گزارش جی پلاس/ برنامه روز چهارم مسابقه های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

رونمایی از عراق و عربستان در جام هفدهم

چهارمین روز جام ملت های آسیا با برگزاری دو دیدار پیگیری می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در چهارمین روز رقابت های جام ملت های آسیا در امارات تیم ملی عربستان در ورزشگاه مکتوم بن رشید شهر دبی به مصاف کره شمالی می رود.

در اولین بازی سه شنبه هم عراق و ویتنام از گروه D به مصاف هم می روند.

سه شنبه 18 دی

گروه D: عراق – ویتنام، ساعت 17 ، ورزشگاه زاید اسپورت دبی

عراق

تیم ملی فوتبال عراق که در سال های گذشته در فوتبال آسیا نامی برای خود دست و پا کرده است در اولین دیدار خود در جام هفدهم به مصاف ویتنام می رود.  عراقی ها که "کاتانچ" را روی نیمکت خود دارد در این دوره هم از بازیکنان تاثیر گذار زیادی بهره می برد. نام آشناترین بازیکنان این تیم بشار رسن و طارق همام هستند که در تیم های ایرانی بازی می کنند. احمد یاسین نیز دیگر بازیکن تاثیرگذار عراق است. عراق در دوره گذشته جام در یک چهارم نهایی ایران را برد و به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی نیز این تیم مغلوب کره جنوبی شد و در نهایت چهارم شد. اولین بازی گروه D میان ایران و یمن برگزار شد که این دیدار با برتری 5 برصفر ملی پوشان ایران به پایان رسید.

بازیکنان تیم ملی عراق

محمد کاصد، محمد حمید و جلال حسن. (دروازه بان ها)، احمد ابراهیم، ریبین سولاقا، علی عدنان، فرانس بطرس، علی فائز، ولید سالم، سعد ناطق و علاء مهاوی. (مدافعان). امجد عطوان، بشار رسن، مهدی کامل، همام طارق، اسامه رشید، علی حصنی و حسین علی. (هافبک ها). مهند علی، علاء عباس و ایمن حسین (مهاجمان). سرمربی: کاتانچ.

نکاتی درباره تیم ملی عراق

 

رده در آسیا: یازدهم

 

2007: قهرمان

2015، 1976: چهارم

35 بازی در جام ملت های آسیا در 8 دوره حضور (13 برد، 7 مساوی و 15 باخت)

نتایج عراق در پنج بازی آخر خود

برد یک بر صفر برابر فلسطین

تساوی بدون گل برابر بولیوی

تساوی یک- یک برابر عربستان

باخت 4 بر صفر برابر آرژانتین

تساوی 2-2 با کویت

ویتنام

ویتنام که در رده هفدهم آسیا قرار دارد مهم ترین افتخارش حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت ها بوده است. در واقع 2007 تنها دوره حضور این تیم در جام هم بود. آن ها "پارک هانگ سئو" را روی نیمکت مربی گری خود دارند. کلیدی ترین بازیکن این تیم "نیوینن های" است.

بازیکنان تیم ملی ویتنام

دانگ وان لام، تین دونگ، نیوین تان (دروازه بان ها)، کوئه های، هو تان، تین دانگ، نیوین چانگ، نیوین تان، وان هائو، دوی مان (مدافعان)، نیوین هان ، هانگ دونگ، ژوآن ، نیوین ترانگ، نیوین هوی، فام دوک، تران یانگ، نیوین وان (هافبک ها)، نیوین وان، نیوین کونگ، نیوین تین، ها دوک، فان وان (مهاجمان ). سرمربی: پارک هانگ سئو (ویتنام).

