معصومه خانلر در گفت وگو با جی پلاس؛

بانوی کشتی ایران: کشتی فقط برای مردان نیست/ تازه کار بودیم اما قهرمان شدیم

ملی پوش کشتی بانوان ایران گفت: کشتی مردانه نیست و فرقی نمی کند که چه کسی مدال می گیرد، مهم این است که نتایج و افتخارات برای ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان  با حضور کشتی گیرانی از 10 کشور ایران، ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا در سالن امیل لحود شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شد و در پایان تیم 6 نفره ایران با 2 مدال طلای فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر در اوزان 60 و 75 کیلوگرم و 2 مدال برنز فاطمه محمدی و زهرا یزدانی در اوزان 50 و 55 کیلوگرم و کسب عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد.

معصومه خانلر ملی پوش کشتی بانوان که در رقابت های بین المللی لبنان توانست به مدال طلا برسد در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره این رقابت ها و قهرمانی در بخش انفرادی و در بخش تیمی، اظهار کرد: ما بعد از 5 یا 6 دوره اردوی تیم ملی راهی رقابت ها شدیم و قبل از مسابقه های لبنان نیز تمرینات فشرده و خوبی را پشت سرگذاشتیم. خوشبختانه توانستیم با 2 مدال طلا و 2 مدال برنز، قهرمانی بخش تیمی رقابت ها را نیز به دست آوردیم و به مقام اول برسیم.

حریفان تجربه بیشتری نسبت به ما داشتند

او درباره سطح مسابقه های بین المللی لبنان گفت: سطح مسابقه ها خیلی خوب بود و حریفانمان از کشورهای مختلفی چون لبنان، آذربایجان، ایتالیا، ازبکستان، گرجستان، مصر، روسیه و عراق بودند و واقعا سطح کیفی بالایی هم داشتند.

ملی پوش ایران در ادامه صحبت های خود گفت: حریفان ما آزادکار هستند و از سن پایین در این رشته حاضر بودند اما ملی پوشان ایران به تازگی وارد این رشته شدند و شاید بیش از یک سال نیست که کشتی می گیرند اما با این حال توانستند قهرمان شوند.

خانلر درباره قهرمانی خود نیز اظهار کرد: با این مدال طلا توانستم نتیجه زحماتی که خودم، مربی ام و خانواده ام کشیده بودند را بگیرم و قهرمان شوم.

در مدت زمان کم پیشرفت خوبی داشتیم

ملی پوش کشتی بانوان با بیان اینکه در مدت زمان کم دختران ایرانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند، به جی پلاس گفت: با وجود اینکه زمان زیادی از حضور دختران ایران در کشتی نمی گذرد اما ما پا به پای تیم های دیگر رقابت کردیم و مقام آوردیم و حتی قهرمان هم شدیم. واقعا شاید کمتر کسی باور کند ما تازه کار هستیم.

کشتی فقط برای مردان نیست

او درباره توقعات خود از مسئولان هم خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما مشکل خاصی نداریم اما می خواهیم مسئولان به مانند شرایط فعلی، ما را حمایت کنند و باعث دلگرمی ما باشند. کشتی ورزش مردانه نیست و ملی است و فرقی نمی کند مدال و افتخار برای زنان است یا مردان؛ هرنتیجه ای که رقم می خورد، ملی است.

خانلر ادامه داد: آقای رسول خادم و خانم منظمی و همراهانشان تیم بانوان را خیلی حمایت می کنند و این موفقیت ها نتیجه آن حمایت هاست. اعزام به این مسابقه ها از سوی فدراسیون برای ما بسیار خوب بود.

 

کشتی بانوان

 

پوشش نمی تواند بهانه ای باشد

قهرمان کشتی بانوان درباره پوشش خاص دختران ایرانی در این رشته ورزشی گفت: لباسی که ما استفاده می کنیم خیلی راحت است و مشکلی با این پوشش نداشتیم و نداریم. لباس مانع این نیست که نتوانیم کشتی بگیریم و باید از لحاظ تکنیکی خوب شویم. نمی توان لباس را به عنوان بهانه ناکامی معرفی کنیم.

او درباره واکنش کشورهای دیگر به حضور بانوان ایران با لباس خاص در کشتی نیز گفت: آن ها خیلی به ما احترام می گذاشتند و جدا از اینکه حریف ما بودند رابطه دوستی خوبی را با ما داشتند. آن ها حتی پیش ما می آمدند و عکس می گرفتند و ارتباط دوستی باما برقرار می کردند.

معصومه خانلر درباره رقابت های آینده خود نیز گفت: به احتمال فراوان مسابقه بعدی ما در آذر ماه است و ما به رقابت های جهانی می رویم. تاریخ دقیق آن را نمی دانم اما قطعا تا زمان برگزاری آن اردوهای ملی نیز خواهیم داشت.

 

کشتی بانوان

 

می خواهیم نام مان بیش از گذشته بر سرزبان ها بیفتد

او درباره آرزو و هدفش در این رشته ورزشی گفت: امیدوارم رشته ما المپیکی شود و ما بتوانیم مدال بگیریم و بیش از پیش نام ما برسرزبان ها بیفتد. ما می خواهیم مثل مردان کشتی گیر که قدرت خوبی دارند و در جهان مطرح هستند، موفق باشیم.

خانلر در پایان درباره حضور خود در این رشته گفت: من 23 ساله هستم و از روستان پنبه چوله مازندران. ابتدا 3 سال بسکتبال و دو سال آلیش کار می کردم و حدود یک سال و نیم است که در کشتی آزاد فعالیت می کنم. باید از زحمات مربی عزیزم خانم اسماعیلی و همسرم که واقعا حمایت های او برادرم و خانواده ام تاثیر فراوانی در موفقیت من داشتند، تشکر کنم.

 

کشتی بانوان

دیدگاه تان را بنویسید