گزارش جی پلاس/ برنامه روز پنجم مسابقه های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

جدال پرافتخارترین تیم جام با ترکمنستان؛ مصاف لبنان با میزبان جام جهانی

روز پنجم جام ملت های آسیا با برگزاری سه دیدار پیگیری می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در روز پنجم هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا در امارات تیم ملی ژاپن از تیم های پرامید برای فتح جام به مصاف حریف نه چندان قدرتمندی به نام ترکمنستان می رود.

چهارشنبه 19 دی

گروه F: ژاپن – ترکمنستان، ساعت 14:30 ، ورزشگاه آل نهیان ابوظبی

ژاپن

تیم ملی ژاپن با نمایشی که در جام جهانی به خصوص در دیدار برابر بلژیک داشت نشان داد پا را فراتر از آسیا گذاشته است و می تواند هم پای بسیاری از تیم های اروپایی رقابت کند. از نظر بازیکن این تیم هیچ چیز کم ندارد. کاگاوا و هوندا از جمله بازیکنانی هستند که در این دوره غایب هستند و در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتند. این تیم با چهارعنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیاست و بازیکنان لژیونر زیادی را هم در ترکیب خود دارد. بعد از جام جهانی ژاپن تغییراتی را در ترکیب خود داشته اما بازهم تیم خطرناکی است. با حضور تیم هایی نظیر ترکمنستان، ازبکستان و عمان در گروه این تیم به نظر نمی رسد که ژاپن با توجه به قدرتش کار سختی برای صعود داشته باشد.

بازیکنان تیم ملی ژاپن

هیگاشیگوچی ماساکی، گوندا شوئیچی، دنیل اشمیت(دروازه بان ها)، یوتو ناگاتومو، ماکینو توموآکی، یوشیدا مایا، ساساکی شو، هیروکی ساکای، سی مورویا، گنتا میورا، تاکهیرو تومیاسو (مدافعان)، توشیهیرو آویاما؟، گنکی هاراگوچی، گاکو شیباساکی، واتارو اندو، جونیا ایتو،  شویا ناکاجیما، تاکومی مینامینو، هیدماسا موریتا، ریتسو دوان(هافبک ها)، یویا اوساکو، تاکوما آسانو، کویا کیتاگاوا(مهاجمان). سرمربی: موریاسو.

نکاتی درباره تیم ملی ژاپن

رده در آسیا: سوم

1992، 2000، 2004، 2011: قهرمان

41 بازی در جام ملت های آسیا در 8 دوره حضور (24 برد، 12 مساوی و 5 باخت)

نتایج ژاپن در پنج بازی آخر خود

برد 4 بر صفر برابر قرقیزستان

تساوی یک- یک با ونزوئلا

برد 4 بر 3 برابر اروگوئه

برد 3 هیچ برابر پاناما

برد 3 هیچ برابر کاستاریکا

ترکمنستان

ترکمنستان با مربی گری یوزگلی دومین حضور خود را در جام ملت های آسیا تجربه می کند. با وجود تیم های قدرتمندتر و البته با توجه به سطح کیفی این تیم نمی توان شانس صعودی برای ترکمنستان حتی به عنوان تیم سوم قائل شد. هرچند که برخی نتایج رقم خورده در این جام نشان می دهد تیم های کم نام و نشان هم می توانند برای تیم های مدعی خطرناک باشند.

بازیکنان تیم ملی ترکمنستان

نیکیتا گربنوف، مامد، باتیر بابایف (دروازه بان ها)، ظفر باباجانف،سردار، باتیروف، آناگولیف، وزیرگلدی، ساپاروف (مدافعان)، مینگازوف، ارسلان مرات، دووران، تاتایف، هوجایف، گلدیف، کربانف، تامورکین (هافبک ها)، اوراس ساخدوف، سلیمان، یاکشیف، تیتوف، آلتیمیرات، آنایف(مهاجمان). سرمربی: یوزگلی.

نکاتی درباره تیم ملی ترکمنستان

رده در آسیا: بیست و پنجم

3بازی در جام ملت های آسیا در یک دوره حضور (بدون برد، یک مساوی و 2 باخت)

نتایج ترکمنستان در پنج بازی آخر خود

برد 2 بر صفر برابر افغانستان

باخت 4 بر صفر برابر بحرین

برد 2 بر یک برابر چین تایپه

برد 2 بر یک برابر سنگاپور

تساوی یک -یک با سنگاپور

* بازی ژاپن و ترکمنستان با قضاوت فغانی برگزار می شود.

گروه F: ازبکستان – عمان ، ساعت 17 ورزشگاه شارجه

ازبکستان

ازبکستان سال هاست که در فوتبال آسیا شرایط خوبی را تجربه می کند. این تیم بارها با ایران برای صعود به جام جهانی رقابت داشته اما هربار مغلوب شده است. بازیکنانی چون نستراف، تورسنف، شوراخمداف تجربه بیشتری را نسبت به دیگر بازیکنان دارند. ازبک ها به همراه ژاپن قدرتمندترین تیم های این گروه هستند که پیش از این به عنوان مدعیان صعود از آن ها نام برده شده است.

بازیکنان تیم ملی ازبکستان

ایگناتی نستراُف، سنجر کوتائف، اوکتیر (دروازه‌بانان)، تورسونف، اسماعیلف، ایسلوم، شوراخمداف، خاشیمف، ایگور (مدافعان)، فوزیل موسائف، احمدوف، ماشاریپوف، (هافبک‌ها)، وُخید شودی‌اِف، ایگور سرگی‌اُف و باخاودیر نسیم‌اُف (مهاجمان). سرمربی: هکتور کوپر.