نکاتی درباره تیم ملی ویتنام

رده در آسیا: هفدهم

2007: یک هشتم

4 بازی در جام ملت های آسیا در یک دوره حضور (یک برد، یک مساوی و  2 باخت)

نتایج ویتنام در پنج بازی آخر خود

برد 4 بر 2 برابر فیلیپین

تساوی یک-یک برابر کره شمالی

پیروزی یک برصفر برابر مالزی

تساوی 2-2 با مالزی

برد یک برصفر برابر فیلیپین

 

 

گروه E:عربستان - کره شمالی،ساعت 19:30 ورزشگاه بن رشید دبی

 

عربستان

عربستان پرافتخارترین تیم عرب زبان جام است. آن ها به همراه ایران سه دوره قهرمانی آسیا را درکارنامه دارند هرچند که این تیم در سال های اخیر به مانند گذشته قدرت زیادی در آسیا ندارد. با این حال رده پنجم آسیا به نام عربستان ثبت شده است. عربستان در سال های 1984، 1988 . 1996 قهرمان جام ملت های آسیا شده است. "خوآن پیزی" سرمربی گری این تیم را برعهده دارد و کلیدی ترین بازیکن این تیم نیز سالم الدوساری است.

بازیکنان تیم ملی عربستان

ولید عبدالله و محمد الیامی(دروازه بان ها). حمدان الشمرانی، عبدالله العمری، یاسر الشهرانی، محمد البریک، عمر هوساوی، محمد آل فتیل، علی البلیهی، عبدالله الخیبری، عبدالله عطیف، ابراهیم غالب، ایمن الخلیف، حسین المقهوری، سلمان الفرج، یحیی الشهری، هتان یاهیری، عبدالعزیز البیشی، عبدالرحمان غریب، سالم الدوساری، فهد المولد و محمد الصیعری. سرمربی: خوآن پیزی.

نکاتی درباره تیم ملی عربستان

رده در آسیا: پنجم

1986،1988،1996: قهرمان

1992، 2000، 2007: نایب قهرمان

44 بازی در جام ملت های آسیا در 9 دوره حضور (19 برد، 13 مساوی و  11 باخت)

نتایج عربستان در پنج بازی آخر خود

تساوی بدون گل برابر کره جنوبی

تساوی یک- یک برابر اردن

برد یک بر صفر برابر یمن

تساوی یک-یک با عراق

باخت 2 بر صفر برابر برزیل

 

کره شمالی

کره شمالی بعد از صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شرایط بهتری را در آسیا کسب کرد اما به مرور بازهم سطح فنی این تیم کاهش یافت. هرچند که در ترکیب این تیم برای جام ملت های اسیا چندین بازیکن لژیونر به چشم می خورد. بازیکنانی که در لیگ ژاپن 2 و 3 ، سری A و C ، سوییس و اتریش بازی می کنند. کیم یونگ جون سرمربی این تیم تلاش می کند با استفاده از این بازیکنان از گروهی که عربستان، قطر و لبنان در آن حاضر هستند صعود کند و خود را به رده های بالاتر برساند.

بازیکنان تیم ملی کره شمالی

ری میونگ گوک، سیون هیوک، کانگ جو (دروازه بان ها)، کیم چول بوم، جانگ چول، ری چانگ هو، سیم هیونگ، آن سانگ، ری تونگ، کیم سونگ، ری جین (مدافعان)، جانگ گوآن، ری یانگ، ری چول، سونگ هیوک، کیم یانگ، کانگ کوک، کیم هون، ری کوم (هافبک ها)، پاک ریونگ، هان کوآنگ، ریم هیوک، ری هیوک چول (مهاجمان). سرمربی: کیم یانگ جون.

نکاتی درباره تیم ملی کره شمالی

رده در آسیا: هجدهم

1980: چهارم

15 بازی در جام ملت های آسیا در 4 دوره حضور (3 برد، 2 مساوی و  10 باخت)

نتایج کره شمالی در پنج بازی آخر خود

باخت 4 بر صفر برابر بحرین

تساوی یک -یک با ویتنام

برد 2 بر صفر برابر چین تایپه

تساوی بدون گل برابر هنگ کنگ

برد 4 بر یک برابر مغولستان

 

دیدگاه تان را بنویسید