بازیکن سال فوتسال آسیا در گفت وگو با جی پلاس؛

علی اصغر حسن زاده: رکوردشکنی برایم مهم نیست/ از پیام کی روش خیلی خوشحال شدم

بازیکن سال فوتسال آسیا گفت: برایم مهم نیست که با این عنوان رکورددار شدم؛ آن چه برای من اهمیت دارد، افتخارآفرینی برای نام ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

"علی اصغر حسن زاده" بازیکن تیم ملی فوتسال ایران و تیم "شنزن نانلینگ" چین برای چهارمین بار و سومین بار پیاپی عنوان بهترین فوتسالیست آسیا را کسب کرد. با این عنوان او به تنهایی پرافتخارترین بازیکن آسیا در فوتسال لقب گرفت. حسن زاده  سال گذشته همراه با تیم ملی به عنوان کاپیتان، قهرمان آسیا شد و با تیم مس نیز قهرمانی جام باشگاه های آسیا را کسب کرده است.

حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره چهارمین عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا صحبت کرد؛ هرچند اهمیت کسب این عنوان برای خودش تنها به این دلیل است که به نام ایران ثبت می شود.

** سال خوبی را پشت سرگذاشتم

سال بسیار خوبی را کنار هم تیمی هایم گذراندم و با تیم ملی در جام ملت ها به قهرمانی رسیدیم. در همان مسابقه ها نیز من به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدم و با تیم مس سونگون هم به قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسیدم و از اینکه سال موفقی را پشت سرگذاشتم خوشحال هستم.

 

علی اصغر حسن زاده

 

** رکوردشکنی اهمیتی برایم ندارد

خیلی به رکوردشکنی و کسب چهارمین عنوان توجهی نمی کنم و برایم اهمیت ندارد. مهم این است که با نام ایران این اتفاق رخ داده و امیدوارم باز هم نمایندگان ایران به این جایزه برسند چرا که همه بازیکنان ایرانی شایسته هستند.

** تمام فوتسالیست های تیم ملی شایسته جایزه مرد سال آسیا هستند

مهدی جاوید و یک بازیکن ژاپنی به همراه من کاندیدای کسب این عنوان بودند و از نظر من تمام بازیکنان تیم ایران می توانستند نامزد باشند و البته عنوان را هم کسب کنند.

 

علی اصغر حسن زاده

 

** اگر غافل شویم، عقب می مانیم

نه تنها این عنوان بلکه تمام عناوین تیم ملی فوتسال در آسیا و جهان باید با برنامه ریزی حفظ شود. فوتسال در قاره آسیا پیشرفت کرده است و برای مثال چینی ها سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند. عراق و ویتنام نیز در حال توسعه هستند و اینکه بگوییم همیشه قهرمان آسیا می شومی و در خواب آن بمانیم از تیم های دیگر عقب می افتیم. هم بازیکنان و هم مسئولان باید تلاش کنند تا شرایط حفظ و ما به رده های بالاتر برسیم.

** بازی های دوستانه کمک زیادی به ما می کند

امسال تورنمنت های خیلی رسمی در فوتسال برگزار نمی شود و ما برای انجام بازی های تدارکاتی، در اردو هستیم. در چند روز آینده به اسلواکی می رویم تا با روسیه و کشور میزبان بازی دوستانه برگزار کنیم. قطعا این اردوها و بازی ها کمک زیادی به تیم ملی می کند.

 

علی اصغر حسن زاده

 

** با شنزن به جام باشگاه های آسیا می روم

در حال حاضر با تیم شنزن چین قرارداداد دارم و با این تیم که قهرمان لیگ کشورش شده در جام باشگاه های آسیا حاضر می شوم. این تیم برای آسیا سرمایه گذاری زیادی انجام داده و به دنبال قهرمانی در آسیاست.

 

علی اصغر حسن زاده

 

** چینی ها امکانات زیادی در فوتسال دارند

از نظر امکانات فوتسال اصلا قابل مقایسه با چین نیستیم و آن ها از هر نظر شرایط بهتری دارند. آنها از بازیکنان ایرانی و برزیلی زیادی استفاده می کنند تا بتوانند به اهداف بلندمدت خودشان برسند. چینی ها در تلاش هستند در آسیا پیشرفت محسوسی داشته باشند و تمام این سرمایه گذاری ها نیز به همین خاطر است.

** از پیام کی روش خوشحالم

خیلی خوشحال شدم سرمربی تیم ملی ایران، این موفقیت ملی را تبریک گفت و همان طور که گفتم کسب عنوان به نام ایران بسیار خوشحال کننده است.

 

علی اصغر حسن زاده

 

دیدگاه تان را بنویسید