نکاتی درباره تیم ملی ازبکستان

رده در آسیا: چهاردهم

24 بازی در جام ملت های آسیا در 6 دوره حضور (11 برد، 2 مساوی و 10 باخت)

نتایج ازبکستان در پنج بازی آخر خود

باخت 4 بر صفر برابر کره جنوبی

تساوی بدون گل برابر لبنان

برد 2 بر صفر برابر قطر

برد دو برصفر برابر کره شمالی

باخت یک بر صفر برابر ایران

عمان

معروف ترین بازیکن عمان درون دروازه این تیم قرار دارد. علی الحبسی تا دوسال پیش در تیم ردینگ انگلیس بازی می کرد اما از سال 2017 به تیم الهلال منتقل شده است. عمان در گروه F جام ملت های آسیا شانس صعود دارد و دیدار این تیم برابر ازبکستان می تواند شرایط آن ها را برای صعود مشخص کند. این گروه از جمله گروه هایی است که احتمال می رود تیم سوم آن بتواند راهی دور بعد شود.

بازیکنان تیم ملی عمان

علی الحبسی، مازن الکاسبی و مهند الزعابی (دروازه‌بانان)، یعد سهیل، جابر العویسی، عبدالسلام عامر، محمد المسلمی، علی البوسعیدی، احمد سلیم، ناصر الشملی و حسن مظفر (مدافعان) احمد کانو، عید الفارسی، رائد ابراهیم، علی سالم، محسن جوهر، قاسم سعید و علی الجابر (هافبک ها)، عماد الحوسنی، سعید الرزیقی، یعقوب عبدالکریم، عبد العزیز المقبالی و محمد السیابی (مهاجمان). سرمربی: پیتر وربک.

نکاتی درباره تیم ملی عمان

رده در آسیا: دهم

9 بازی در جام ملت های آسیا در 3 دوره حضور (2 برد، 3 مساوی و 4 باخت)

نتایج عمان در پنج بازی آخر خود

تساوی بدون گل برابر تایلند

برد یک بر صفر برابر تاجیکستان

برد 2 بر یک برابر تاجیکستان

برد 2 بر یک برابر بحرین

تساوی یک- یک برابر سوریه

 

گروه E: قطر – لبنان، ساعت 19:30 ، ورزشگاه بن زاید العین

لبنان

"ربی عتایا" معروف ترین بازیکن تیم ملی لبنان است. تیم های عربستان، کره شمالی و قطر دیگر هم گروه های این تیم هستند. با توجه به تیم های حاضر در این گروه می توان گفت هرچهار تیم شانس صعود دارند و هر بازی برای صعود اهمیت دارد. لبنان شرایط متفاوتی نسبت به قطر دارد اما بازهم می توان شانسی برای برتری این تیم قائل شد حتی اگر سخت باشد.

بازیکنان تیم ملی لبنان

مهدی خلیل، احمد تاکتوف، مصطفی مطر (دروازه بان ها)، عمری، جورج فلیکس، ولید اسماعیل، نور منصور، محمد تاهان، علی همام، الزین، حسن سمیح، موتاز (مدافعان)، عدنان حیدر، سمیر ایاس، روبرت ملکی، محمد حیدر، هیتام فائور، نادر مطر (هافبک ها)، باسل، حسن چایتو، حسن متدوک، ربی عتایا، هیلال (مهاجمان). سرمربی: رادلوویچ.

نکاتی درباره تیم ملی لبنان

رده در آسیا: نهم

3 بازی در جام ملت های آسیا در یک دوره حضور (بدون برد، 2 مساوی و یک باخت)

نتایج لبنان در پنج بازی آخر خود

باخت یک بر صفر برابر بحرین

باخت 3 بر صفر برابر استرالیا

تساوی بدون گل برابر ازبکستان

باخت یک بر صفر برابر کویت

تساوی بدون گل برابر عمان

قطر

با توجه به هزینه ای که تیم های باشگاه هایی قطر در سال های اخیر انجام داده اند همه انتظار یک نشانه برای پیشرفت تیم ملی این کشور را دارند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. باید منتظر ماند دید آیا قطر در امارات می تواند خودی نشان بدهد یا خیر. ضمن اینکه با توجه به شرایط سیاسی دو کشور قطری ها برای ورود به امارات هم دچار مشکل شده بودند. قطر گروه دشواری را ندارد اما شرایط این تیم مشخص نیست چگونه است. آن ها در بازی های تدارکاتی یک برتری یک برصفر برابر سوییس داشتند که هواداران این تیم را امیدوار کرد.

بازیکنان تیم ملی قطر

سعد الشیب، یوسف حسن علی، محمد البکری (دروازه بان ها)، حمید اسماعیل، عبدالکریم حسن، عبدالکریم العلی،پدرو کوریا، عمر مدیبو، سالم الحجری، تمیم محمد، بسام الراوی، تارک سلمان (مدافعان)، علی حسن عفیف، کریم بودیاف، عبدالعزیز هتیم، خوخی، احمد فتحی، رحمان محمد، خالد محمد(هافبک ها)، حسین الحیدوس، احمد، اکرم حسن عفیف، المعز علی (مهاجمان). سرمربی: فلیکس سانچز.

نکاتی درباره تیم ملی قطر

رده در آسیا: سیزدهم

32 بازی در جام ملت های آسیا در 9 دوره حضور (6 برد، 11 مساوی و 15 باخت)

نتایج قطر در پنج بازی آخر خود

تساوی 2-2 با ایلسند

برد یک بر صفر برابر سوییس

باخت 2 بر صفر برابر ازبکستان

برد 4 بر 3 برابر اکوادور

برد 3 بر صفر برابر فلسطین

 

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات + عکس و فیلم

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

 

دیدگاه تان را بنویسید