی و استفاده از ظرفیت‌های استانی دارد. مانند سعید ملایی در کشور زیاد داریم و برای جودو و کوراش باید فکری اساسی کنیم. اینکه حالا فلانی قبلاً چه گفته چیزی جز سم مهلک برای جودو نیست و انتظارم از میراسماعیلی که مدتی جودوکار من در باشگاه صنام بوده و کاملاً او را می‌شناسم این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: شرایطمان در جودو خوب نیست و حتماً باید با برنامه پیش برویم تا آسیبی به تیم ملی و جودوی ایران وارد نشود. در بحث‌های بین المللی نیز باید با تدبیر جلو برویم تا مشکلات حل و فصل شود.

داورزنی در بخشی از صحبت‌های خود نیز با محکومیت شدید کشتار مسلمانان در نیوزلند گفت: ننگ بر استکبار جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر باد که واکنش تندی در قبال این اتفاق وحشتناک نداشتند. امیدوارم روح شهدای این حادثه قرین آرامش باشد. حقوق بشر ابزاری برای دنیا شده تا منافع خود را تامین کنند.

به گرارش ایسنا، داورزنی پس از مجمع انتخاباتی جودو در جمع خبرنگاران نیز گفت: مجموعاً هیات‌های استانی و اعضای مجمع این بود که بتوانند انسجامی را در جودو بوجود بیاورند. ما در رشته‌های رزمی مختلف در جهان نام آور هستیم و انتظار مردم از جودو به عنوان رشته‌ای که حضورش در ایران خیلی قدیمی تر از سایر رشته‌های رزمی کسب موفقیت است. هر از گاهی موفقیت‌هایی در این رشته داشتیم اما در موفقیت‌ها تداوم نداشتیم و انتظار داریم یک پای مدالی ما در آسیا، بازی‌های آسیایی و المپیک باشد. این انتظار به حق است و انتظار است میراسماعیلی به انتظارات جامه عمل بپوشاند.

وی درباره امکان برخی تهدیدات از سوی فدراسیون جهانی گفت: باید اتحاد در جودو بوجود بیاید وگرنه شرایطمان جوری است که آسیب می‌بینیم. نیاز به تدبیر بیشتر در تعاملات با کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی داریم و از میراسماعیلی و اعضای هیات رییسه توقع داریم با تدبیر در این راه گام بردارند. البته وزارت هم اجازه ورود حاشیه به جودو را نمی‌دهد.

وی درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر دخالت وزارت ورزش در انتخابات گفت: فرستادن نماینده از سوی فدراسیون‌ها باعث حاشیه است . چهار فدراسیون صنفی در مجامع حضور دارند و در مجامع انتخاباتی که برخی حواشی ممکن است بوجود بیاید لازم است روسا یا نایب رییس و دبیر شرکت کنند. آیا فکر می‌کردید انتخابات کاراته و جودو و.. به این شکل برگزار شود؟ وقتی باید ابراز نگرانی که به آنها گفته شود به فلانی حتماً رای بدید اما وقتی به فدراسیون‌های صنفی می‌گوییم یا خود رییس بیاید یا دبیر و نایب رییس شائبه‌ای ایجاد نمی‌شود.

وی درباره زمان معرفی اعضای هیات رییسه پرسپولیس گفت: اعضای هیات مدیره پرسپولیس ظرف همین چند روز انتخاب می‌شوند.

او همچنین گفت: وزارت ورزش در بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال دخالت نمی‌کند و بحث‌های درون فدراسیون‌ها به خودشان ارتباط دارد و وزارت ورزش فقط نظارت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید